ایسنا/گلستان در راستای تسهیل و توسعه سرمایهگذاری، توسعه زیرساختها و بهرهبرداری از پتانسیلهای استان گلستان در حوزههای سهگانه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، تفاهمنامه همکاری مشترک بین استانداری گلستان و شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به امضا رسید.
به ابتکار اداره کل میراث فرهنگی گلستان نشستی در راستای بهرهبرداری از پتانسیلهای استان در حوزههای سهگانه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با استفاده از ظرفیت و تجارب شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، با حضور دکتر علیمحمد زنگانه استاندار گلستان، روحالله حسینزاده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی و جمعی از مسئولان استانی در استانداری گلستان برگزار شد.
در این نشست تفاهمنامه همکاری در راستای تسهیل و توسعه سرمایهگذاری، توسعه زیرساختها و بهرهبرداری از پتانسیلهای استان در حوزههای سهگانه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، به امضا رسید.
استاندار گلستان در نشست انعقاد این تفاهمنامه، با اشاره به اینکه ارتقای صنعت گردشگری در گلستان و بهرهبرداری از پتانسیلهای این استان در این حوزه از موضوعات مهمی است که رئیسجمهور محترم از استان مطالبه کرده، اظهار کرد: یکی از مهمترین بحثهای استان در حوزه گردشگری جزیره آشوراده و مسائل و پیگیریهای مربوط به آن است که باید در این حوزه وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی پیگیریهای جدیتری داشته باشد.
زنگانه با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده بین استانداری گلستان و شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، افزود: در سنوات گذشته ایجاد ۳۰ مجتمع خدماتی بینراهی توسط شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی کشور در استان گلستان برنامهریزی و آغاز شد که در حالحاضر از این تعداد ۱۵ پروژه بهصورت نیمهکاره رهاشده است.
وی با تاکید بر اینکه این مجتمعهای بینراهی نیمهکاره مشکلاتی را به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: یکی از مفاد تفاهمنامه منعقد شده، تصمیمگیری و تعیین تکلیف این پروژههای نیمهکاره است که میتواند با همکاری و تعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی احیا و مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
استاندار گلستان با اشاره به اینکه یکی دیگر از مفاد این تفاهمنامه جانمایی و ایجاد بیلبوردهای تبلیغاتی در راههای مواصلاتی اصلی و پرتردد برای معرفی ظرفیتهای استان است، خاطرنشان کرد: مقرر شد ۱۰ بیلبورد تبلیغاتی با هدف معرفی استان، تبلیغ زیرساختها و تأسیسات گردشگری استان، فضاهای اقامتی و پذیرایی، معرفی صنایعدستی و… به گردشگران و مخاطبان در سطح راههای مواصلاتی جانمایی شود.
در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: گلستان به واقع یکی از استانهایی است که ظرفیتهای بیشماری در حوزههای میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی داراست و باید برای بهرهبرداری از این ظرفیتها به سمت ایجاد زیرساختهای مناسب و گردشگرپسند حرکت کنیم.
روحالله حسینزاده با اشاره به اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم مغفول مانده در استان نبود برند در حوزه محصولات صنایعدستی است، تصریح کرد: در سال جدید مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای برندسازی محصولات صنایعدستی و تجاریسازی در این حوزه در نظر گرفتیم.
وی خاطرنشان کرد: شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی ۲۰ مسیر گردشگری در سطح کشور معرفی کرد و در حال پیگیری موضوعات مرتبط با آن هستیم.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با تاکید بر اینکه قطعاً برای توسعه گردشگری استان گلستان بستههای سرمایهگذاری مناسب و همسو با نظر استان برنامهریزی خواهیم گرفت، اضافه کرد: در استان گلستان تعدادی از مجتمعهای خدمات رفاهی بهصورت ناقص اجرا شده و بنا به دلایلی باقی مانده که باید با نگاه جدید و نظر استان به سمت تکمیل و بهرهبرداری از این مجتمعها پیش رویم.
حسینزاده تاکید کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه تبلیغات و معرفی ظرفیتهای گردشگری نبود بیلبوردهای تبلیغاتی است که برای هر استان تعداد ۱۰ بیلبورد تبلیغاتی اختصاص خواهیم داد.
این تفاهمنامه در راستای همکاری در خصوص توسعه صنعت گردشگری و ایجاد زیرساختهای موردنیاز آن و همچنین همکاری در راستای تامین منابع مالی و جذب سرمایه بهمنظور اجرای طرحها و پروژههای گردشگری، میراثفرهنگی و صنایعدستی از طریق سرمایهگذاری بخش خصوصی منعقد شد.
همچنین همکاری در زمینه توسعه اجتماعی، اقتصادی، صنایعدستی و هنرهای سنتی بهویژه در زمینه تولید، عرضه، شبکهسازی، طراحی، آموزش و ترویج در سطح استان، حمایت از تولید خرید و توزیع سوغات و صنایعدستی استان، همکاری برای ایجاد اقتصاد خوشهای و زنجیرههای اقتصادی در سه حوزه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، توسعه اقتصاد گردشگری با محوریت گردشگری سیاحتی و ساحلی در استان، اجرای فرایند جانمایی تابلوهای تبلیغاتی گردشگری در سطح استان، همکاری در راستای احداث مجتمعهای خدماتی بهداشتی بینراهی بهمنظور توسعه زیرساختهای صنعت گردشگری و همچنین همکاری برای بسترسازی مقاصد گردشگری جدید با نگاه ملی شامل برگزاری جشنوارههای مرتبط با میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.
به گزارش ایسنا مدت این تفاهمنامه سه سال است و در صورت توافق طرفین، قابل تمدید خواهد بود.
انتهای پیام