سوله آکام فلز

تهران بیشترین کم بارشی را در کشور دارد-پیام امروز


عیسی بزرگ‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور در برنامه تهران ۲۰ با اعلام اینکه تهران بیشترین کم بارشی را در کشور دارد، هشدار داد: میزان بارش‌های تهران ۱۹ درصد کمتر از میانگین بلند مدت است و بر این اساس، تهران در صدر استان‌های کم‌بارش قرار دارد. بعد از تهران، بوشهر ۱۷ درصد، قزوین حدود ۱۶ درصد و البرز حدود ۶ درصد از دیگر استان‌هایی هستند که در بارش با عقب افتادگی روبرو هستند.

آخرین وضعیت ذخایر آبی کشور

بزرگ‌زاده با بیان اینکه آخرین وضعیت ذخایر آبی تهران ۶۷۵ میلیون متر مکعب آب برای ۱۸ میلیون نفر است، گفت: تهران، آبی از آبیک البرز گرفته که تهران و ورامین و رودهن را در بر می‌گیرد.

سخنگوی صنعت آب کشور درباره وضعیت سد‌های تهران نیز بیان کرد: مجموع ذخایر سد‌های تهران امسال به ۶۷۵ میلیون مترمکعب رسیده، به طوری که سد امیرکبیر کرج ذخیره‌ای ۱۵۵ میلیون مترمکعب، سد لتیان ۶۹ میلیون مترمکعب، سد لار ۹۶ میلیون مترمکعب، سد طالقان ۳۰۲ میلیون متر مکعب و سد ماملو نیز ۵۳ میلیون متر مکعب دارد.

توصیه‌های آبی سخنگوی صنعت آب به مردم

بزرگ‌زاده ضمن اعلام اینکه شهروندان با صرفه‌جویی ۱۵ درصدی، علاوه بر حفظ منابع، کمک کنند تا آب به دست همه برسد، گفت: اگر شهروندان از فشار آب و زمان دوش گرفتن خود بکاهند، اهداف حاصل خواهند شد. هنگام شستن سرویس‌های بهداشتی، ظرف‌ها و لباس‌ها، آب را بیهوده و با فشار زیاد باز نگذارید که باعث هدر روی بسیار زیادی می‌شود. همچنین نصب کولر در سایه و با استفاده از پوشش مناسب و جلوگیری از نشت آب کولر‌های آبی، باعث صرفه جویی زیادی در مصرف آب می‌شود و اگر شدت فشار و زمان کار کردن را مدیریت کنیم می‌توان از هدر رفت آب جلوگیری کرد.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تقویت حقوق زنان از طریق قانون‌گذاری و اجرای سیاست‌های حمایتی-پیام امروز

لاله افتخاری مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری تشریح برنامه‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *