سوله آکام فلز

خداحافظی عنوان‌دار کشتی جهان از دنیای قهرمانی

به گزارش خبرنگار ورزشی  خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور از روز چهارشنبه ۳۰ آذر در سالن هفت‌تیر تهران آغاز شد. این رقابت‌ها اولین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی فرنگی در سال ۲۰۲۳ خواهد بود که نفرات برتر آن همراه با نفرات معاف شده از این رقابت‌ها قرار است در دو ماه آینده به مسابقات برون‌مرزی اعزام شده و از بین آنها تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شود.

حسین نوری که در سال ۲۰۱۷ مدال برنز مسابقات جهانی پاریس را به دست آورد و در این سال‌ها در رقابت با رامین طاهری و ناصر علیزاده بر سر دوبنده تیم ملی در وزن ۸۷ کیلوگرم بود، بعد از آنکه در دور اول مسابقات کشوری، مقابل حریفش چمن‌گلی شکست خورد، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

این کشتی‌گیر روی دوش امیر قاسمی منجزی مدعی سنگین‌وزن تیم ملی فرنگی که او هم در این سال‌ها همواره برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در رقابت با حریفانش بوده، قرار گرفت و دور افتخار زد.

نوری که مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ را در کارنامه دارد، در جام تختی ۱۴۰۰ که اسفند ماه در اهواز برگزار شد، مقابل ناصر علیزاده تن به شکست داد تا این کشتی‌گیر جوان در مسابقات جهانی بلگراد نماینده ایران باشد.

پیش از آن نیز، نوری نماینده ۸۷ کیلوگرم ایران در دومین مسابقه گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو  بود و در حالی که از حریف پیش بود، در ۴۰ ثانیه پایانی مغلوب شد تا دستش از رسیدن به سهمیه المپیک کوتاه بماند. شکست او مقابل حریف چینی به شدت مورد انتقاد محمد بنا سرمربی وقت تیم ملی قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت-پیام امروز

 وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در نشست پیش از بازی مقابل ازبکستان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *