سوله آکام فلز

آثار تاریخی استان فارس و حافظیه در صدر بازدید‌های نوروز ۱۴۰۳-پیام امروز


روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی از ثبت ۶میلیون و ۲۷۴هزار و ۸۲۴ نفر بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش این وزارتخانه از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

آثار تاریخی استان فارس با ثبت ۱میلیون و ۳۲۹هزار و ۱۲۲ نفر بیشترین بازدیدکننده را داشته است.

بر اساس پایش انجام شده از آمار در مدت زمان در نظر گرفته شده، پس از فارس، استان‌های اصفهان (۵۵۶هزار و ۶۶۱ نفر)، تهران و موزه‌های ستادی (۳۶۹هزار و ۹۵۰ نفر)، خوزستان (۲۲۷هزار و ۴۰۱ نفر)، خراسان رضوی (۱۹۵هزار و ۵۷۳ نفر)، کرمانشاه (۱۶۳هزار و ۵۹۴ نفر)، کرمان (۱۵۵هزار و ۶۴۱ نفر)، آذربایجان شرقی (۱۱۳هزار و ۴۰۷ نفر)، لرستان (۱۰۷هزار و ۶۰۷ نفر) و همدان (۱۰۵هزار و ۱۴۶ نفر) دارای بیشترین میزان بازدیدکننده هستند.

در میان موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی در سراسر کشور از لحاظ بیشترین تعداد بازدیدکننده هم حافظیه با ۳۷۸هزار و ۱۵۱ نفر، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. پس از آن تخت جمشید با ۳۱۱هزار و ۵۱۴ نفر، سعدیه با ۲۲۳هزار و ۳۱۴ نفر، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد با ۱۴۹هزار و ۴۹۸ نفر، ارگ کریم خانی با ۱۴۰هزار و ۹۶۳ نفر، باغ فین با ۱۳۲هزار و ۸۴۰ نفر، کاخ‌موزه چهلستون با ۱۲۳هزار و ۶۶۱ نفر، پاسارگاد با ۱۲۳هزار و ۶۰۲ نفر، عمارت عالی قاپو با ۱۱۳هزار و ۹۳۲ نفر و سازه‌های آبی شوشتر با ۱۱۱هزار و ۱۳۹ نفر قرار دارند.

از لحاظ بیشترین میزان فروش بلیت موزه و اماکن فرهنگی به ترتیب مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، مجموعه میراث جهانی تخت جمشید، حافظیه، مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، سعدیه، باغ فین، ارگ کریم خانی، کاخ موزه چهلستون و قلعه فلک الافلاک قرار دارند.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ایران غنی‌ترین بانک ژن ذخایر ژنتیک گندم را دارد-پیام امروز

سیدمجتبی خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد در نشست خبری پنجاهمین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *