جهش در صادرات کشاورزی استان سمنان در یک بازه پنج ساله

ایسنا/سمنان مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از جهش در صادرات محصولات کشاورزان این استان در چند سال اخیر خبر داد و گفت: بهره‌برداران استان سالانه ۳۵ میلیون دلار صادرات دارند.

اسفندیار مونسان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این در حالی است که تا سال ۹۵ هیچگونه صادراتی در حوزه محصولات کشاورزی در این استان نداشتیم.

وی با بیان اینکه بخشی از صادرات استان مثل پسته دامغان به نام دیگر استان‌ها صادر می شود ادامه داد: در برخی از محصولات نظیر خربزه گرمسار نیز صادرکننده در استان وجود دارد.

وی از صادرات ۳۵ میلیون دلاری در پایان سال زراعی قبلی به عنوان یک جهش نام برد و تصریح کرد: برخی فراورده های دامی، آلایش غیرخوراکی، پسته دامغان، انگور و زردآلو شاهرود، خربزه گرمسار و…از جمله کالای موجود در سبد صادراتی استان هستند

مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان از صادرات سالانه ۱۰۰هزار تن انگور شاهرود خبر داد و گفت: ۱۵ هزار تن پسته خشک از جمله دیگر ظرفیت های صادراتی این استان است که با واسطه صادرکنندگان صاحب برند دیگر استان ها انجام می شود.

وی از صادرات ۶ میلیون دلاری خربزه استان خبر داد و گفت: خوشبختانه در این بخش صادرکننده استانی وجود دارد.

مونسان ادامه داد: در مجموع صادرات سال گذشته محصولات کشاورزی استان بیش از ۳۵ میلیون دلار بوده که امسال برای رساندن این رقم به ۴۰ میلیون دلار برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

صداوسیما و شبکه های اپوزیسیون، برای حمله به دولت پزشکیان همراهند/ شکست دولت عواقب هولناک دارد

۲۹ / ۰۶ / ۱۴۰۳ – ۱۸:۴۲:۱۳ آیا می‌توان تصور کرد که در گوشه‌ای از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner