سوله آکام فلز

تولید ۱۰ هزار مگاوات برق اتمی در دستور کار قرار دارد

ایسنا/بوشهر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: نیروگاه‌های جدید، ۱۰ هزار مگا واتی برق تحت یک برنامه عملی در کشور ساخته می‌شوند.

محمد اسلامی روز جمعه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر اظهار کرد: توسعه و بهره برداری از ظرفیت‌های منابع غیر فسیلی با توجه به تکالیف قانونی و تولید انرژی پاک از جمله وظایف ذاتی سازمان انرژی اتمی ایران است.  

وی اضافه کرد: فلسفه سازمان انرژی اتمی این است که از این هدیه ارزشمند بهره بگیرد و انرژی پایدار برای کشور تامین کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران عنوان کرد: با ستایش از همه کسانی که در این راستا تلاش کرده اند، اما بیاید بگویم که ثمره متناسب با نیاز کشور ارایه نکرده ایم.

اسلامی تاکید کرد: ما فقط یک نیروگاه ۱۰۰۰ مگا واتی در بوشهر داریم در حالی که باید چندین نوع از این نیروگاه‌ها در سطح کشور داشته باشیم.

وی افزود: البته نبود همکاری ها، مزاحمت‌ها و دشمنی‌ها نباید حرکت تحویلی ما را متوقف کند و باید بدون نگاه به بیرون و با باور به اعتماد نیروی انسانی و ظرفیت‌های تحقیقاتی علمی کشور، جریان ساخت نیروگاه اتمی به حریانی مستمر تبدیل کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: نباید تصور کنیم، چون بیگانگان نمی‌گذارند، نمی‌توانیم فعل توانستن را صرف کنیم که با یاس و ناامیدی، هرگز به جایی نخواهیم رسید.

اسلامی اظهار کرد: نیروگاه‌های جدید، ۱۰ هزار مگا وات برق جدید تحت یک برنامه عملی در کشور ساخته می‌شود و در این راه و مشکل تامین منابع نداریم.

وی تاکید کرد: برای ساخت واحدهای نیروگاه اتمی، از منابع داخلی و  درون خودش استفاده می‌کنیم چرا که نیروگاه‌های اتمی ثروت آفرین است و به مانند سایر پروژه‌های عمرانی نیست که نیاز به تخصیص منابع از منابع دیگر داشته باشد.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: بر اساس آمارهای جهانی، بیشترین و بالاترین ظرفیت‌های آب شیرین کن جهان در منطقه خلیج فارس قرار دارد که کمترین سهم آن به ایران رسیده است.

اسلامی گفت: برای پیشبرد برنامه توسعه سازمان انرژی ایران نیاز به توجه به الزمات زیست محیطی داریم و به عنوان مسولیت‌های اجتماعی به ان توجه ویژه داریم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ماهانه حداکثر ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است-پیام امروز

حبیب اسداله نژاد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *