تلاش کردیم با وفاق جلو بیاییم


پزشکیان در اولین نشست خبری:

تلاش کردیم با وفاق جلو بیاییم





رئیس‌جمهور گفت: تقوا در میان ما مسئولان یعنی حرکت بدون خطا مومن و مسلمان حرف محکم و مستند می‌زند که به سادگی تغییر نمی کند. مبنای کارمان را بر وفاق گذاشتیم. الان هم اگر گیر بدهید چیزهایی هست که بشود نقد کرد اما تلاش کردیم با وفاق جلو بیاییم بینی و بین الله دنبال آدم های با تجربه و اثرگذار گشتیم و جناح و دسته را نگرفتیم از مجلس قدردانیم، رهبری خیلی کمک کردند نتیجه این شد که دولت در این چارچوب درست شده و این روند را ادامه می دهیم معنی آن این نیست که بدون اشتباهیم تلاش می کنیم این نگاه را نهادینه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در ابتدای اولین نشست خبری خود پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم به صورت ایستاده پشت تریبون قرار گرفت و گفت: آرزوی توفیق برای همه شما عزیزان دارم می‌گفتند چرا جلسه نمی‌گذارید. گفتم می‌خواهیم کاری کنیم و بعد در خدمت شما باشیم و گزارش دهیم. روزی هم که انتخاب شده با نگاه ما همخوانی دارد؛ هفته وحدت است این با نگاه ما تطابق دارد. باور من نه اینکه شعارگونه باشد این است که همه کسانی که در کشورند بر اساس توانمندی حق دارند در جایگاهی باشند که حقشان است. مستقل از اینکه راست یا چپ، ترک یا کرد و هر قومیت و نژادی هستند.

وی افزود: رسول خدا وقتی به مدینه آمد دعواها و اختلاف تا دلتان بخوهاد بود اینجا هم گاهی بد و بیراه به هم می‌گویند ولی همدیگر را نمی‌کشند آن زمان می‌کشتند هر قبیله ای آدم بیشتری می‌کشت از نظر خودشان آزاده‌تر و شجاع تر بود صد سال دعوا بین دو قبیله بود دست از دعوا نمی کشیدند در این فضا رسول خدا آمد گفت همه با هم پیمان برادری ببندید گفتن این حرف خیلی ساده است اجرای آن به این سادگی نیست.

پزشکیان یادآور شد: وقتی مکه را فتح کرد سخنرانی کرد و گفت مسلمانان برادرند و این ها همه ید واحده مقابل دشمنان اند نگفت مومنان برادرند ابوسفیان و همه کسانی که مسلمانان را کشته بودند حالا تسلیم شدند. پیامبر گفت همه شما برادرید آن وقت چرا باید در مملکت با هم دعوا کنیم؟ در همان سخنرانی گفتند انسان‌ها از زمانی که آدم بوده تا حالا مانند دندانه های یک شانه اند و جز در تقوا هیچ عربی بر عجم و سیاهی بر سفید برتری ندارد.

وی گفت: تقوا در میان ما مسئولان یعنی حرکت بدون خطا مومن و مسلمان حرف محکم و مستند می‌زند که به سادگی تغییر نمی کند. مبنای کارمان را بر وفاق گذاشتیم. الان هم اگر گیر بدهید چیزهایی هست که بشود نقد کرد اما تلاش کردیم با وفاق جلو بیاییم بینی و بین الله دنبال آدم های با تجربه و اثرگذار گشتیم و جناح و دسته را نگرفتیم از مجلس قدردانیم، رهبری خیلی کمک کردند نتیجه این شد که دولت در این چارچوب درست شده و این روند را ادامه می دهیم معنی آن این نیست که بدون اشتباهیم تلاش می کنیم این نگاه را نهادینه کنیم.



خبر در حال تکمیل می باشد…



Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

برای روابط با ونزوئلا اهمیت زیادی قائل هستیم

۲۸ / ۰۶ / ۱۴۰۳ – ۲۳:۰۴:۰۰ وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برای روابط با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner