تکرار قهرمانی سال گذشته جوانان ایران در آسیا این بار در اردن؛ هیچ کشتی‌گیری دست خالی نماند

به گزارش خبرگزاری پیام امروز، مسابقات کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا طی دیروز و امروز (۲۴ و ۲۵ تیر) در اردن برگزار شد که تیم فرنگی کشورمان با سرمربیگری حمید باوفا قهرمان این رقابت‌ها شد.

این تیم که در روز دوم مسابقات صاحب سه نشان طلا، یک نقره و یک برنز شد، در روز اول نیز دو طلا و سه برنز از آن تیم ایران شده بود تا فرنگی‌کاران جوان با مجموع ۱۰ مدال، پنج طلا، یک نقره و چهار برنز و کسب ۲۰۵ امتیاز قهرمان آسیا شوند.

بعد از ایران، تیم‌های ازبکستان با ۱۸۰ امتیاز و قزاقستان با ۱۷۰ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

براساس این گزارش، در رقابت‌های پنج وزن دوم که امروز به انجام رسید، نمایندگان ایران این نتایج را رقم زدند:

در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمد عشیری در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر یوتائو لیو از چین را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر هائولون چنگ از چین تایپه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۴ سمندر مادیمینوف از قزاستان را شکست داد و فینالیست شد. عشیری در دیدار پایانی آکیل سلیمان‌اف از قرقیزستان را با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب کرد و به مدال ارزشمند طلا دست یافت.

اهورا بویری پسر ملک‌محمد بویری مربی سازنده کشتی ایذه و عضو کادر فنی تیم جوانان ایران در دور نخست وزن ۶۷ کیلوگرم با نتیجه ۸ بر صفر چی چی لیو از چین تایپه را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر السوبایه از عربستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۲ و ضربه فنی مقابل گیون تائه کیم از کره جنوبی به پیروزی رسید و به دیدار فینال رسید. بویری در دیدار فینال الیاس جان عبدی نظراف از ازبکستان را با نتیجه ۶ بر یک مغلوب کرد و مدال طلا را به گردن آویخت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدمهدی میری در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر عبدالعزیز عسکربیکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر تسی لی تانگ از چین تایپه را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. میری در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر از سد ایسی هونا از ژاپن گذشت و جواز حضور در فینال را به دست آورد. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۴ بر یک مغلوب عبداله علی‌یف از ازبکستان شد و به مدال نقره رسید.

همچنین در وزن ۸۲ کیلوگرم یاسین یزدی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر تی جیون سونگ از کره جنوبی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۶ مغلوب اسلام یولویف از قزاقستان شد و به دیدار رده‌بندی رفت. یزدی در این دیدار هسی لی تیان از چین تایپه را با نتیجه ۹ بر صفر از پیش رو برداشت و صاحب گردن آویز برنز شد.

این نتایج در حالی رقم خورد که در وزن ۹۷ کیلوگرم امیررضا اکبری، پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۲ تائو وی از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اکبری در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر بیندو از هند را شکست داد و فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل دمیرخان رحمت‌اف از ازبکستان با نتیجه ۷ بر ۲ به پیروزی رسید و پنجمین مدال طلای تیم ملی ایران را ضرب کرد.

روز گذشته نیز در پایان رقابت‌های پنج وزن اول، ابوالفضل چوبانی در ۸۷ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و علی احمدی‌وفا در ۵۵ کیلوگرم، رضا قیطاسی در ۶۳ کیلوگرم و علیرضا عبدولی در وزن ۷۷ کیلوگرم مدال برنز آسیا را از آن خود کردند.

تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان سال گذشته نیز در هر ۱۰ وزن صاحب ۱۰ نشان شده و قهرمان آسیا شده بود.

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کمیته استیناف محکومیت استقلال و پرسپولیس را تایید کرد-پیام امروز

۱۱:۲۷ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ آرای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است: *در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner