تجهیزات گران دوچرخه‌سواری و استقبال ضعیف ورزشکاران معلول از این رشته

رییس انجمن پاراسایکلینگ گفت: هزینه‌ بالای خرید تجهیزات دوچرخه، شرایط را برای ورزشکاران حرفه‌ای این رشته دچار مشکل کرده و سبب استقبال ضعیف ورزشکاران معلول از این رشته ورزشی شده است.

فرهاد عصفوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور پارادوچرخه سواری مردادماه در رشت، اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های سرعت و استقامت برگزار می‌شود که امیدوارم با استقبال خوب دوچرخه‌سواران معلول از این مسابقات، در آینده بتوانیم تعداد ورزشکاران بیشتری را جذب این رشته کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد ورزشکار تحت حمایت کمیته ملی پارالمپیک است، گفت: در حال حاضر تنها مهدی محمدی با توجه به این که در قهرمانی آسیا تاجیکستان و هندوستان در جاده و ۴ کیلومتر انفرادی به دو مدال طلا دست یافت و امتیاز ورودی به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را کسب کرده، تحت حمایت کمیته ملی پارالمپیک قرار دارد. امیدوارم در قهرمانی کشور نیز سایر دوچرخه سواران بتوانند رکورد مدنظر کمیته ملی پارالمپیک را که سوم آسیاست، به ثبت برسانند تا دوچرخه‌سواران بیشتری تحت حمایت کمیته ملی پارالمپیک قرار بگیرند.

رییس انجمن پاراسایلکینگ خاطرنشان کرد: متاسفانه دوچرخه سواری رشته پرهزینه‌ای است و یک ورزشکار برای خرید تجهیزات کامل چیزی حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان باید هزینه کند که شرایط تامین چنین هزینه‌ای برای تمام ورزشکاران میسر نیست. البته به جز هزینه‌ی بالای تجهیزات، فراهم نبودن شرایط برای حضور در تورنمنت‌های برون مرزی مشکلاتی است که سبب شده تا ورزشکاران استقبال خوبی از این رشته نداشته باشند.

عصفوری همچنین در خصوص وضعیت مهدی محمدی گفت: وی از شرایط آمادگی بدنی خوبی برخوردار است و در تست سنجش آمادگی جسمانی که توسط کمیته ملی پارالمپیک از او به تازگی گرفته شد، روند او راضی کننده و رو به رشد بوده است.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا محمدی در حال حاضر امتیاز لازم برای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس را نیز کسب کرده است یا خیر؟ تصریح کرد: برای این که بتواند امتیاز لازم برای حضور در پارالمپیک پاریس را کسب کند نیاز دارد در یک رویداد بین‌المللی یا جهانی شرکت کند تا حضورش در پارالمپیک تثبیت شود. بنابراین به دنبال آن هستیم تا با حمایت کمیته ملی پارالمپیک مقدمات اعزام او را به یک تورنمنت بین‌المللی در سال جاری فراهم کنیم تا امتیاز ورودی برای شرکت در پارالمپیک پاریس را نیز کسب کند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کمیته استیناف محکومیت استقلال و پرسپولیس را تایید کرد-پیام امروز

۱۱:۲۷ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ آرای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است: *در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner