سوله آکام فلز

تقابل لهستان بدون لوا مقابل نارنجی پوشان/ سه شیر‌ها با عطش پیروزی به مصاف صرب‌ها می‌روند-پیام امروز


در ادامه مسابقات یورو ۲۰۲۴ در آلمان امروز نیز ۳ بازی از گروه های C و D برگزار می‌شود.

لهستان – هلند/ ۱۶:۳۰ 

در نخستین بازی امروز از گروه D لهستان بدون داشتن مهاجم ارزشمندش رابرت لواندوفسکی که در دیدار دوستانه مقابل ترکیه دچار پارگی عضله شده بود به مصاف نارنجی پوشان هلندی می‌رود. آن‌ها در هشت بازی اخیرشان شکست نخورده اند تا با روحیه شکست ناپذیری پا به میدان بگذارند.

هلندی‌ها نیز در حالی به مصاف لهستان می‌روند که در اردوی پیش از آغاز مسابقات یورو ۲ بازیکن شان تئون کوپماینرس و فرنکی دی‌یونگ دچار مصدومیت شدند. دی یونگ مجبور به ترک اردوی تیم ملی شد، اما فدراسیون فوتبال هلند در خصوص میزان آسیب دیدگی کوپماینرس تاکنون اطلاعاتی منتشر کرده است.

شاگردان کومان پیش از آغاز یورو در دیدار‌های دوستانه با نتیجه مشابه ۴ بر صفر از کانادا و ایسلند را شکست داده بودند.

۲ تیم تاکنون ۱۳ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم هلندی ها ۷ پیروزی، لهستان یک پیروزی و ۵ بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. تنها برد لهستانی‌ها مقابل نارنجی پوشان به پیروزی ۲ بر صفر در سال ۱۹۸۰ برمی گردد.

اسلوونی – دانمارک/ ۱۹:۳۰ 

در نخستین دیدار گروه C اسلوونی در حالی به مصاف دانمارک می‌رود که پس از ۲۴ سال دومین حضورش در یورو را تجربه می‌کند. آن‌ها در یورو ۲۰۰۰ در سه بازی مرحله گروهی شان شکست خوردند و به همین دلیل آن‌ها تلاش می‌کنند در مقابل امتیاز دانمارک لااقل کسب امتیاز در این مسابقات را تجربه کنند.

اسلوونی در ۶ بازی اخیرش شکستی نخورده است و حتی پرتغال را نیز مغلوب کرده است تا نشان دهد همچون گذشته تیمی ضعیف نیست.

دانمارکی‌ها معمولا مجوز حضور در یورو را کسب می‌کنند و بازیکنان شان نسبت به اسلوونی تجربه بیشتری در بازی‌ها بزرگ دارند و این مزیتی است که آن‌ها نسبت به حریف شان دارند. وایکینگ‌ها در یورو ۱۹۹۲ مجوز حضور در یورو را کسب نکرده بودند، اما با تصمیم یوفا مبنی بر کنار گذاشتن یوگسلاوی به دلالیل سیاسی به این مسابقات راه یافتند و در پایان جام قهرمانی را توانستند بالای سر ببرند.

۲ تیم تاکنون در ۶ بازی به مصاف هم رفته اند که دانمارکی ها ۵ بازی را پیروز شده اند و اسلوونی نیز یک بار طعم پیروزی مقابل وایکینگ‌ها را چشیده است.

صربستان – انگلیس/ ۲۲:۳۰

در دیگر بازی گروه C صربستان به مصاف حریف قدرتمندش انگلیس می‌رود که بسیاری از کارشناسان آن‌ها را یکی از مدعیان قهرمانی یورو ۲۰۲۴ می‌دانند.

صرب‌ها در حالی که در جام جهانی‌های اخیر معمولا حضور داشته اند، اما پس از ۲۴ سال موفق شدند بار دیگر در یورو حضور یابند. دراگان استویکوویچ در این مسابقات مهره‌های هجومی خوبی همچون دوشان ولاهوویچ، دوشان تادیچ و الکساندر میتروویچ را در اختیار دارد که در فصل گذشته عملکرد درخشانی در باشگاه‌های خودشان داشته اند.

سه شیر‌ها در دوره قبلی یورو در ورزشگاه ومبلی لندن در حضور ده‌ها هزار هوادارشان در ضربات پنالتی مقابل ایتالیا شکست خورده اند تا باز هم از کسب یک جام بازبمانند و به همین دلیل گرت ساوتگیت سرمربی انگلیس با فشار زیادی راهی آلمان شده است که چرا که انگلیسی‌ها انتظار قهرمانی از تیمشان در این مسابقات را دارند.

ساوتگیت بازیکنان مطرحی همچون جک گریلیش، مارکوس رشفورد، جیمز مدیسون و هری مگوایر را برای حضور در یورو از تیم ملی خط زد و تغییرات زیادی در تیمش ایجاد کرده است، اما بازیکنان فوق العاده‌ای آماده‌ای مثل هری کین و فیل فودن را در ترکیب خود دارد و با این وجود آن‌ها شانس زیادی برای پیروزی مقابل صرب‌ها دارند.

سه‌شیر‌ها طی ۶ بازی اخیر مقابل صربستان (یوگوسلاوی سابق) شکست‌ناپذیر بوده‌اند. آنها آخرین بار در نیمه نهایی یورو ۱۹۶۸ مقابل یوگوسلاوی شکست خوردند. 

خبرنگار: سجاد هدایت پور


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

حرکت زائران از مشعر به منا آغاز شد-پیام امروز

مزدلفه شنبه شب تا بامداد امروز (دهم ذی الحجه با تقویم عربستان) مملو از انبوه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *