سوله آکام فلز

تولید علوفه مرتع به بیش از ۱۱ میلیون تن رسید-پیام امروز


عباسعلی نوبخت، معاون وزیر جهاد ضمن رهنمودهای حفاظتی در منابع طبیعی گفت: بارش های مناسب در اوایل بهار امسال سبب شد تا  شاهد افزایش پوشش گیاهی مناسب و افزایش تولید علوفه در سطح وسیعی از مراتع کشور باشیم.

نوبخت افزود: در شرایط نرمال میزان تولید علوفه ۱۰.۷ میلیون تن بوده و امسال این رقم به  ۱۱.۳۶۶ میلیون تن رسیده است که نسبت به تولید علوفه کشور در شرایط نرمال بارندگی، ۶۱۶ هزار تن افزایش داشته است.

 او ادامه داد: بر اساس برآوردهای به عمل آمده در تعدادی از استانها علوفه تولیدی همچنان کمتر از میزان تولید در شرایط نرمال می باشد ولی در مجموع در سال ۱۴۰۲ تولید علوفه در مراتع کشور ۸.۸ میلیون تن بوده و امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۲ میلیون و چهارصد و هشتاد و پنج هزار تنی علوفه در مراتع کشور هستیم.

معاون وزیر جهاد گفت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در یک طرح تحول زا و با استفاده از ظرفیت مرتعداران و بهره برداران موجود در سامانه های عرفی مراتع و با رعایت دستورالعمل های ابلاغی و بازنگری ظرفیت واحد دامی مجاز  مراتع ضمن صیانت از پایداری سرزمین و حفظ منابع پایه ( آب و خاک) در جهت  تولید گوشت ارگانیک  تاثیرگذار خواهد بود.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

با خودروی بدون داشتن پلاک، تردد نکنید-پیام امروز

 سرهنگ “فیروز کشیر” با اشاره به تردد و مجوز‌های تردد خودرو‌های گذر موقت، گفت: ماده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *