خاطره موسوی بجنوردی از قهر با سرحدی‌زاده در زندان

رییس مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی گفت: مرحوم سرحدی‌زاده متانت، انسان‌دوستی و مهربانی را در همه لحظات زندگی نشان می‌داد و به همین دلیل حتی در زندان کسانی که از گروه‌های الحادی و متفاوتی بودند او را تایید می‌کردند.

به گزارش ایسنا، کاظم موسوی بجنوردی طی سخنانی در آیین بزرگداشت دومین سالگرد درگذشت ابوالقاسم سرحدی‌زاده که در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه مرحوم سرحدی‌زاده انسانی وارسته بود، اظهار کرد: سالها با او در یک اتاق همراه بودم و من هرگز از او، ترک اولی ندیدم. فقط یک روز در زندان اوین باهم قهر کردیم که خاطره جالبی شد.

وی افزود: در زندان اوین ما در بند به اصطلاح چریکهای آن‌زمان یعنی مجاهدین خلق و فدائیان خلق بودند و ما هم از زندان قصر به آنجا آورده بودند. ضمن اینکه من و آقای سرحدی‌زاده از سوی زندانیان مجاهدین و چریک فدایی بایکوت شده بودیم و فقط مسئول بند با ما صحبت می‌کرد اما به مابقی گفته بود ما را بایکوت کنند چون حاضر نشده بودیم مجاهدین و چریک‌ها را تأیید کنیم.

موسوی بجنوردی یادآور شد: در این زمان یک نفر از آنها که «بریده» بود را پیش ما آوردند و من چون می‌دیدم که فشار سنگینی در زندان روی ماست، گفتم او را پیش ما نیاورند اما مرحوم سرحدی‌زاده چون بسیار انسان آزاده‌ای بود با حرف من مخالفت کرد و من هم به او گفتم با تو نمی‌شود بحث کرد و قهر کردیم اما بازهم وقتی روز تمام شد پیش او رفتم و گفتم دل من طاقت نیاورد و باید آشتی کنیم و او هم همین مضمون را تکرار کرد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم سرحدی‌زاده حتی در زمانی که در دادگاه برای ما تقاضای اعدام کردند از خود سستی نشان نداد، اظهار کرد: او متانت، انسان‌دوستی و مهربانی داشت و این را در همه لحظات زندگی نشان می‌داد و به همین دلیل حتی در زندان کسانی که از گروه‌های الحادی و متفاوتی بودند سرحدی‌زاده را تایید می‌کردند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اعلام اسامی اعضای هیأت رئیسه سنی مجلس دوازدهم-پیام امروز

مهدی عبدالملکی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره فعالیت قوه مقننه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner