سوله آکام فلز
خواص غنچه گل محمدی

خواص غنچه گل محمدی برای سلامتی

گل محمدی بومی رشته کوه های مرکزی و البرز هست. گل سرخ در ایران در دوران هخامنشی در استان فارس بوده و در دوران صفویه به کوه‌های کاشان برده شده که بهترین نوع اون در این منطقه کشت می شه.

گل محمدی یک نوع مهم از گل رز قدیمی هست. طبع گل محمدی معتدل تا کمی سرد و خشک هست بنابراین ضد صفرا و بلغم محسوب میشه.محصولاتی که از گل سرخ به دست میاد شامل گلاب، اسانس، گلبرگ خشک شده و غنچه های خشک شده هست..

فواید شگفت انگیز مصرف غنچه گل محمدی برای حفظ سلامتی

از دیرباز در بسیاری از کتب مرجع طب سنتی در مورد خواص شگفت آور گل محمدی مطالب زیادی در مورد سلامتی و پیشگیری از بیماری ها ، درمان بیماری ها ، شادابی و زیبایی پوست و از همه مهم تر جهت تسکین و آرامش آمده است. از غنچه گل محمدی به شکل های گوناگونی مثل گلاب ، دمنوش غنچه گل محمدی خشک شده ، عصاره آن و … در زمینه های مختلف مواد غذایی و داروسازی استفاده می شود. در مطالب پایین بطور خلاصه به تعدادی از خواص بیشمار گل محمدی اشاره می کنیم.

برای اطلاع از قیمت غنچه گل محمدی بر روی لینک کنید.

  • غنچه گل محمدی منبعی سرشار از آنتی اکسیدان

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در غنچه گل محمدی در مقابل اثرات منفی رادیکال‌های آزاد محافظت می کند و باعث جلوگیری از بروز سرطان می شود و حتی در برخی از منابع آمده است که باعث نابودی سلول های سرطانی می شود.

  • مقابله با درد عادت ماهیانه با مصرف دمنوش گل محمدی

نوشیدن روزانه ۲ فنجان دمنوش گل محمدی به همراه عسل (اضافه کردن ۴۰ گرم غنچه گل محمدی به یک لیتر آب در حال جوشیدن) ، سبب کاهش درد های ناشی از قاعدگی و پریود در بانوان می شود و همچنین باعث آرامش آنها شده و تسکین دهنده ی اعصاب در دوران پریودی می باشد.

  • غنچه گل محمدی درمان کننده یبوست

به دفع مدفوع خشک با سختی و یا در فواصل زمانی طولانی یبوست گفته می شود. جهت درمان یبوست ۲۰ گرم گل محمدی ، ۲۰ گرم برگ سنا ، ۲۰ گرم عناب و ۱۰ گرم تخم گشنیز را با هم مخلوط کرده و هر شب قبل از خواب به اندازه ی یک قاشق غذا خوری از این ترکیب را خرد کرده و در دهان بریزید (بلعیده شود).

  • رفع ورم مقعد به کمک ضماد غنچه گل محمدی

به منظور رفع ورم های مقعدی لازم است مقداری غنچه گل سرخ خشک شده را در کمی آب ریخته و اجازه دهید کاملا بجوشد تا عصاره ی آن بیرون آید. سپس پس از خنک شدن پارچه ای تمیز انتخاب کرده و در محلول مورد نظر غوطه ور و بر روی مقعد به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

  • فواید دمنوش گل محمدی برای درمان بی خوابی

برای افرادی که دچار خواب نامنظم یا اختلال در خواب هستند توصیه می شود هر شب قبل از خواب یک فنجان دمنوش غنچه گل محمدی مصرف کنند زیرا دمنوش گل محمدی باعث تنظیم هورمون های مربوطه شده و با کاهش استرس و افزایش آرامش منجر به خوابی راحت می شود.

  • رفع بوی بد دهان با نوشیدن دمنوش گل محمدی

برای رفع بوی بد دهان می توانید یک فنجان دمنوش گل محمدی نوش جان کنید تا علاوه بر استفاده از خواص زیاد آن از شر بوی بد دهان خلاص شوید.

غنچه گل محمدی خشک چیست؟

غنچه گل محمدی خشک

گل محمدی از سال‌ها پیش و در مناطق خشک و مرتفع، یعنی ارتفاعات بین ۲ تا ۳ هزار متر از سطح دریا و در شهرهای اصفهان، کاشان، کرمان، کرمانشاه، فارس و آذربایجان شرقی کشت می‌شود. کشور ایران از تولیدکنندگان اصلی غنچه گل محمدی در دنیا محسوب می‌شود.

یکی از دلایل مهم محبوبیت جهانی غنچه گل محمدی تولید شده در ایران آن است، که به دلیل خشکی آب و هوا در ایران، این گل بدون آفت و در نتیجه بدون انجام سمپاشی رشد می‌کند، بنابراین نه تنها خواص بیشتری دارد، بلکه به خاطر وجود سموم، کیفیت خود را از دست نمی‌دهد.

در واقع غنچه گل محمدی خشک، غنچه‌هایی از گل محمدی است، که در شرایط خاص و استانداردی خشک می‌شوند، به طوری که رنگ و کیفیت خود را حفظ کنند. سپس برای مصارف متنوع و بهره‌گیری از خواص فوق‌العاده آن، به فروش می‌رسد.

همه چیز درباره طبع غنچه گل محمدی و تاثیر آن بر بدن

طبع گیاه گل سرخ، معتدل تا کمی سرد و خشک است، بنابراین ضد صفرا و بلغم محسوب می‌شود و مصلح آن برای افراد سرد مزاج، گیاه انیسون و برای افراد دارای مزاج گرم، کافور است. طبع گرده گل سرخ گرم و خشک میباشد. قسمت‌های مورد استفاده این گیاه برگ، گلبرگ و غنچه آن است. برحسب نحوه استفاده هریک از این بخش‌های گل سرخ، خواص دارویی متفاوتی دارند. به عنوان مثال گلبرگ تازه گل سرخ خاصیت ملین داشته و گلبرگ خشک آن قابض است. همچنین برگ و غنچه خشک شده این گل نیز دارای خاصیت قابض است. در حقیقت، طبیعت و مزاج غنچه گل محمدی خشک معتدل و قابض است.

خواص گل محمدی در طب سنتی

طب سنتی معتقد است که گل محمدی خواص دارویی فراوانی دارد و طبع گل محمدی را گرم می‌داند. در ادامه به بررسی برخی از خواص دارویی و درمانی گل محمدی می‌پردازیم.

طبع گل محمدی و گلاب گرم است و خواص و فواید درمانی فراوانی دارد.

خواص گل محمدی برای پوست

یکی از خواص گل محمدی این است که با وجود آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و از این طریق به مبارزه با حساسیت پوستی و چربی اضافی و میکروب‌های پوست می‌شود و پوست را از گرد و غبار و آلودگی پاک می‌کند. از دیگر خواص گل محمدی می‌توان به کاهش چین و چروک پوست اشاره کرد. آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C موجود در گل محمدی انواع لکه‌های پوستی و چین و چروک را برطرف می‌کند. با نوشیدن چای گل محمدی می‌توانید موجب کاهش چین و چروک‌های پوست از طریق کلاژن سازی شوید.

همچنین رفع التهاب‌های پوستی نیز از خواص گل محمدی برای پوست محسوب می‌شود.  استفاده از گلاب صابون، لوسیون و کرم‌های مرطوب کننده موجب سلامت پوست می‌شود. همچنین لایه برداری پوست از دیگر خواص گل محمدی است. با مالیدن پودر گلبرگ خشک شده گل محمدی و گلاب روی جوش و آکنه می‌توانید آن‌ها را درمان کرده و از التهاب آن‌ها بکاهید.

ویتامین های غنچه گل محمدی

گل محمدی حاوی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های مفید برای بدن.

از جمله ویتامین C است و برای درمان مشکلات پوستی.

از جمله آکنه و برطرف کردن انواع لکه‌های پوستی.

و چین و چروک می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

محلول گلاب بدست آمده از این گل به همراه آب،

یک اسکراب بسیار مفید برای لایه برداری از پوست.

، رفع چین و چروک، پاک کردن آرایش و برطرف کردن آلرژی‌های پوستی است.

ویتامین های بیشتر

علاوه بر ویتامین C در این گل، موادی مانند کورستین و اسید ellagic وجود دارد.

که برای تعمیر آسیب‌های سلولی بدن .

و محافظت از ابتلا به بیماری هایی چون مشکلات قلبی عروقی،.

پوکی استخوان و جلوگیری از ابتلا به سرطان می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

مصرف چای گل محمدی نیز می‌تواند سبب کاهش چین و چروک‌های پوستی.

و افزایش کلاژن سازی پوست شود و به این ترتیب شادابی و جوانی پوست حفظ شود.

دمنوش غنچه گل محمدی و افزایش سیستم ایمنی

مصرف دمنوش این گل باعث افزایش سیستم ایمنی بدن میشود.

و به این ترتیب فرد از ابتلا به بیماری هایی، چون سرماخوردگی، گلودرد و آنفولانزا ایمن می‌ماند.

نوشیدن دمنوش گل محمدی برای از بین بردن باکتری‌های مضر.

در روده نیزمی تواند مورد استفاده قراربگیرد،

افراد مبتلا به بیماری هایی مانند اسهال خونی و التهاب‌های دستگاه گوارش .

نیزمی توانند ازمزایای این دمنوش استفاده کنند.

رفع یبوست با مصرف گل محمدی

گل محمدی صفرا رو افزایش میده و باعث رشد باکترهای مفید روده میشه، در نتیجه موجب هضم شدن بهتر غذا و به عنوان ملین برای رفع یبوست استفاده می شه.

تقویت معده و روده

مواد موثره موجود در گل سرخ در رشد باکتری های مفید روده در درمان گرفتگی های معده و نفخ معده تاثیر گذاره.

خواب خوب با گل محمدی

گل محمدی استرس رو کمتر میکنه و موجب آرامش اعصاب میشه خوردن چای گل محمدی قبل از خواب به داشتن خوای آرام و راحت کمک می کنه.

کاربرد گل محمدی در آرامش بخشی

نوشیدن دمنوش گل محمدی باعث ایجاد حس آرامش و رفع استرس در بدن می شود. دمنوش گل محمدی قبل از خواب در ایجاد آرامش ذهنی و جسمی تاثیر گذاره.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

مرحله دوم آزمون طرح زین‌الدین استان تهران جمعه برگزار می‌شود-پیام امروز

قدرت الله شفیقی بعد از ظهر سه شنبه از برگزاری مرحله دوم آزمون طرح شهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *