تولید اینورترهای هوشمند جوشکاری با استانداردهای اروپا-پیام امروز


در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

علی محمودی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در حوزه جوشکاری گفت: شرکت ما از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در زمینه واردات محصولات سایش و برش از کشور صربستان یوگسلاوی سابق آغاز کرده است سپس فعالیت خود را با کشور‌های کره جنوبی، چین، روسیه و اوکراین در زمینه تخصصی جوش و برش گسترش داد. 

او افزود: پس از گذشت حدود ۱۵ سال از فعالیت بازرگانی در ابتدای سال ۱۳۹۹ و با اضافه شدن تیم مهندسی با تجربه به مجموعه واحد‌های R&D در رشته‌های الکترونیک و مکانیک ایجاد و تولید دستگاه‌های تخصصی جوشکاری در دستور کار قرار گرفت. در همان سال و تاریخ ۱۳۹۹/۹/۹ تولید اینورتر‌های هوشمند به صورت رسمی مطابق با به روز‌ترین استاندارد‌های اروپا و قطعات صد درصد اورجینال آغاز شد.

محمودی بیان کرد: این محصول دارای سیستم تنظیم قوس الکتریکی اتوماتیک (automatic arc force) که دستگاه را از داشتن ولوم دوم و تنظیم دستی قوس جوش توسط کاربر بی نیاز کرده و دارای سیستم ضد چسبندگی واقعی anti stick) که به کاربران آماتور نیز این اجازه را میدهد که بدون نگرانی از چسبیدن الکترود به قطعه کار جوشکاری راحت و با کیفیت را انجام دهند.

 او ادامه داد: سیستم Hot Start که با وجود این مزیت جوشکاری از لحظه شروع با قدرت بالا انجام شده و مانع نفوذ سرباره جوش به داخل جوش می‌شود و باعث یکنواختی آن خواهد شد. این اینورتر‌ها دارای تکنولوژی IGBT بوده و IGBT‌های استفاده شده در دستگاه تولید شرکت infineon آلمان است که حرفه ای‌ترین برند دنیا است.

او گفت:  یکی دیگر از مهمترین قطعات دستگاه‌های اینورتر، دیود آن بوده که دیود‌های استفاده شده در دستگاه‌ها تولید شرکت wishay آمریکا است. طراحی منحصر به فرد دستگاه که برد دستگاه کاملا از تماس با گرد و خاک محافظت شده و طول عمر بالایی را دارد.

محمودی اظهار کرد: ترانس که به صورت مجزا داخل باکس دستگاه تعبیه شده و مانند طراحی‌های قدیمی دستگاه‌های موجود در بازار روی برد قرار ندارد و هیچ گاه اشباع نشده و همیشه دستگاه با قدرت روز اول عمل می‌کند. استفاده از ترموسوئیچ که قطعات الکترونیک دستگاه را در دمای بالا محافظت می‌کند.مصرف برق بسیار کمتر در مقایسه با دستگاه‌های مشابه که امکان جوشکاری در نقاط مختلف شهری را به راحتی فراهم می‌کند. قابلیت جوشکاری با برق شهری و موتور برق‌های با توان متوسط که قابل دسترس همگان است. 

او اشاره کرد: طراحی منحصر به فرد دستگاه برای کارایی در نوسانات ولتاژ در بازه ۱۷۰ – ۲۴۰ ولت بدون آسیب رسیدن به دستگاه و طراحی متفاوت هیت سینک و تولید با آلیاژی خاص از آلومینیوم برای راندمان بالاتر دستگاه در شرایط دمایی جنوب کشور از ویژگی‌های این محصول است. استفاده از فن‌های توربو طراحی شده در شرکت که با وجود سایز کوچک قدرت بالایی را داشته باشند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: طراحی خاص دستگاه که قدرت زیاد را در سایز کوچکی در اختیار کاربر قرار داده و جوشکاری در ارتفاع با الکترود‌های سایز ۴ و ۵ را آسان می‌کند. قابلیت جوشکاری انواع الکترود‌های تخصصی با پاشش بسیار کم و کیفیت بالا، برای رعایت حقوق مصرف کننده گارانتی دستگاه به صورت هوشمند ساعتی بوده که گذشت زمان بدون استفاده کردن از دستگاه باعث از بین رفتن گارانتی نمی‌شود. تنها در زمان جوشکاری از ساعت گارانتی دستگاه کاسته خواهد شد.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

استقلال میلیاردی محکوم شد-پیام امروز

با توجه به شکایت سیاوش یزدانی از باشگاه استقلال تهران، این باشگاه به پرداخت مبلغ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *