تعلل در خدمت رسانی به ایثارگران غیرقابل پذیرش است

استاندار خراسان شمالی گفت: در مسیر ارائه خدمات به ایثارگران کوتاهی یا تعلل از طرف هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست چرا که مسائل مربوط به ایثارگران خط قرمز ماست.

به گزارش ایسنا، محمدرضا که در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت  سخن می‌گفت، توضیح داد: نباید برگزاری جلسات این شورا از نظم و روال طبیعی خود خارج شود بلکه باید به صورت منظم و زمان بندی مشخص نسبت به برگزاری آن اقدام کرد چراکه فاصله زیاد بین دو جلسه باعث کندی در اجرایی شدن مصوبات آن خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی به یادمان‌های شهدا اشاره کرد و گفت: فرمانداران محترم با ابتکاراتی که دارند نسبت به تأمین اعتبار این حوزه اقدام کنند به نحوی که در پایان سال ۱۴۰۱ در هیچ شهرستانی یادمان نیمه تمام وجود نداشته باشد.کار اجرایی شدن پروژه قطعه «اصحاب‌الشهدا»  نباید در میانه راه به بهانه‌های مختلف متوقف شود بلکه باید با جدیت کار را در کوتاه ترین زمان به سرانجام رساند.

وی افزود: روی مسئله ایثارگران حساس هستم و معتقدم کار برای ایشان باید با جدیت دنبال شود و در مسیر ارائه خدمات کوتاهی یا تعلل از طرف هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست چرا که مسائل مربوط به ایثارگران خط قرمز ماست. فرمانداران باید برای رفع دغدغه‌های ایثارگران موانع موجود را رفع کنند و اجازه ندهند بهانه‌های مختلف مانعی در این مسیر ایجاد کند.

حسین‌نژاد تأکید کرد: مشکلات سخت افزاری ایثارگران باید با جدیت رفع شود تا از جلسات آینده بتوانیم به صورت گسترده و با خیال آسوده به رفع موانع فرهنگی بپردازیم و بستر لازم را برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت فراهم کنیم.

دربخش دیگر این نشست قاسم محمدزاده سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان شمالی و دبیر شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: معتقدم چیزی که به این جلسات اصالت و اعتبار میدهد خروجی و نتیجه آن است که می‌تواند ما رو برای رسیدن به نقطه مطلوب در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و تداوم راه شهدا کمک کند. 

وی با انتقاد از مصوبات بر زمین مانده جلسات قبل گفت: متأسفانه این شورا در سنوات قبل عملاً دستاورد و توفیق چندانی نداشت و  وجه مشترک نشست های گذشته مجموعه ای از مصوبات بر زمین مانده و به سرانجام نرسیده است لذا باید با تلاش و جدیت این رویه اصلاح شود. اگرچه که در گذشته اقدامات خوب و تلاش‌های ارزشمند اما مستقل از این شورا صورت گرفته است اما این اقدامات و فعالیت‌های انفرادی، جزیره‌ای و پراکنده تا امروز نتونسته است پاسخگوی نیاز جامعه و مطالبه افکار عمومی باشد.

وی گفت: شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ظرفیت ارزشمندی برای رفع موانع قانونی است و از هیچ دستگاهی مطالبه فراقانونی ندارد.ما در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران ظرفیت‌های محدودی داریم و اگر همکاری و همراهی دستگاه‌ها طبق ضوابط تعریف شده در قانون صورت نگیرد قطعاً ما به تنهایی نمی‌توانیم به درستی در راستای ارائه خدمت به ایثارگران ایفای نقش کنیم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner