سوله آکام فلز

تاثیرات راهبردی راهپیمایی روز قدس بر انتفاضه فلسطین

سومین جلسه ستاد انتفاضه و قدس با حضور رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای عضو این ستاد و ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در جمهوری اسلامی ایران، در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای همانگی تبلیغات اسلامی، رمضان شریف در ابتدای جلسه با اشاره به ماه مبارک رمضان و اوج‌گیری مبارزات ملت فلسطین در این ماه عزیز گفت: وقوع تحولات بسیار مهم جاری در سرزمین‌های اشغالی را می‌توان نقطه عطفی در انتفاضه و مبارزه ملت فلسطین علیه رژیم جعلی، کودک‌کش و موقت صهیونیستی توصیف کرد و این تحولات و تحرکات میدانی، راهپیمایی روز قدس امسال را از اهمیت زیادی برخوردار کرده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به مبارزات معنادار مردم فلسطین در ماه‌های اخیر و شرایط نظامی و امنیتی متفاوتی که در کل سرزمین‌های اشغالی پدید آمده است، اظهار کرد: صهیونیست‌ها همواره تلاش داشتند، موضوع مقابله نظامی و مقاومت را به لحاظ جغرافیایی به نوار غزه محدود کنند، اما اکنون این مقاومت و مقابله به کرانه باختری و کل سرزمین‌های اشغالی تسری پیدا کرده و در حال گسترش است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، یک منطق و نگاه دینی، انسانی و حقوق بشری به موضوع فلسطین و مساله حمایت از مردم مظلوم آن دارد و این موضع ثابت و همیشگی است.

رمضان شریف ادامه داد: روز قدس هر سال به عنوان روزی که پرونده جنایت و اشغالگری رژیم موقت و رو به زوال صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و تعدی به مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمین، مورد بازخوانی و در معرض افکار عمومی جهانیان قرار می‌گیرد از اهمیت و حساسیت تعیین‌کننده‌ای برخوردار است و راهپیمایی روز قدس، تاثیر راهبردی قابل توجهی در روند انتفاضه مقدس و روحیه‌بخشی به مبارزان فلسطینی خواهد داشت.

وی افزود: خوشبختانه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هر چه باشکوهتر راهپیمایی روز قدس صورت گرفته و امسال علاوه بر مراسم میدانی، برنامه‌های منسجمی در فضای‌مجازی و رسانه‌ای داریم.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس ضورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در دو سال گذشته راهپیمایی روز قدس تحت تاثیر شرایط کرونایی کشور و پروتکل ها و دستورالعمل بهداشتی  به صورت موتوری و خودرویی برگزار شد، امسال به توفیق الهی شاهد حضور پرشور و شاداب مردمی در مسیرهای راهپیمایی روز قدس خواهیم بود و شرایط و بسترها برای برگزاری گسترده این مراسم در فضای باز وجود دارد.

در ابتدای این نشست ابوشریف، نماینده جنبش اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران با ارائه  تحلیلی از شرایط‌ و وضعیت امروز فلسطین گفت: مسئله اساسی در موضوع فلسطینِ امروز موضوع  «قدس» شریف است.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها در طراحی جدید خود راهبرد و سیاست گام به گام را پیش گرفته‌اند و با زمان بندی  حضور شهرک‌نشینان و مسلمانان فلسطین سعی در حضور دائمی خود دارند.

وی افزود: متاسفانه برخی کشورهای عربی نیز مسأله بازسازی غزه را منوط به آرام کردن شرایط در قدس کرده‌اند ولی با وجود فشارهای  صهیونیست‌ها و حکومت خودگردان بحمدالله مردم در صحنه حاضر شدند و شرایط را به صورتی رقم زدند که رژیم صهیونیستی علاوه بر برداشتن شروط خود به واسطه‌هایی برای پایان دادن اتفاقات قدس متوسل شدند.

در پایان این جلسه اعضای حاضر گزارشی از روند اقدامات و برنامه‌های انجام شده پیرامون راهپیمایی روز قدس ارائه کردند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است-پیام امروز

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شورای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *