سوله آکام فلز
ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت دندان چیست|مزایای ایمپلنت

جراحی ایمپلنت دندان روشی است که ریشه‌های دندان را با پایه‌های فلزی و پیچ‌شکل جایگزین می‌کند و دندان‌های آسیب‌دیده یا از دست رفته را با دندان‌های مصنوعی جایگزین می‌کند که بسیار شبیه به دندان‌های واقعی هستند. جراحی ایمپلنت دندان می‌تواند جایگزین مناسبی برای پروتزها یا بریج‌کاری‌هایی باشد که به خوبی روی هم قرار نمی‌گیرند و می‌توانند گزینه‌ای را در زمانی که فقدان ریشه‌های طبیعی دندان اجازه نمی‌دهد پروتزهای مصنوعی یا دندان‌های بریج‌کاری را جایگزین کنند، ارائه دهد.

نحوه انجام جراحی ایمپلنت دندان به نوع ایمپلنت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان ممکن است شامل چندین روش باشد. مزیت اصلی ایمپلنت ها پشتیبانی محکم از دندان های جدید شماست – فرآیندی که نیاز به ترمیم استخوان محکم در اطراف ایمپلنت دارد. از آنجایی که این ترمیم استخوان به زمان نیاز دارد، این روند می تواند چندین ماه طول بکشد.

مطالعه بیشتر درباره ایمپلنت دندان : https://drsojoodi.com/services/implant

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان مناسب چه کسانی است

به طور کلی، ایمپلنت دندان ممکن است برای شما مناسب باشد اگر:

  • یک یا چند دندان از دست رفته داشته باشید
  • استخوان فکی داشته باشید که به رشد کامل رسیده باشد
  • استخوان کافی برای محکم کردن ایمپلنت ها داشته باشید یا قادر به پیوند استخوان باشید
  • بافت های دهان سالمی داشته باشید
  • شرایط سلامتی ندارید که بر بهبود استخوان تأثیر بگذارد
  • نمی توانند یا تمایلی به استفاده از دندان مصنوعی ندارند
  • می خواهید گفتار خود را بهبود بخشید
  • مایل هستند چندین ماه به این روند متعهد شوند
  • تنباکو نکشید

مزایای ایمپلنت دندان

۱٫ ایمپلنت های دندان مانند یک دندان طبیعی به نظر می رسند
هنگامی که یک ایمپلنت دندانی با دندان مصنوعی خود نصب می شود، نتیجه کاملا طبیعی به نظر می رسد. دندان مصنوعی به صورت هم سطح روی خط لثه قرار می گیرد، بنابراین هیچ کس نمی تواند تشخیص دهد که کدام دندان های واقعی شما و کدام ترمیم هستند.

۲٫ ایمپلنت های دندانی مانند یک دندان طبیعی عمل می کنند
یکی از بزرگترین مزایای ایمپلنت های دندانی این است که مانند دندان های طبیعی عمل می کنند و استحکام و عملکردی را ارائه می دهند که با سایر ترمیم ها بی رقیب است. از آنجایی که خود ایمپلنت دندانی مانند یک ریشه طبیعی محکم در استخوان فک شما گیر می کند، به دندان کاذب ثبات می دهد.

۳٫ ایمپلنت های دندانی می توانند از تحلیل استخوان جلوگیری کنند
یکی از عوارض از دست دادن دندان این است که شما همچنین شروع به از دست دادن توده استخوانی در اطراف محل دندان از دست رفته می کنید. این به این دلیل است که دیگر ریشه ای وجود ندارد که استخوان سازی/تقویت استخوان را تشویق کند. با قرار دادن ایمپلنت دندانی در استخوان فک، رشد استخوان جدید را از طریق فرآیندی به نام osseointegration تحریک می‌کند. این می تواند به جلوگیری از تحلیل استخوان در آینده کمک کند.

۴٫ ایمپلنت های دندانی از ساختار صورت شما پشتیبانی می کنند
به دنبال نقطه ۳ بالا، از دست دادن استخوان است که می تواند به افراد دارای دندان های از دست رفته ظاهری گود رفته و پیر در اطراف دهان بدهد که بر ساختار کل صورت تأثیر می گذارد. با کمک به محکم نگه داشتن استخوان های فک، ایمپلنت های دندانی می توانند به حفظ ساختار صورت شما کمک کنند.

۵٫ ایمپلنت های دندانی ماندگاری طولانی دارند
مانند دندان های طبیعی شما، با مراقبت های مناسب، ایمپلنت های دندانی این پتانسیل را دارند که تا آخر عمر دوام بیاورند.

۶٫ ایمپلنت دندان مقرون به صرفه است
اگر به هزینه‌های طول عمر ایمپلنت‌های دندانی در مقایسه با هزینه‌های سایر ترمیم‌هایی که ممکن است به طور منظم نیاز به تعویض داشته باشند، نگاه کنید، به‌طور شگفت‌انگیزی مقرون به صرفه هستند. هنگامی که دهان شما از نظر دهانی مناسب است و ایمپلنت های شما با موفقیت قرار می گیرند، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا روی جلوگیری از هر گونه مشکل بعدی تمرکز کنید.

۷٫ ایمپلنت های دندانی چیزی را که می خورید محدود نمی کند
یکی از بزرگترین شکایات مرتبط با از دست دادن دندان یا استفاده از پروتز این است که افراد مجبورند آنچه را که می خورند تغییر دهند زیرا نیش آنها یا اثر کمتری دارد یا اینکه دندان مصنوعی به اندازه کافی در جای خود قرار نمی گیرد تا امکان خوردن چیزهایی مانند سیب یا سیب را فراهم کند. استیک.

هنگامی که ایمپلنت های دندانی پایدار هستند، اکثر افراد می توانند به طور معمول غذا بخورند و بنوشند.

۸٫ ایمپلنت های دندانی به شما اجازه می دهند با اطمینان غذا بخورید، صحبت کنید و بخندید
به دنبال نکته ۷ بالا، از دست دادن دندان و/یا پوشیدن دندان مصنوعی اغلب می تواند بر اعتماد به نفس افراد تأثیر بگذارد. از دست دادن دندان ممکن است بر احساس شما در مورد لبخند زدن تأثیر بگذارد، در حالی که استفاده کنندگان از دندان مصنوعی اغلب اظهار می کنند که نگران حرکت پروتز خود در هنگام صحبت یا خندیدن هستند. با ایمپلنت های دندانی یا پروتزهای ایمپلنت نگهدارنده، آنها توسط استخوان فک شما ثابت می شوند و حرکت نمی کنند تا بتوانید با اطمینان کامل به لبخند خود روز خود را سپری کنید.

۹٫ مراقبت از ایمپلنت های دندانی آسان است
مراقبت از ایمپلنت‌های دندانی آسان است، زیرا نیاز به مراقبتی مشابه با دندان طبیعی دارند، یعنی حداقل دو بار در روز مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، معاینه‌های منظم دندانپزشکی و قرار ملاقات‌های منظم با متخصص بهداشت. بسیاری از مردم فکر می کنند که از آنجایی که ایمپلنت های آنها از مواد آلی ساخته نشده اند، نیازی به تمیز کردن ندارند، اما این نمی تواند دور از واقعیت باشد. مانند دندان های طبیعی، ایمپلنت های دندانی همچنان می توانند آفت و جرم، بیماری های لثه و عفونت ها را بدون مراقبت صحیح جذب کنند.

۱۰٫ ایمپلنت های دندانی نتایج قابل پیش بینی ارائه می دهند
موفقیت ایمپلنت دندان به موقعیت آن در دهان و میزان استخوان فک شما برای حمایت از آن بستگی دارد. عواملی مانند سیگار کشیدن نیز می تواند بر موفقیت یا شکست ایمپلنت دندان در نهایت تأثیر بگذارد. به طور کلی، ایمپلنت های دندانی دارای میزان موفقیت تقریباً ۹۸٪ هستند، به این معنی که نتایج قابل پیش بینی را ارائه می دهند و برای اکثریت قریب به اتفاق افراد مناسب هستند.

ایمپلنت دندان

معایب ایمپلنت

مانند هر جراحی دیگری، جراحی ایمپلنت دندان نیز خطراتی برای سلامتی دارد. با این حال، مشکلات نادر هستند و زمانی که رخ می دهند معمولا جزئی هستند و به راحتی قابل درمان هستند. خطرات عبارتند از:

  1. عفونت در محل ایمپلنت
  2. آسیب یا آسیب به ساختارهای اطراف، مانند سایر دندان ها یا رگ های خونی
  3. آسیب عصبی، که می تواند باعث درد، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دندان ها، لثه ها، لب ها یا چانه طبیعی شما شود.
  4. مشکلات سینوسی، زمانی که ایمپلنت های دندانی قرار داده شده در فک بالا به داخل یکی از حفره های سینوسی شما بیرون زده است.

عوارض ایمپلنت دندان

چه جراحی ایمپلنت دندان را در یک مرحله یا چند مرحله انجام دهید، ممکن است برخی از ناراحتی های معمول مرتبط با هر نوع جراحی دندان را تجربه کنید، مانند:

  • تورم لثه ها و صورت شما
  • کبودی پوست و لثه های شما
  • درد در محل ایمپلنت
  • خونریزی جزئی
  • ممکن است پس از جراحی ایمپلنت دندان به داروهای مسکن یا آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید. اگر تورم، ناراحتی یا هر مشکل دیگری در روزهای بعد از جراحی بدتر شد، با جراح دندان خود تماس بگیرید.

منبع :

https://www.dentalhealthcentre.co.uk/latest-news/ten-benefits-of-dental-implants

 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

محصولات غذایی ارگانیک مثل دانه چیا

نقش مصرف محصولات غذایی ارگانیک مانند دانه چیا در حفظ سلامتی

مصرف بیش از حد کودها و سموم شیمیایی باعث گردیده تا محصولات تولیدشده‌ی آب‌های زیرزمینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *