سوله آکام فلز

حریم جنوبی شهر تهران قابلیت تبدیل به مرکز گردشگری را دارد

مدیر کل حریم شهرداری تهران گفت: نواحی حریم جنوبی شهری تهران مثل فیروز بهرام قابلیت تبدیل شدن به مرکز گردشگری برای شهر تهران را دارند که نیازمند ارائه طرح و برنامه مطالعاتی توسط شهرداری منطقه ۱۸می باشد.

به گزارش ایسنا، علیرضا صادقی مدیر کل حریم شهرداری تهران با همراهی معاونین نظارت و هماهنگی و فنی و مهندسی اداره کل حریم شهر تهران و سرپرست شهرداری منطقه ۱۸ و معاونین و مدیران مدیریت شهری منطقه از نواحی ۶ و ۷ شهرداری منطقه ۱۸ بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید علیرضا صادقی ضمن بررسی وضعیت بافت و کارخانه‌های صنعتی ناحیه ۷ گفت: ما همواره در راستای قانون و منطبق بر ضوابط باید تسهیل گر تولید و اقتصاد باشیم و مدیران شهری ما باید با حدود قانونی و منطبق بر رویه‌های مدیریت شهری دستورات لازم جهت بررسی درخواست‌های واحدهای صنعتی را تسهیل کنند و در برخورد با تخلفات نیز جدی و پیگیر باشند. 

مدیر کل حریم شهرداری تهران در ادامه ضمن بازدید از فیروز بهرام، ترشنبه، مهستان و باغ رستوران‌های ناحیه ۷خاطر نشان کرد: برخورد جدی با باغ رستوران‌های متخلف که مجوزهای لازم جهت فعالیت را ندارند باید در دستور کار شهرداری نواحی حریم و منطقه قرار گیرد. متاسفانه برخی معابر عمومی نیز با کاشت درخت تصرف شده است که با جابجایی اصولی درختان به بوستان های ناحیه اقدامات بازگشایی معابر عمومی صورت خواهد پذیرفت. با توجه به وسعت بالای حریم منطقه ۱۸ جلوگیری از تصرف زمین های عمومی و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی نیازمند همکاری جهاد کشاورزی، بخشداری ها و دهیاری ها می باشد. 

وی تاکید کرد: قطع انشعابات آب و برق غیر مجاز حریم نواحی منطقه ۱۸ در همکاری شهرداری با ادارات برق و آبفا باید تشدید شود و قطعا همانگونه که پیشتر مشاهده شده است دستگاه محترم قضایی نیز در کنار دستگاه های خدمات رسان عمومی در راستای جلوگیری از تضییع حقوق عمومی و بیت المال حداکثر قاطعیت را داشته است. موضوع برخورد با باغ رستوران های متخلف نیز در اولویت برنامه های شهرداران نواحی حریم منطقه ۱۸ باید قرار بگیرد که گزارش عملیاتی آن به صورت منظم از شهرداری منطقه دریافت خواهد شد.

صادقی در بازدید از حریم ناحیه ۶ ضمن ابراز رضایت نسبی از حفظ اراضی کشاورزی در این ناحیه خاطرنشان کرد: یکی از بیشترین بافت های صنعتی حریم تهران در ناحیه ۶ منطقه ۱۸ واقع شده است و نظارت مستمر بر مراکز صنعتی و انبارهای کالا در حریم شهر تهران بسیار مهم می باشد. با توجه به تداخل حریم ناحیه ۶ منطقه ۱۸ و شهرداری باغستان شهرستان شهریار، هماهنگی های بین دستگاهی برای نظارت بر عدم تغییر کاربری اراضی بسیار حایز اهمیت است.

بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸؛ مدیر کل حریم شهرداری تهران در پایان گفت: نگهداشت محلات و جمع آوری پسماند، زباله ها و نخاله های ساختمانی در محدوده حریم هم باید با پیگیری‌های مکرر توسط شهرداری های نواحی به صورت منظم صورت پذیرد و البته در مواردی که مرتبط با حریم روستایی است همکاری کامل با دهیاری ها جهت حفظ آراستگی حریم در اولویت قرار گیرد. 

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ناگلزمان تا ۲۰۲۶ سرمربی ژرمن‌ها خواهد بود-پیام امروز

فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرد قرارداد یولیان ناگلزمان تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید شده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *