سوله آکام فلز

بازار مسکن تهران امسال به آرامش می‌رسد-پیام امروز


حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درآیین بهره‌برداری از مجتمع تجاری و فرهنگی رواق همزمان با یکصد و پانزدهمین پویش امید و افتخار  با تاکید بر اینکه کشور باید آباد شود و راهش هم سرمایه‌گذاری است، مطرح کرد: راهی غیر از سرمایه‌گذاری وجود ندارد. شاید این شاه کلید نجات کشور است که حضرت آقا فرمودند: جهش تولید با مشارکت مردم؛ جهش تولید بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: امسال باید به عنوان یک نقطه آغازین بنیانی را برای تمدن اسلامی در نظر بگیریم که بنیانش مشارکت مردم باشد.

صارمی ادامه داد: سال گذشته با همراهی شهرداران مناطق، ۲۰ میلیون متر مربع پروانه ساختمان صادر شده است. با احتساب هزینه‌های ساخت امسال ۳۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه ساخت مسکن وارد تهران می‌شود و بازار آرامش پیدا خواهد کرد. در مطالعاتی که در ۳۰ سال گذشته داشته‌ایم؛ هرسالی که در کشور ساخت‌وساز افزایش پیدا کرده تنش‌های مالی کاهش پیدا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با این رویداد چیزی حدود هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود. راه نجات اقتصاد کشور این است که در همین مباحث سرمایه‌گذاری کنیم. 

صارمی همچنین اظهار کرد: مساحت کلی مجموعه رواق ۱۲ هزار متر مربع است که با سرمایه‌گذاری ساخته شده است. حدود هزار و ۸۷ مترمربع سرانه خدمات فرهنگی و ۳ هزار و ۶۸۷ متر سرانه فروشگاهی و بازارچه است.

وی افزود: در کشور اتفاقی رخ داده که حاشیه وارد متن شده است. توسعه کشور را باید سرمایه‌گذار انجام دهد. سرمایه‌گذار هم به دنبال جای امن است. متاسفانه مقررات و ضوابط در خصوص سرمایه‌گذاری سخت‌گیرانه است و باید برای آن تدبیر کنیم.

صارمی در ادامه خاطرنشان کرد: کشور آنقدر ظرفیت دارد که اگر بستر آن را فراهم کنیم، نجات پیدا خواهد کرد. در سال گذشته سهمی که سازمان نوسازی شهر تهران در مشارکت داشت حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بود. امسال اگر بخواهیم حرکتی کنیم باید به سراغ لشکر انبوه‌سازان خرد برویم.

وی در پایان گفت: می‌توان کشور و اقتصاد آن را پویا کرد و منابع مالی را به گونه‌ای تنظیم کرد که تاکیدات مقام معظم رهبری عملیاتی شود. اگر درست برنامه‌ریزی کنیم، می‌توانیم موفق شویم؛ یکی از الگو‌های موفق همین پروژه است.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد-پیام امروز

آرش نبی زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو قزل آلا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *