به زودی مقاومت پیروز می شود

عضو ارشد جنبش حماس با تاکید بر اینکه به زودی مقاومت پیروز می شود، گفت: باورهای عمومی مردم این است که ما گزینه ای جز مقاومت در برابر اشغال گر نداریم لذا مجددا قطار مقاومت، مسیر خود را شروع می کند.

به گزارش ایسنا، خلیل الحیه از شخصیت های برجسته مقاومت فلسطین و از سران جنبش حماس به ارائه گزارشی آخرین وضعیت مقاومت سرافرازانه ملت فلسطین پرداخت و گفت: روز قدس آرمان وحدت امت اسلامی است.

وی ادامه داد: هدف از ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه این بود که سر نیزه ای در قلب جهان اسلام و وسیله و عامل استکبار جهانی در منطقه باشد. آن ها از شرایط پیش آمده برای منطقه جهت رسیدن به اهداف خود سوء استفاده کرده و یک کار بزرگ سیاسی با عنوان تسویه و محو آرمان فلسطین انجام دادند. کار به جایی رسید که سازمان آزادی بخش فلسطین حضور نامشروع اسراییل بر دو سوم از خاک فلسطین را به رسمیت شناخت . آن زمان قرار شد درباره آن چه از سرزمین فلسطین مانده یعنی ۲۲ درصد، بحث و بررسی شود منتها مسائل مهم و کلیدی را به مذاکرات پایانی موکول کردند. اکنون بعد از گذشت سه دهه همچنان هیچ بحث و مذاکراتی درباره مساله پایانی انجام نشده است.

به گفته وی، راه حل نهایی شامل مساله قدس، وضعیت قدس، آوارگان ، آب ها و مرزها بود که تا به امروز هیچ کدام از موضوعات مورد بررسی قرار نگرفت . در این مسیر هدف این بود که روحیه مبارزه طلبی و مقاومت در کالبد فلسطینی ها را از بین برده و چهره اش را تخریب کنند. حتی پا را فراتر گذاشته و تشکیلات خودگردان به وجود آورند که وسیله بدی برای ما فلسطینی ها و حاصل توطئه امریکا و اسراییل بود که علیه ملت فلسطین کار کند و شریک اشغالگران و همکار و دستیار امنیت آن ها باشد و توفیقات بسیاری هم بدست آورند.

وی ادامه داد: ما را به زندان های رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان انداختند به طوری که مجاهدان ما از دو سو یعنی تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی تحت تعقیب بودند در این بین متاسفانه خود صهیونیست ها اعلام کردند تشکیلات خودگردان با آن ها همکاری کامل دارد تا هیچ صدایی برای مقاومت و جهاد در منطقه نباشد.

وی یادآور شد: ما با هدف حفاظت و صیانت از مقاومت در انتخابات سال ۲۰۰۶ شرکت کردیم اما در نهایت مقاومت و مردم فلسطین بیش از پیش تحت محاصره قرار گرفتند به همین دلیل دو جریان متضاد سازش و مقاومت با یکدیگر درگیر شدند . بعد از این چند دستگی، بوش رییس جمهور وقت امریکا اعلام کرد دو نمونه و الگو از فلسطینی ها به جهانیان اعلام می کنیم. تشکیلات خودگردان شکل صوری دولت به خود گرفت که نه تنها کارایی نداشت که همچون نوشته ای روی کاغذ بود.

این عضو ارشد جنبش حماس در تشریح شرایط فعلی گفت: اکنون تشکیلات خودگردان برآمده از کنفرانس اسلو به بن بست رسیده، این چیزی است که آمریکا، رژیم صهیونیستی ، اروپا و سردمداران جریان سازش به آن رسیده اند که این پروژه سیاسی مطرح شده به شکست رسیده است. تشکیلات خودگردان نهاد، قانون، مجلس و هیچ تشکیلاتی ندارد بلکه تنها یک نفر همه کاره است. همه می دانند فساد به جان این تشکیلات افتاده و به همین دلیل نزد مردم منفور و مطرود است.

وی ادامه داد: تشکیلات خودگردان در هر دو بخش آزادی های بیان و فردی و خدماتی ناموفق بود و طرفدارانش هم کسانی هستند که سودی از آن ها می برند. پس دلیل اینکه در چنین شرایطی هنوز این تشکیلات پایدار است ، این بوده که اشغالگر از آن ها خرسند است تا جایی که اسراییل اجازه نمی دهد تشکیلات خودگردان دچار فروپاشی شود یا از بین برود. یکی از عوامل دیگر این است که جامعه بین الملل از آن ها رضایت دارد و در این وضعیت دست اشغالگران باز است و هرچه بخواهند انجام می دهند. البته اکثریت مردم فلسطین به این باور رسیدند که تشکیلات خودگردان و در راس آن محمودعباس باعث معطل ماندن اعمال دموکراسی  و زندگی روزمره فلسطینی ها شده است.

الحیه یادآور شد: سال گذشته قرار شد با هدف سامان دادن جامعه فلسطینی، دولت ملی وجود داشته و شراکتی بین گروه ها باشد اما در ۲۰ روز مانده به انتخابات، محمود عباس همه چیز را ملغی کرد. اکنون فضایی برای جریان مقاومت فراهم شده که آزادی عمل داشته باشد، همان جریان مقاومت که مخالفت اسلو بود و آن جنایت در حق مردم می دانست. عنوان این کار هم ،رویارویی با اشغالگر در حد امکان و با مشارکت حداکثری همه آحاد ملت است.

وی با تاکید بر اینکه ما شاهد حمایت همه جانیه مردمی از مقاومت در رویارویی با اشغالگر بودیم، افزود: در شرایطی که هر روز جنایات رژیم صهیونیستی بیشتر می شود، عکس العمل مردم هم بالندگی بیشتری پیدا است پس این اطمینان را می دهم که بستری فراهم شده و به راحتی می تواند رو در روی دشمن اشغالگر بایستند. تکیه بر این است که ما مردمی تحت اشغالیم و باید در برابر اشغالگر مقاومت کنیم، باورهای عمومی مردم این است که ما گزینه ای جز مقاومت در برابر اشغالگر نداریم.

الحیه با اشاره به افزایش فعالیت های مردمی و ضداشغااگری گفت: مجددا قطار مقاومت، مسیر خود را شروع کرده و دنبال می کند که عوامل انگیزشی و تشویقی هم برای ادامه این مسیر وجود دارد که از جمله آن می توان به یهودی سازی مناطق فلسطینی، اخراج صاحبان اصلی آن یعنی فلسطینی ها، تلاش بر تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی و ساختن معبد ادعایی خودشان است. همچنین رفتارهای دشمن در کرانه باختری و تلاش برای بلعیدن شدن سرزمین های فلسطینی باعث شده که مقاومت مردم بیشتر شود.

وی با اشاره به مقاومت در غزه گفت: در غزه علی رغم محاصره صورت گرفته، الگوی مناسبی از مدیریت مردم دیده  می شود و انسجام خوبی بین نیروهای مقاومت و مراکز دولتی وجود دارد البته دشمنان سعی می کنند که بگویند غزه تافته جدا بافته ای است اما تفاوتی بین غزه ، قدس و کرانه باختری وجود ندارد و یک پیکره واحد است لذا هر جای فلسطین  مورد تعرض قرار بگیرد انگار کل فلسطین مورد تعرض قرار گرفته و خط قرمزی ماست. تکیه این مقاومت مومنانانه در داخل فلسطین بر خداوند است و بدون شک حامیان و مدافعان و طرفداران در جهان اسلام دارد که در کانون جهان اسلام، ایران اسلامی است. ما موفق شدیم معادله بازدارندگی با دشمن برقرار کنیم.

این عضو ارشد جنبش حماس تاکید کرد: دشمن ما به خوبی دریافته که ما همواره آماده ایم ، سلاح در دستمان است و خودمان تصمیم می گیریم و اگر زمانی قرار بر درگیری باشد، لحظه ای درنگ نکرده و آماده هستیم. هدف ما صیانت و حراست از مقاومت مان و در نهایت رهایی و آزادسازی قدس فلسطین است، در این راه هیچ مانعی سد راهمان نمی شود. به زودی مقاومت پیروز می شود و دیگر پروژه ها و گزینه ها به شکست می انجامد.

وی در پایان یاد و خاطره سردار سلیمانی را گرامیداشت و گفت که سردار سلیمانی مردی بود که مقاومت را در فلسطین و جای جای منطقه پایه ریزی و تقویت کرد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اعلام اسامی اعضای هیأت رئیسه سنی مجلس دوازدهم-پیام امروز

مهدی عبدالملکی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره فعالیت قوه مقننه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *