جایزه صلح نوبل کاریکاتور خنده داری از صلح در جهان معاصر است

به‌گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری پیام امروز؛ دکتر طهورا نوروزی با اشاره به اعطای جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی به عنوان شخصی که به دلیل نقض مکرر قوانین و ارتکاب اعمال مجرمانه محکوم امنیتی در کشور به شمار می آید، اظهار داشت: این قاطعیت در برابر جایزه نوبل وجود دارد که برخلاف حوزه طبیعی و علمی، در حوزه علوم‌انسانی نوبل همواره سوگیرانه بوده است. یعنی هر فرد که در حوزه علوم‌انسانی چه ایرانی و چه غیرایرانی انتخاب شده است دارای یک پشتوانه تفکری است.

او ادامه داد:  غربی‌ها همانطور که در حوزه علوم‌انسانی نگاه سوگیرانه و غرض ورزانه دارند، در انتخاب افراد و ایده‌های موفق نیز این سوگیری ها همواره مطرح است. و این موضوع در سیر تاریخی جایزه نوبل نمایان است.

حاکمیت نظام معیار متناقض در نوبل 

به گفته نوروزی سال‌ها پیش شیرین عبادی به عنوان فعال حقوق زن و کودک و نخستین زن، منتخب دریافت جایزه صلح نوبل شد. همزمان نخست وزیر کودک کش اسرائیل نیز در همان سال کاندیدای دریافت این جایزه بود. این تناقض در انتخاب کاندیداها  نشان می‌دهد، جایزه صلح نوبل یک کاریکاتور خنده دار از صلح در جهان معاصر است و هم راستا با شعارهای پوشالی که غربی‌ها به خورد مردم جهان دادند که هیچ پشتوانه‌ای هم نداشت، این جایزه هم بیشتر به طنز می‌ماند تا یک حقیقت از یک انسان بزرگ.

مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با تاکید بر نظام معیار متناقض حاکم بر نوبل در حوزه علوم انسانی افزود: این نظام معیار متناقض و متشتت در حوزه علوم انسانی رهاورد آن تفکرغربی باری به هر جهت است که به دنبال منافع ،اهداف و اغراض است.

مخالفت با جمهوری اسلامی ایران تنها معیار انتخاب صلح نوبل

نوروزی در ادامه گفت:  در طول تاریخ نرگس محمدی به عنوان دومین زن ایرانی دریافت کننده جایزه نوبل مطرح شد. جالب است که درهر دو زنی که منتخب دریافت این جایزه شدند یک اشتراک وجود دارد و آن مخالفت با رژیم و نظام جمهوری اسلامی ایران است. گویی این شاخصه در این افراد پایه و معیار انتخاب بوده‌ است . بنابراین  انتخاب نرگس محمدی به عنوان یک محکوم امنیتی نشان می‌دهد که این‌ها با انتخاب یک زن برای دریافت این جایزه بین‌المللی به دنبال اغراض خودشان هستند.  بی شک غرب هنوز قصد دارد از حوزه زنان برای تحولات سیاسی و اجتماعی بهره ببرد و این انتخاب دقیقا  همسو با جهت گیری مغرضانه غرب از یک سال و نیم گذشته با شعار “زن، زندگی، آزادی” برای رسیدن به منافع و اهداف براندازانه است .

وی با اشاره به وجود زندانیان با تفکر آزادمنشانه در سراسر جهان،  خاطرنشان کرد: اگر متولیان نوبل برای انتخاب افراد برای دریافت جایزه، به دنبال زندانیانی هستند که تفکر آزاد منشانه دارند ما زندانیان زیادی در سایر کشورها داریم که دقیقا با تفکر آزادی به زندان رفتند. اما به دلیل اینکه آنها  در راستای منافع آمریکا و صهیونیست نیستند، هیچ گاه دیده نخواهند شد. بنابراین بحث زندانی بودن و فعالیت در حوزه تفکر و اندیشه آزادی معیار انتخاب نیست. بلکه معیارسنجش، همسویی با منافع نظام سرمایه داری است و این نظام تنها هدفی که دنبال می کند دست درازی و تغییر حاکمیت کشورها برای رسیدن به منافع خود است.

جایزه صلح نوبل دلجویی از نوچه‌های غرب است

به گفته نوروزی با یک بررسی جزئی در بین زنان  جریان‌های مخالف و برانداز که در داخل کشور فعالیت دارند، به این موضوع می‌رسیم که شخصی که منتخب دریافت نوبل شده در این سال‌ها بیشتر همسو با اهداف کشورهای غربی حرکت کرده است و این جایزه به نوعی دلجویی و تقدیر از یک فرآیند تخریبی و ضد امنیت و ضد منافع مردم کشور بوده است.

 مدیر عامل بنیاد عفاف و حجاب در ادامه افزود: کسانی که ضد امنیت کشور فعالیت می کنند درک درستی از مصالح ملی ندارند. برعکس تخریب گر منافع و مصالح هستند. هر چند در ظاهر داعیه منافع و مصالح مردم را دارند، اما در اصل به دنبال منافع کشورهای بیگانه هستند. این افراد به  عنوان نوچه و مترسک، منافع آن کشورها را تامین می کنند.

غرب هنوز برای تغییر و تحول به حوزه زنان امیدوار است

وی با اشاره به اینکه غرب هنوز کلید تغییر و تحولات در کشور را در دست زنان می داند، خاطر نشان کرد: جایزه صلح نوبل جایزه‌ای به منظور تقدیر از دهه ها تخریب گری و حرکت در خلاف منافع و مصالح ملی کشور است . زمانی که فردی را که خاطی و مجرم امنیتی که بالاترین جرم در طبقه بندی جرائم در تمام دنیا قرار دارد، منتخب جایزه می کنند. درواقع خاطی گری معیار سنجش آن‌هاست نه چیز دیگر.  زن بودن نیز یکی از اولویت‌های غرب به شمار می رود. به این معنی که زمانی که یک زن را برای دریافت جایزه انتخاب می کنند هنوز کلید تغییر و تحولات را زنان می دانند ومی خواهند از این حوزه در راستای منافع خودشان بهره ببرند.

تبریک و تمجید نرگس محمدی توسط خائنان به نظام

نوروزی با اشاره به سیاسی بودن جایزه صلح نوبل، اظهار داشت: آن چه بیشتر پشت پرده این جایزه سیاسی را آشکار می‌کند، افرادی هستند که بعد از انتخاب نرگس محمدی به عنوان برنده جایزه نوبل به او پیام تبریک دادند. مریم رجوی که دستش به خون هزاران ایرانی آلوده است و یا مقامات رژیم کودک کش اسراییل برای خانم محمدی به عنوان فعال حقوق بشر و زن پیام تبریک فرستادند.

وی در پایان گفت: در حالی که انتظار می‌رود این جایزه به دست حق داران برسد با انتخاب چنین افرادی اصالت این جایزه بین المللی زیر سوال می‌رود. و در نهایت با سو گیرانه بودن نوبل در حوزه علوم انسانی و صلح بین الملل به سمت سیاسی بودن حرکت می‌کند و به طور قطع شأن این جایزه از بین می‌رود.  

انتهای پیام/

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *