سوله آکام فلز

جام جهانی ۱۹۳۴: “فاشیست‌ها” قهرمان جام جهانی شدند

ایتالیا با هدایت ویتوریو پوتزو و البته نقش موسولینی توانست قهرمان جام جهانی ۱۹۳۴ شود.

به گزارش ایسنا، پس از موفقیت اولین جام جهانی در مونته ویدئو، فیفا وقت را تلف نکرد و تصمیم گرفت میزبانی دومین جام جهانی را به ایتالیا، کشوری که قاطعانه مسابقات برگزار شده توسط اروگوئه را تحریم کرده بود، واگذار کند.

بنیتو موسولینی،‌ حاکم دیکتاتور ایتالیا جام جهانی را به عنوان یک سلاح تبلیغاتی در نظر گرفت. ۱۶ تیم در این دوره شرکت کردند و غیبت اروگوئه‌ای‌ها بسیار محسوس بود. سران اروگوئه که از غیبت ایتالیا در دوره قبلی عصبانی بودند حاضر به حضور در این دوره شدند تا اروگوئه تنها قهرمان تاریخ جام جهانی باشد که در دوره بعدی حاضر نمی شود.  

جام جهانی ۱۹۳۴: "فاشیست‌ها" قهرمان جام جهانی شدند

جام جهانی برای موسولینی

در مرحله یک هشتم نهایی، اتریش قدرتمند فرانسه را در وقت اضافه حذف کرد، مجارستان توانست مصر، اولین آفریقایی جام جهانی را ۴ بر ۲ شکست دهد، چکسلواکی هم رومانی را حذف کرد و آلمان، بلژیک را شکست داد. ایتالیای میزبان با درخشش ریموندو اورسی و مندوزا، ایالات متحده را ۷ بر یک در رم شکست داد. لوئیس مونتی، کاپیتان آرژانتین در دوره قبل در این دوره برای ایتالیا بازی کرد.

در مرحله یک چهارم نهایی، اتریش توانست مجارستان را شکست دهد، همچنین آلمان، سوئد را شکست داد و چک از سد سوئیس گذشت. دیدار ایتالیا و اسپانیا مساوی شد و قرار شد بازی تکراری برگزار شود. این بازی تکراری بسیار خشونت آمیز شد و خطاهای زیادی به ویژه از سوی ایتالیایی ها رخ داد. بی شک اگر حمایت های آشکار داوران نبود، شاید ایتالیا نمی توانست جام جهانی را در خانه نگه دارد.

در بازی دوم، ۷ اسپانیایی نتوانستند بازی کنند، از جمله لانگارا و دروازه بان معروف این تیم یعنی ریکاردو زامورا که مصدوم شدند. دیدار تکراری با گل جوزپه مه آتزا یک بر صفر به سود ایتالیا به پایان رسید.

جام جهانی ۱۹۳۴: "فاشیست‌ها" قهرمان جام جهانی شدند

موسولینی داوران را به صرف شام دعوت می کرد و حسابی از آنها پذیرایی می کرد تا آنها تحت تاثیر میزبان باشند.

فینال در ۱۰ ژوئن در رم با حضور ۵۵ هزار نفر برگزار شد. ایتالیا با بازیکنانی بازی کرد که توسط خود موسولینی در صورت باخت تهدید شده بودند. بازیکنان ایتالیا دو راه داشتند؛ یا برنده دیدار نهایی شوند یا کشته خواهند شد. با این حال چک حریف بسیار سختی برای ایتالیا بود.  

۲۰ دقیقه مانده به پایان بازی، چک به گل رسید. خشم هواداران ایتالیایی سرازیر شد و بعضی از هواداران با ورود به زمین بازیکنان چک را کتک زدند. در ادامه اورسی و شیافیو برای ایتالیا گلزنی کردند تا دیکتاتور جشن بگیرد.  

در دیدار رده بندی هم تیم آلمان با پیروزی ۳ بر ۲ در مقابل اتریش به مقام سوم رسید.  

جام جهانی ۱۹۳۴ در یک نگاه

• بهترین خط حمله: ایتالیا با ۱۲ گل

• بهترین خط دفاع: ایتالیا با ۳ گل

• تعداد تماشاگران: ۴۰۸۶۰۲ نفر

• بهترین بازیکن : ریکاردو زامورا اسپانیا

فینال

ایتالیا ۲ – چکسلواکی یک

گل ها: اورسی و شیافیو برای ایتالیا و پوک برای چکسلواکی

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تلاش می‌کنم به بازی با تراکتور برسم-پیام امروز

آرمین سهرابیان که دیدار امروز (جمعه) استقلال در مقابل شمس آذر قزوین را به دلیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *