بیش از ۱۶۰۰بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

ایسنا/گلستان مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: در سال جاری یک هزار و ۶۱۳ بیمار خاص در استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

 سید محمد حسینی صبح امروز در نشست مشترک معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و نمایندگان مجلس با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت ایران از آغاز دولت سیزدهم با رویکرد خدمت رسانی  به مردم، حدود ۶ میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر جامعه را تحت پوشش بیمه ای قرار داده است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت با بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه گام مهمی را در راستای ارتقای سطح کیفیت و ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیماران، تحقق سازمان الکترونیک و گسترش طرح پزشک خانواده برداشته است، افزود: اداره کل بیمه سلامت استان گلستان به ازای هر بار مراجعه بیمار به طور متوسط مبلغی معادل ۲ میلیون و ۵۸ هزار ریال برای خدمات تخصصی هزینه کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه در استان گلستان یک میلیون و ۱۶۱ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، بیان کرد: از این تعداد ۱۱۸ هزار و ۴۲۵ نفر عضو کارکنان دولت، ۸۲۲ هزار و ۹۰۶ نفر عضو بیمه سلامت روستایی، ۱۵۵ هزار و ۳۵ نفر عضو بیمه سلامت همگانی و چهار و ۵۸۴ نفر عضو بیمه ایرانیان هستند.

حسینی به آمار بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: در سال جاری یک هزار و ۶۱۳ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که از این تعداد ۵۳۰ بیمار همودیالیز، ۴۲۷ نفر بیمار ام اس، ۲۸۶ بیمار تالاسمی، ۲۵۶ بیماران پیوند کلیه، ۱۰۹ بیمار هموفیلی و پنج بیمار صفاقی هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۲۷ نفر از اتباع خارجی در گلستان طی سال جاری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، بیان کرد: از تاریخ یکم بهمن ماه ۱۴۰۰ تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۲۸ هزار و ۵۱۳ صدور اولیه بیمه سلامت همگانی انجام شد و تعداد صدور اولیه بیمه روستاییان به ۵۲ هزار و ۷۵۴ مورد سید.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان آمار موسسات طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت استان گلستان از ابتدای سال جاری تا دهم تیر ماه را یک هزار و ۹۰ مرکز اعلام کرد و یادآور شد: این میزان در سال گذشته یک هزار و ۳۴ مرکز بوده است.

حسینی با بیان اینکه در مرکز استان گلستان با کمبود شدید تخت های بیمارستانی مواجه هستیم، تصریح کرد: دولت سیزدهم در حوزه بیمه ای و حمایت از بیماران اقدامات ارزشمندی را در دستور کار خود قرار داده است.
انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کنترل تب دنگی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است/ نیازمند اختصاص یک همت برای مقابله با بیماری هستیم – خانه ملت

گزارش شده است که تنها ۱۲ مورد بومی بوده اند و الباقی پس از سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner