تاثیر درگیری روسیه و اوکراین بر کارخانه‌های آسیاب آرد غزه

سه ماه پس از تهاجم روسیه به اوکراین که دسترسی به گندم دریای سیاه را با قیمت پایین‌تر مسدود کرده است، صاحبان پنج کارخانه در نوار غزه فلسطین بحران را احساس و تلاش می‌کنند ذخایر خود را دوباره پر کنند.

به گزارش ایسنا، قیمت‌ها حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است، به این معنی که پنج کارخانه این منطقه برای رقابت با ذخایر وارداتی فروخته شده با نرخ‌های اندکی ارزان‌تر از مصر و کرانه باختری اشغالی که هزینه‌های تولید پایین‌تری نسبت به غزه دارند، مقابله می‌کنند.

عبدالدیم ابوعواد، مدیر کل بزرگ‌ترین شرکت آل سلام میلز(AL-Salam Mills) غزه گفت که بحران آنها را مجبور کرده است که بیش از ۵۴ کارگر خود را اخراج و ساعات کاری را کوتاه کنند. او به رویترز گفت در تاسیسات جنوب غزه، جایی که اکثر ماشین‌ها خاموش بودند، ظرفیت ما به ۴۰۰ تن گندم در روز یا ۳۰۰ تن آرد رسید و امروز این ظرفیت، ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

یک کیسه ۵۰ کیلوگرمی آرد از این کارخانه‌ ۳۵.۹۱ دلار قیمت دارد، در حالی که آرد وارداتی از مصر همسایه و کرانه باختری اشغالی اندکی کمتر است. دلیل اصلی جنگ روسیه و اوکراین است.

روسیه و اوکراین روی هم تقریبا یک سوم عرضه جهانی گندم را تشکیل می‌دهند و اختلالات تحویل ناشی از جنگ، قیمت‌ها را در سراسر جهان افزایش داده است. این بحران با شروع برداشت گندم غزه همزمان شده است اما محصول سالانه به سختی نیاز را پوشش می‌دهد.

ایاد، مادر شش فرزند به رویترز گفت:  قیمت‌های روغن خوراکی، آرد و شکر همه بالا رفته است. ما محاصره و اختلاف را تحمل کردیم اما مردم وقتی غذا ندارند چه کاری می‌توانند بکنند و این یک مرگ تدریجی است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

همستر کامبت؛ فصل یک، رسماً به پایان رسید

اخبار از پلیکان تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner