توریست‌ها برای درمان ناباروری به ایران می‌آیند

ایسنا/البرز معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: سیکل درمان ناباروری در ایران با هزینه کم باعث ایجاد توریست درمانی و ارزآوری در کشور شده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورعابدی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: پس از انقلاب اسلامی توسعه خوبی در موضوع آموزش عالی ایجاد شد و نیروهای متخصص زیادی در دانشگاه‌های ما تربیت شدند که نوید جهش در حوزه دانش‌بنیان برای حل مشکلات جامعه بود اما همپای این توسعه در دانش در بخش صنعتی نتوانستیم تقاضای لازم را ایجاد کنیم. به این صورت با به کارگیری فناوری‌های نوین به محصولاتمان تنوع داده و بتوانیم اشتغال دانش‌بنیان ایجاد کنیم.

وی افزود: جهاد دانشگاهی ۸۰ درصد منابع مالی خود را از تجاری‌سازی پژوهش و فناوری به دست می‌آورد. بنابراین تلاش شده تا با شناسایی چالش ها، انجام پژوهش های لازم و یافتن راهکارهای فناورانه به تولید و تجاری سازی اقدام شود.

وی با اشاره به فعالیت های دانش بنیان جهاد دانشگاهی تصریح کرد: در حوزه‌ پزشکی، درمان ناباروری که در گذشته با ارزبری فراوان انجام می‌شد اکنون نه تنها هیچگونه ارزی خارج نمی‌شود بلکه بسیاری از کشورهای اطراف نیز به دلیل کیفیت و نتیجه خوب این درمان در ایران از آن استقبال کرده اند.

وی افزود: سیکل درمان ناباروری در انگلیس ۱۰ تا ۱۵ هزار پوند است ولی با یک دهم این هزینه یا کمتر می‌توان این درمان را در ایران انجام داد و توریست درمانی باعث ورود ارز به کشور شده است.

به گفته وی جهاد دانشگاهی با ۱۰ مرکز نزدیک به ۵۰ درصد درمان ناباروری در کشور را انجام می‌دهد.

پورعابدی افزود: این نهاد در زمینه پیشگیری، درمان و پیگیری بعد از درمان سرطان سینه با فناوری‌های نوین،  با ایجاد پژوهشکده‌ای مختص این موضوع فعالیت می‌کند. همچنین در زمینه سلول درمانی نیز جزو پیشتازان در کشور و خاورمیانه است و موسسه رویان ایران در دنیا دارای جایگاه است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در حوزه نفت  نیز دکل‌ها و مته‌های حفاری ساخته شد و پلنت نمک زدایی نیز در برنامه است.

وی با اشاره به ساخت سیستم رانش قطار ۷ واگنی مترو بیان کرد: این بخش  جزو صنایع های‌تک است. مابقی بخش های قطار نیز توسط بخش‌های مختلف ساخته شده است. در واقع یک رام قطار ۷ واگنی ملی ساخته شده و در حال گذران تست‌های نهایی است تا بتواند در ماه‌های آتی به صورت واقعی در خطوط مترو مورد استفاده قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی، تکثیر جنین‌های مرغوب دام‌های سنگین چون گاو، گاومیش و شتر را در دستور کار داریم که در زمینه گاو، قراردادهای همکاری وجود دارد. در زمینه بذور هیبریدی چهار بذر خیار، کاهو، فلفل و گوجه در مراحل نهایی ثبت است که می تواند ارزبری را کاهش دهد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner