سوله آکام فلز

خواص انگور: ۱۶ خاصیت اثبات شده علمی

انگور به دلیل داشتن مقدار بالای مواد مغذی و آنتی اکسیدانی که دارد برای سلامت بدن مفید است. این خواص انگور روی چشم، قلب، استخوان ها و موارد دیگر تاثیرات مثبت میگذارند.

فهرست مطالب (کلیک کنید)

Toggle

انگور به مدت هزاران سال توسط انسانها کشت می شده است. انگور یک میان وعده خوشمزه است که می توانید از خوردن لذت ببرید.

انواع مختلفی از انگور از جمله سبز، قرمز، سیاه، زرد و صورتی وجود دارد. آنها به اشکال مختلف نیز وجود دارند، از کشمش گرفته تا آبدار و تازه. این میوه در انواع دانه دار و بدون دانه یافت می شود.

انگور به دلیل دارا بودن مواد مغذی و آنتی اکسیدانی فراوان، فواید زیادی برای سلامتی دارد.

در این مقاله از دپارتمان تغذیه مجله سلامت دکتر بهشتیان با خواص انگور برای سلامت بدن آشنا می شویم.

فهرست مقاله

۱. انگورها سرشار از مواد مغذی هستند.

انگورها دارای مقدار بالایی از مواد مغذی هستند. یک فنجان (۱۵۱ گرم) از انگور قرمز یا سبز حاوی مواد مغذی زیر است:

کالری: ۱۰۴

کربوهیدرات: ۲۷ گرم

پروتئین: ۱ گرم

چربی: ۰.۲ گرم

فیبر: ۱.۴ گرم

مس (Cu): 21 درصد از نیاز روزانه

ویتامین (K): 18 درصد از نیاز روزانه

تیامین (ویتامین B1) : 9 درصد از نیاز روزانه

ریبوفلاوین (ویتامین B2) : 8 درصد از نیاز روزانه

ویتامین (‌B6): 8 درصد از نیاز روزانه

پتاسیم: ۶ درصد از نیاز روزانه

ویتامین (C): 5 درصد از نیاز روزانه

منگنز: ۵ درصد از نیاز روزانه

ویتامین (E): 2 درصد از نیاز روزانه

همانطور که می بینید، انگور یک منبع غنی از مس و ویتامین K است. مس یک ماده معدنی ضروری است که در تولید انرژی نقش دارد، در حالی که ویتامین K برای لخته شدن خون و سلامت استخوان ها حیاتی است.

انگور همچنین مقادیر خوبی از ویتامین های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین و B6 را فراهم می کند. هم تیامین و هم ریبوفلاوین برای رشد و نمو مورد نیاز هستند، در حالی که B6 عمدتاً برای متابولیسم پروتئین مورد نیاز است.

خواص انگور و ویتامین ها

خلاصه: از خواص انگور می تواند به وجود مقدار زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است مانند مس و ویتامین‌های B و K  اشاره کرد.

۲. می تواند به سلامت قلب کمک کند.

انگور از طرق مختلف می تواند سلامت قلب را تقویت کند.

خواص انگور: موجب کاهش فشار خون میشود.

یک فنجان (۱۵۱ گرم) انگور حاوی ۶ درصد نیاز روازنه پتاسیم است. این ماده معدنی برای حفظ سطح فشار خون نرمال ضروری است.

شواهد نشان می دهد که پتاسیم در درجه اول با کمک به گشاد شدن شریان ها و رگ ها به کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین با دفع سدیم از تنگ شدن شریان ها و سیاهرگ ها که فشار خون را افزایش می دهد، جلوگیری می کند.

با این حال، بررسی ۳۲ پژوهش نشان داد که مصرف پتاسیم بسیار کم و بیش از اندازه ممکن است منجر به فشار خون بالا شود. محققان توصیه کردند که مصرف روزانه این ماده معدنی به اندازه ۴.۷ گرم باشد.

از خواص انگور: به کاهش کلسترول کمک می کند.

ترکیبات موجود در انگور ممکن است با کاهش جذب کلسترول باعث کاهش سطح این ماده در خون شوند.

در یک مطالعه ۸ هفته ای بر روی ۶۹ فرد مبتلا به کلسترول بالا، خوردن ۳ فنجان (۵۰۰ گرم) انگور قرمز در روز به کاهش سطح کلسترول کل و آنچه که ما بعنوان کلسترول بد می شناسیم کمک کرد. اما انگور سفید چنین تاثیری را از خود نشان نداد.

علاوه بر این، رژیم های غذایی سرشار از رزوراترول (یک آنتی اکسیدان موجود در انگور) مانند رژیم مدیترانه ای سطح کلسترول را کاهش می دهند.

خلاصه: از خواص انگور کمک به کاهش فشار خون و سطح کلسترول و جلوگیری از بیماری های قلبی است.

 

۳.  آنتی اکسیدان بالایی دارد.

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به ترمیم آسیب سلول های ناشی از رادیکال های آزاد (مولکول های مضری که باعث استرس اکسیداتیو می شوند) کمک می کنند. استرس اکسیداتیو شانس بروز چندین بیماری مزمن از جمله دیابت، سرطان و بیماری قلبی را بالا می برد.

انگور سرشار از چندین آنتی اکسیدان قوی است. بیشترین مقدار آنتی اکسیدان ها در پوست و دانه های آن یافت می شود. با این حال، عوامل متعددی ممکن است بر مقدار این مواد در انگور تأثیر بگذارد، از جمله نوع انگور، رسیده یا نرسیده بودن انگور، مدت زمان گذشته از برداشت و عوامل محیطی.

برخی از انواع انگور حاوی میزان بالاتری از آنتوسیانین ها هستند، دسته ای از فلاونوئیدها که به این میوه رنگ های نارنجی، قرمز، آبی، صورتی و بنفش می دهند. مطالعات انسانی و حیوانی نشان می دهد که آنتوسیانین ها ممکن است به پیشگیری یا درمان بیماری های مغزی و قلبی کمک کنند.

دیگر آنتی اکسیدان های مهم موجود در این میوه رزوراترول و کوئرستین هستند که می توانند در برابر بیماری های قلبی، قند خون بالا و سرطان از بدن محافظت کنند.

انگور همچنین حاوی ویتامین C، بتا کاروتن، لوتئین و الاژیک اسید است که این ها نیز آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند.

خلاصه: از خواص انگور سرشار از آنتی اکسیدان بودن آن است.

۴. انگور میتواند اثرات ضد سرطانی داشته باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در انگور میتوانند از بروز انواع خاصی از سرطان جلوگیری کنند.

رزوراترول، آنتی اکسیدان موجود در این میوه، ممکن است با کاهش التهاب، جلوگیری از رشد و گسترش سلول های سرطانی در بدن شانس ابتلا به سرطان را کاهش دهد. تحقیقات زیادی برای اثبات اثرات انگور در برابر سرطان های متعدد انجام شده است.

انگور همچنین حاوی آنتی اکسیدان های کوئرستین، آنتوسیانین و کاتچین است که همگی اثرات ضد سرطان دارند.

مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان می دهد که عصاره انگور میتواند از رشد و گسترش سلول های سرطانی روده بزرگ و سینه جلوگیری کند.

علاوه بر این، یک مطالعه ۲ هفته ای روی ۳۰ نفر نشان داد که افراد بالای ۵۰ سال که ۱۵۰ تا ۴۵۰ گرم انگور در روز می خوردند، نشانگرهای خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کمتری در بدنشان یافت میشد.

در حالی که مطالعات انسانی بیشتری برای اثبات این موضوع مورد نیاز است، رژیم های غذایی با مقدار بالای آنتی اکسیدان، مانند انگور، می توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

خلاصه: از خواص انگور جلوگیری از رشد و گسترش انواع سرطان است. اگرچه تحقیقات انسانی کافی در این زمینه انجام نشده است.

 ۵. از خواص انگور: میتواند سطح قند خون و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

انگور حاوی ۲۳ گرم قند در هر فنجان (۱۵۱ گرم) است که ممکن است این سوال را برای شما ایجاد کند که آیا مصرف آن برای افراد مبتلا به دیابت انتخاب خوبی است یا خیر.

خوشبختانه انگور دارای شاخص گلیسمی پایین است (شاخص گلیسمی نشان می دهد یک غذا چقدر سریع قند خون را افزایش می دهد). اگر به این شاخص در انگور نگاهی بیندازید میبینید که براساس نوع انگور مقدار آن بین ۴۶ تا ۵۹ است.

به طور مشابه، تعریف شاخص گلیسمی پایین بسته به افراد مختلف متغیر است؛ برخی افراد شاخص گلیسمی زیر ۵۵ را پایین در نظر می گیرند، در حالی که برخی دیگر مقدار زیر ۵۰ آن را پایین می دانند.

این به این معنی است که امتیاز شاخص گلیسمی انگور ممکن است از پایین تا متوسط ​​متغیر باشد، در این صورت ممکن است سطح قند خون شما را با سرعتی آهسته یا متوسط ​​افزایش دهند، اما مطمئنا با مصرف آن قند خون شما به صورت انفجاری بالا نمی روود.

با این حال، به خاطر داشته باشید که خوردن بیش از حد یک غذای با شاخص گلیسمی پایین با خوردن یک غذای با شاخص گلیسمی بالا تاثیر مشابهی را بر میزان قند خون می گذارد. بنابراین، بهتر است انگور را در حد اعتدال مصرف کنید.

خواص انگور و شاخص گلیسمی

در بررسی ۲۹ تحقیق روی ۱۲۹۷ بزرگسال، انگور و مکمل های انگور به طور قابل توجهی آنچه را که ارزیابی مقاومت به انسولین مدل هومئوستاتیک (HOMA-IR) نامیده می شود، کاهش دادند.

به طور خاص، ترکیب رزوراترول میتواند توانایی بدن شما در استفاده از انسولین را با موارد زیر بهبود بخشد:

  • کاهش مقاومت به انسولین
  • افزایش حساسیت به انسولین
  • محافظت از سلول های بتای پانکراس که انسولین تولید می کنند
  • بهبود تولید انسولین
  • افزایش تعداد گیرنده های گلوکز در غشای سلولی

مدیریت سطح قند خون در طول زمان عامل مهمی در کاهش خطر ابتلا به دیابت است و عوامل خطر ابتلا به این بیماری را در بدن کاهش میدهد.

خلاصه: اگرچه انگور قند بالایی دارد، اما شاخص گلیسمی پایینی دارد و همین باعث میشود افراد مبتلا به دیابت با خوردن این میوه به مشکل دچار نشوند. علاوه بر این، ترکیبات موجود در انگور ممکن است از بالا رفتن قند خون جلوگیری کنند.

۶. انگور حاوی چندین ترکیب است که برای سلامت چشم مفید می باشد.

مواد طبیعی موجود در انگور میتوانند مقدار ابتلا به بیماری های رایج چشم را کاهش دهند.

در یک مطالعه، موش هایی که با رژیم غذایی مکمل انگور قرمز تغذیه شدند، علائم آسیب کمتری به شبکیه چشم نشان دادند و عملکرد شبکیه بهتری در مقایسه با موش هایی که از این میوه تغذیه نشده بودند در آنها مشاهده شد.

علاوه بر این در یک مطالعه آزمایشی، رزوراترول در محافظت از سلول های شبکیه چشم انسان در برابر اشعه ماوراء بنفش نقش داشت. این ماده میتواند خطر ابتلا به تخریب ماکولا که در افراد با سنین بالا مشاهده میشود را کاهش دهد.

مطابق با مطالعات تحقیقاتی، رزوراترول همچنین ممکن است به محافظت در برابر گلوکوم یا آب سیاه، آب مروارید و بیماری های چشمی ناشی از دیابت کمک کند.

علاوه بر این، انگور حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین است که به افزایش سلامت چشم، دید بهتر و جلوگیری از بیماری های چشمی مربوط به دیابت کمک می کنند.

خلاصه: انگور حاوی ترکیبات متعددی مانند رزوراترول، لوتئین و زآگزانتین است و از خواص انگور می توان به جلوگیری از ابتلا به بیماریهای شایع چشمی اشاره کرد.

۷. انگور میتواند حافظه، توجه و خلق و خوی را بهبود بخشد.

خوردن انگور ممکن است برای سلامت مغز شما مفید باشد و حافظه را تقویت کند.

در یک مطالعه ۱۲ هفته ای بر روی ۱۱۱ فرد مسن سالم، ۲۵۰ میلی گرم مکمل انگور در روز به طور قابل توجهی نمرات آزمون شناختی توجه، حافظه و زبان را در مقایسه با نمرات گذشته بهبود بخشید.

مطالعه دیگری در بزرگسالان جوان سالم نشان داد که نوشیدن حدود ۲۳۰ میلی لیتر(حدودا یک لیوان) آب انگور پس از ۲۰ دقیقه باعث بهبود سرعت مهارت های مرتبط با حافظه می شود و خلق و خوی را بهتر می کند.

علاوه بر این ها، یک تحقیق ۴ هفته ای روی موش‌ها نشان داده است که رزوراترول یادگیری، حافظه و خلق و خوی را بهبود می‌بخشد و هم چنین مغز موش‌ها نشانه‌هایی از افزایش رشد و جریان خون را نشان داد.

رزوراترول همچنین ممکن است با کاهش التهاب و حذف پپتید آمیلوئید بتا که تجمع آن در مغز باعث آلزایمر می شود، از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.

خلاصه: از خواص انگور به تقویت حافظه، توجه و خلق و محافظت از مغز در برابر ابتلا به بیماری آلزایمر می توان اشاره کرد.

۸. از خواص انگور: کمک به سلامت استخوان ها

انگور حاوی مقدار زیادی از مواد معدنی ضروری برای سلامت استخوان است، از جمله پتاسیم و ویتامین هایB, C, K  که به جلوگیری از پوکی استخوان (بیماری که باعث ضعف و شکنندگی استخوان ها می شود) کمک می کند.

تحقیقات با نمونه های انسانی و حیوانی نشان داده است که رزوراترول تراکم استخوان را بهبود می بخشد.

برای مثال در یک مطالعه، موش‌هایی که به مدت ۸ هفته با پودر انگور خشک شده منجمد تغذیه شدند، در مقایسه با موش‌هایی که پودر را دریافت نکردند، بازجذب استخوان و حفظ کلسیم بهتری نسبت به موش هایی که این پودر را دریافت نکردند، داشتند.

متاسفانه مطالعات و تحقیقات کمی با نمونه های انسانی وجود دارد که برای اثبات قطعی این اثر ناکافی است.

خلاصه: انگور حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سلامت استخوان مفید هستند، اما مطالعات برای تایید این فواید روی انسان کافی نیست.

۹. انگور میتواند از ما در برابر برخی از باکتری ها و عفونت های قارچی محافظت کند.

ترکیبات متعدد موجود در انگور از بدن در برابر عفونت های میکروارگانیسم ها محافظت می کند.

به عنوان مثال، رزوراترول دارای خواص ضد میکروبی است که از رشد باکتری ها و قارچ هایی مانند کمپیلوباکتر ژژونی و کاندیدا آلبیکنس جلوگیری می کند.

همچنین ممکن است از مسمومیت های غذایی محافظت کند. هنگامی که رزوراترول به انواع مختلف غذا اضافه می شود، رشد باکتری های مضر مانند E. coli در آن ها متوقف می شود.

از دیگر ترکیبات موجود در انگور با فعالیت ضد میکروبی می توان به آنتوسیانین ها اشاره کرد که می تواند دیواره سلولی باکتری را از بین ببرد.

در نهایت، انگور منبع خوبی از ویتامین C است که به دلیل فواید آن بر روی سیستم ایمنی شناخته شده است.

خلاصه: انگور حاوی ترکیبات متعددی است که از خود اثرات مفیدی در برابر برخی باکتری ها و عفونت های قارچی نشان داده است.

۱۰. از خواص انگور: کند کردن روند پیری و افزایش طول عمر

ترکیبات طبیعی موجود در انگور ممکن است بر افزایش سن و طول عمر تأثیر بگذارد.

تحقیقات نشان می دهد که رزوراترول ممکن است با به وجود آوردن اثرات مفید در محدود کردن کالری بدن، مانند کاهش استرس اکسیداتیو، افزایش مقاومت در برابر استرس و بهبود پاسخ های التهابی، علائم پیری را به تاخیر بیندازد.

به خاطر داشته باشید که این خواص انگور فقط در مطالعات حیوانی دیده شده است.

علاوه بر این، رزوراترول ژن SirT1 را فعال می کند که با رژیم های غذایی کم کالری فعال می شود که خود این رژیم ها باعث افزایش طول عمر میشوند.

رزوراترول همچنین سیرتوئین را فعال می کند، پروتئینی که فرآیندهای سلولی مانند پیری و مرگ سلولی را تنظیم می کند.

 ۱۱. انگور میتواند التهاب بدن را کاهش دهد.

در حالی که التهاب سطح پایین یک پاسخ بدنی طبیعی است، التهاب مزمن نقش کلیدی در ایجاد بیماری های مزمن مانند سرطان، بیماری قلبی، دیابت، آرتریت و اختلالات خود ایمنی دارد.

نکته قابل توجه در این موضوع این است که ترکیبات آنتوسیانین و رزوراترول در انگور دارای خواص ضد التهابی قوی هستند.

تحقیقات نشان می دهد که هر دو ترکیب می توانند نشانگرهای التهابی مانند فاکتور آلفا نکروز تومور (TNF-alpha) و اینترلوکین-۶ (IL-6) را سرکوب کنند.

با این حال، مطالعات مربوط به خود انگور انجام نشده است.

خلاصه: انگور حاوی ترکیباتی با اثرات ضد التهابی است که به نوبه خود ممکن است از بیماری های مزمن جلوگیری کند.

۱۲. میتواند برای سلامت پوست و مو مفید باشد.

رزوراترول می تواند اثرات محافظتی متعددی روی پوست و موی شما داشته باشد.

در واقع، این ترکیب در محصولات آرایشی محبوبیت پیدا کرده است زیرا به سد پوست نفوذ می کند و غلظت کلاژن را افزایش می دهد و همچنین از آسیب اشعه ماوراء بنفش ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری می کند.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که اثر رزوراترول بر تولید کلاژن ممکن است باعث بهبود سریع تر زخم شود.

از آنجایی که استرس اکسیداتیو و التهاب در ریزش مو نقش دارند، تحقیقات نشان می دهد که رزوراترول همچنین میتواند باعث رشد مو شود.

برای شروع، رزوراترول از فولیکول های مو در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند. همچنین باعث افزایش سریع سلول های فولیکولی مهمی می شود که رشد مو را افزایش میدهند.

با این وجود، مطالعاتی در مورد اثرات مصرف انگور بر روی پوست و مو وجود ندارد.

خلاصه: آنتی اکسیدان رزوراترول موجود در انگور می تواند از پوست شما در برابر آسیب محافظت کند و باعث رشد مو شود، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

۱۳. میتواند اثرات ضد چاقی داشته باشد.

چاقی ممکن است خطر ابتلا به چندین بیماری از جمله دیابت، بیماری قلبی و سرطان را افزایش دهد.

قابل ذکر است که آنتوسیانین موجود در انگور ممکن است اثرات ضد چاقی داشته باشد. مطالعات روی موش‌هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه شده‌اند نشان می‌دهد که آنتوسیانین‌ها ممکن است افزایش وزن بدن را سرکوب کرده و چربی موجود در کبد را کاهش دهند.

علاوه بر این، تحقیقات روی حیوانات نشان داد که عصاره پروانتوسیانیدین که در هسته انگور موجود است میتواند سطح هورمون سیری GLP-1 را افزایش دهد، که همین باعث کاهش اشتها و کاهش مصرف غذا می شود.

با این وجود، مطالعات انسانی کمی در این زمینه موجود است.

خلاصه: آنتی اکسیدان های موجود در انگور ممکن است با مهار اشتها و جلوگیری از افزایش وزن با چاقی مقابله کنند. با این حال، تحقیقات انسانی کمی در این زمینه موجود هستند.

۱۴. از خواص انگور: درمان یبوست

یبوست شامل دفع مدفوع کمتر از حد معمول و احساس تخلیه ناقص است.

تغییرات رژیم غذایی مانند افزایش مصرف فیبر و مایعات برای درمان یبوست ضروری است، زیرا کم آبی یک علت ثانویه شایع یبوست است.

فیبر موجود در میوه‌هایی مانند انگور می تواند با کاهش زمان حرکت مدفوع در روده بزرگ و همچنین افزایش وزن مدفوع و حرکات روزانه روده در مقایسه با آب میوه، علائم یبوست را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

علاوه بر این، انگور از ۸۱ درصد آب تشکیل شده است، بنابراین ممکن است به شما برای هیدراته بودن و رسیدن آب کافی به بدن کمک کند.

خلاصه: انگور که منبع خوبی از آب و فیبر است، میتواند به رفع یبوست کمک کند.

۱۵. از خواص انگور:  کمک به بهبود خواب

شواهد نشان می دهند ارتباط مستقیمی بین رژیم غذایی و خواب وجود دارد.

در واقع، مطالعات مشخص کرده اند که انگور منبع طبیعی ملاتونین است. ملاتونین هورمون تقویت کننده خواب است که چرخه خواب و بیداری شما را تنظیم می کند.

جالب توجه است که بدانید ملاتونین به وفور در پوست انگور یافت می شود، به همین دلیل است که این هورمون در محصولاتی مانند آب انگور نیز وجود دارد.

از آنجایی که ملاتونین هماهنگ با ساعت بدن شما کار می کند، زمان مصرف آن یک عامل ضروری است که باید در نظر گرفته شود. اگر برای کمک به خواب انگور می خورید، آن را در اوایل شب مصرف کنید.

خلاصه: از خواص انگور کمک به بهبود خواب به خاطر وجود ملاتونین طبیعی در آن است.

 ۱۶.  به راحتی در یک رژیم غذایی سالم گنجانده می شود.

انگور خوشمزه و متنوع است و به راحتی در یک رژیم غذایی سالم گنجانده می شود. در اینجا چند راه را به شما معرفی میکنیم که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • انگور را به تنهایی و به عنوان میان وعده صبح یا عصر بخورید.
  • انگور را با اسفناج، خیار، موز، کلم و نعناع مخلوط کنید و یک اسموتی طبیعی بنوشید.
  • انگور را روی ماست مورد علاقه خود به همراه کمی آجیل خشک شده و عسل سرو کنید.
  • انگور را فریز کنید و در تابستان یک خوراکی خنک داشته باشید.
  • انگور خرد شده را به سالاد سبزیجات یا مرغ اضافه کنید.
  • انگور را با سیب، توت فرنگی و شکلات تلخ میل کنید و یک دسر شیرین اما سالم داشته باشید.
  • آب انگور خالص بنوشید.

خواص انگور بصورت نوشیدنی

خلاصه: انگور را میتوان به راحتی بعنوان میان وعده خورد یا آن را به رژیم روزانه اضافه کرد. آب انگور و شراب قرمز به حد اعتدال باعث بهبود سلامت بدن میشوند.

خلاصه و جمع بندی خواص انگور

انگور و آب انگور هر دو مفید هستند اما خود میوه دارای اثر بیشتری است.

علت آن این است که در پروسه تولید آب میوه که شامل جوشاندن است، ممکن است مقدار کلی آنتی اکسیدان های آن را تا ۴۴% پایین بیاورد.

علاوه بر این آب انگور به نسبت خود میوه یا فیبر ندارد یا به مقدار خیلی کم دارد. همچنین آب انگور دارای سطح بالاتری از قند است.

شواهد نشان می دهند رژیم هایی که شامل میوه تازه به جای آب آن هستند در تنظیم وزن به دلایل زیر مفیدتر می باشند:

  • فشار خون شما را به مقدار کمی بالا میبرند و از افت فشار خون یا افزایش زیاد آن جلوگیری می کنند.
  • خالی شدن شکم را به تاخیر می اندازد و همین باعث افزایش حس سیری و کاهش مقدار غذای مصرفی روزانه می شود.

به علاوه، شواهد نشان می دهند که تنها ۵ درصد از مردم به اندازه کافی فیبر می خورند. میزان پیشنهاد شده برای مقدار فیبر روزانه ۳۸ و ۲۵ گرم به ترتیب برای مردان و زنان می باشد.

بنابراین، شما تا می توانید میزان خوردن میوه انگور را نسبت به عصاره و آب آن افزایش دهید.

خلاصه: در حالیکه انگور و آب انگور هر دو میزان قابل توجهی از مواد مغذی را دربرمی گیرند، خوردن میوه تازه آن مقدار بیشتری از فیبر و آنتی اکسیدان را به بدن می رساند و هم چنین مقدار کمتری قند دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

آخرین تمهیدات واحد راهنمایان برای حجاج ایرانی در مشاعر مقدسه-پیام امروز

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اژدری؛ مسئول واحد راهنمایان حجاج ستاد مکه، آخرین تمهیدات این واحد برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *