تعداد مسافران هوایی کشور به بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید-پیام امروز


محمدحسین آجیلیان مشاور عملیات اجرایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشوردر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عملیات نوروزی از ۲۴ اسفند ماه تا ۱۷ فروردین ماه ادامه داشت گفت: در این مدت ۱۹ هزار و ۴۷۸ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شد که افزایش ۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در بازه زمانی یک ماه گذشته  یک هزار و ۶۷۱ نشست و برخاست بین‌المللی و ۱۷ هزار و ۸۰۷ نشست و برخاست داخلی در فرودگاه‌های تحت مالکیت انجام شده است و به این ترتیب ۲ میلیون و ۳۴۷ هزار  هزار و ۱۳۷ مسافر داخلی و ۲۰۰ هزار و ۵۹۶ مسافر بین‌المللی اعزام و پذیرش شدند.

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اظهار داشت: فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور در مدت مذکور ۷ هزار و ۶۴۱ نشست و برخاست داشته و ۹۱۶ هزار و ۸۰۰ مسافر را اعزام و پذیرش کرده است. 

آجیلیان گفت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز با اعزام و پذیرش ۵۰۷ هزار و ۶۰۴ مسافر و ۳ هزار و ۶۹۴ نشست و برخاست رتبه بعدی را در ترافیک فرودگاه‌های کشور از آن خود دارد. به گفته آجیلیان فرودگاه شیراز با اعزام و پذیرش ۱۸۳ هزار و ۶۴۹ مسافر و نشست و برخاست یک هزار و ۶۳۸ پرواز، فرودگاه بین‌المللی اصفهان با اعزام و پذیرش ۱۱۵ هزار و ۲۱ مسافر و نشست و برخاست یک هزار و ۱۲ پرواز و فرودگاه بین‌المللی تبریز با اعزام و پذیرش ۱۰۲ هزار و ۱۶ مسافر و نشست و برخاست ۸۹۳ پرواز، بیشترین مسافر و پرواز را پس از مهرآباد و مشهد در جمع فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها داشته‌اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این متخصصان ما در بخش عملیات هوانوردی فرودگاه امام خمینی (ره) نیز در ایام نوروز به ۳ هزار و ۹۹۴ نشست و برخاست هواپیما سرویس کنترل ترافیک هوایی و کمک ناوبری ارائه داده‌اند.

آجیلیان با بیان اینکه  رشد ۳ تا ۵ درصدی را برای انجام پرواز‌های نوروزی پیش بینی کرده ایم که در حال حاضر شاهد رشد ۳ درصدی در جابه جایی مسافران بوده ایم گفت:  مقاصد اول پرواز‌های داخلی ما در نوروز  مشهد و فرودگاه کیش و سفر‌های خارجی به ترتیب ترکیه، دبی و نجف بوده است .

مشاور عملیات اجرایی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشوربا بیان اینکه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تاخیرات کمتری در پرواز‌های داخلی داشته ایم گفت: بخش عمده‌ای از تاخیرات در ابتدای تعطیلات به دلیل شرایط آب و هوایی بود که خوشبختانه با تمهیداتی که انجام شد و مدیران شرکت‌های هواپیمایی در سازمان هواپیمایی در قالب بخش OOC حضور داشتند میزان تاخیرات کاهش یافت.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

پیشنهاد راه اندازی اولین مدرسه سردبیری مجلات علمی کشور-پیام امروز

صمد نژادابراهیمی مدیرکل دفتر سیاست گذاری معاونت پژوهشی وزارت علوم در مراسم تجلیل از سردبیران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *