سوله آکام فلز

جزئیات اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در تهران-پیام امروز


عبدالمجید رحمانی با تاکید بر اینکه ساماندهی معتادین متجاهر طرح جامع شهرداری است که تقریبا تمام اجزای شهرداری در آن فعال هستند، گفت: این طرح توسط مناطق ۲۲ گانه و ۱۲۴ ناحیه شهرداری تهران در حال انجام است. معاونت‌های امور مناطق، اجتماعی و فرهنگی و خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این طرح با سایر بخش‌ها همکاری می‌کنند تا کار به نتیجه برسد.

وی افزود: از مجموعه کار‌هایی که در این طرح دنبال می‌شود؛ بحث ساماندهی مشاغل و زباله‌گرد‌ها با معاونت خدمات شهری است. بحث متکدیان، معتادان متجاهر، کودکان کار و خیابان و ساماندهی بی‌خانمان‌ها هم با سازمان خدمات اجتماعی است که ذیل معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران باید کار را دنبال کنند.

رحمانی با اشاره به اینکه اکیپ‌های این طرح اکیپ‌های تخصصی هستند، مطرح کرد: بنا بر این است که سازمان خدمات اجتماعی درخصوص مددکار و نیرو‌های دیگری که نیاز است، هماهنگ می‌کند و در اکیپ‌هایی که با ظرفیت خود و مناطق مشخص می‌شود، حضور داشته تا پروتکل‌های اجرایی رعایت شوند.

وی ادامه داد: برای نیرو‌های پسماند نیز که در مناطق و نواحی پای کار هستند، درخصوص نحوه برخورد با زباله‌گرد‌ها برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

رحمانی با تاکید بر اینکه در خصوص جمع‌آوری در سطح شهر، مجموعه شهرداری تهران کار را پیگیری می‌کند، ادامه داد: این طرح با پیشینه تمام دستگاه‌هایی که مستقیم و غیرمستقیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعال هستند و در قرارگاه اجتماعی عضو هستند و کار‌ها با آنها پیش رفته است، ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های حمایتی در طرح جمع‌آوری مستقیم درگیر هستند و برخی بلافاصله پس از جمع‌آوری وظایفی را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: پس از جمع‌آوری نهاد‌های حمایتی و مجموعه‌هایی مثل وزارت بهداشت، بیمه سلامت، کمیته امداد، بهزیستی، سازمان فنی و حرفه‌ای و… درخصوص بحث ساماندهی، آموزش و حمایت از این افراد مسئولیت پیدا خواهند کرد. سازمان امور اتباع، فراجا و دستگاه قضا نیز از مجموعه‌هایی هستند که در اجرای این طرح همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح تعداد زباله‌گردها، متکدیان، معتادان متجاهر و… کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است، مطرح کرد: طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه خواهد داشت تا بتوانیم پاکسازی اولیه از چهار آسیب را داشته باشیم و پس از آن با تداوم و استمرار بتوانیم محلات و مناطق شهرداری تهران را پاک نگه‌داریم.

وی افزود: از ظرفیت مردم هم استفاده خواهیم کرد که پس از یک مقطع زمانی که تقریبا پاکسازی اولیه صورت خواهد گرفت، مردم گزارش آسیب‌های اجتماعی مدنظر را بدهند تا بتوانیم برخورد لازم را انجام دهیم.

رحمانی تاکید کرد: پس از جمع‌آوری این افراد، به آنهایی که نیاز به مراقبت، حمایت و خدمات دارند با همکاری شهرداری تهران و مجموعه دستگاه‌هایی که در قرارگاه اجتماعی عضویت دارند و با مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلان شهر تهران در ارتباط هستند؛ خدمات شایسته و مناسبی را ارائه خواهیم داد.

منبع: شهرداری


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

جدیدترین رنکینگ باشگاه‌های اروپا اعلام شد/ سیتیزن‌ها همچنان صدرنشین-پیام امروز

۰۶:۴۵ – ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۴۵ – ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ یوفا جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *