سوله آکام فلز

تجهیز یگان حفاظت به ابزارآلات نوین اطفاء حریق در آستانه فصل گرم

ایسنا/سمنان معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در آستانه آغاز فصل گرم سال و خطر بالقوه افزایش آتش‌سوزی‌ها در مناطق جنگلی و مرتعی، از تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به وسایل جدید اطفاء حریق خبر داد.

حمیدرضا عبدوس با اعلام این خبر گفت:با  برنامه‌ریزی و تمهیدات انجام شده در سال جاری تجهیزات جدید اطفاء حریق به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری  استان برای حفاظت و مقابله با آتش سوزی های احتمالی در عرصه های ملی اضافه شد.

وی افزود: در سال جاری  سه دستگاه موتورسیکلت مناسب جهت گشت ومراقبت‌ و برخی از اقلام  انفرادی و گروهی مربوط به اطفا حریق ارسالی‌ از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به تجهیزات حفاظتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزوده شد.

وی ادامه داد: استفاده از این موتورسیکلت‌ها و تجهیزات انفرادی و گروهی تحویلی می‌تواند در هنگام عزیمت به مناطق جهت عملیات مقابله با آتش سوزی، تخریب، تصرف ‍و صعب العبور بودن عرصه‌های منابع طبیعی سرعت عمل ماموران یگان حفاظت را در انجام ماموریت‌ها و مهار آتش سوزی افزایش دهد.

این مقام مسئول گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره کل و شهرستان‌های تابعه مجهز به چندین دستگاه پاورت جت‌، دستگاه دمنده ، فلکس بک ، آتش کوب و … برای مهار آتش سوزی احتمالی در مراتع و جنگل های استان سمنان شده است.

وی افزود: علاوه بر این در مناطق بحرانی ونیمه بحرانی نیز تفاهم نامه های حفاظتی‌ و اطفای حریق با دهیاری‌های و شورای اسلامی روستاهای هدف امضاء شده و این روستاها  نیز به وسایل اولیه اطفای حریق مجهز شده اند .

وی اضافه کرد: همچنین با همکاری وهماهنگی  با شورای اسلامی روستاهای واقع در مناطق بحرانی حریق تعداد ۱۲ پایگاه مردمی اطفای حریق  احداث و تجهیز  شده است.

عبدوس از شهروندان، دامداران، گردشگران و کشاورزان خواست تا برای پیشگیری از حوادث مربوط به عرصه‌های منابع طبیعی، اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از آتش سوزی رعایت کنند.

معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: این اداره کل علاوه بر تجهیز یگان حفاظت به امکانات و وسایل اطفای حریق، اقدامات پیشگیرانه ای از جمله تشدید گشت زنی و مراقبت‌ها، آمادگی کامل یگان حفاظت برای مقابله هر نوع آتش سوزی عمدی و غیرعمدی را در جنگل‌ها و  مراتع  این استان انجام داده است.

وی افزود  با برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری که مزین به شعار «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین  »شده اجرای راهبردهایی نظیر کنترل هوشمند عرصه های منابع طبیعی و بکار گیری تجهیزات نوین مهار حریق در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری بطور شبانه روز در خدمت مردم عزیزاستان است و عموم مردم می توانند هر گونه گزارش مربوط  به عرصه های منابع طبیعی ملی را به این سامانه اعلام و ما را در حفاظت از عرصه های ملی یاری کنند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

لزوم پیش‌بینی بستر‌های قانونی برای پیش نیاز ارائه گواهی معاینه فنی-پیام امروز

سید محمد مهدی میرزایی قمی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران ضمن گرامیداشت هفته ملی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *