سوله آکام فلز

دانشگاهیان نامه‌های رهبری به جوانان غرب را از جنبه‌های مختلف بررسی کنند-پیام امروز


محمدمقیمی رئیس دانشگاه تهران در نشست بین المللی یک دهه سخن رهبر حکیم انقلاب اسلامی با جوانان آمریکا و اروپا که امروز در سالن تازه افتتاح شده شهید آیت الله رئیسی در دانشگاه تهران برگزار شد، بیان کرد: امروز جلسه شورای دانشگاه تهران به موضوع مهمی تحت عنوان ورق خوردن تاریخ از شرق تا غرب با توجه به نامه مقام معظم رهبری به جوانان آمریکایی و اروپایی اختصاص دارد.

او اضافه کرد: امروز سالن اجلاس دانشگاه تهران با ظرفیت ۲۸۰ نفر ظرف مدت ۱۰۰ روز افتتاح شد، این سالن با نام شهید رئیسی نامگذاری شد که یاد ایشان و شهدای خدمت به ویژه امیر عبداللهیان که دانش آموخته دانشگاه تهران بودند و روز‌های دوشنبه در دانشگاه تدریس داشتند را گرامی می‌داریم.

مقیمی مطرح کرد: مکاتبات و نامه نگاری‌های رهبر معظم انقلاب با جوانان آمریکا و اروپا در سال ۹۳ آغاز و سال ۹۴ دومین نامه منتشر شد و سومین آن سال ۱۴۰۳ انتشار یافت. باید منظومه فکری رهبر معظم را ما دانشگاهیان از جنبه‌های مختلف علوم اجتماعی، روان شناسی، علم سیاست، حقوق، مباحث مدیریت، ادبیات و علوم انسانی به ویژه زبان شناختی بررسی کنیم.

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشکده‌ها به تناسب موضوعی ماموریت خواهند یافت تا جنبه‌های منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی را در زمینه نامه نگاری‌های رهبری به جوانان آمریکایی و اروپایی تببین کنند و آن را سرلوحه تعاملات بین المللی قرار دهند.

مقیمی اضافه کرد: مقوله رهبری و دال مرکزی چراغ راه همه می‌تواند باشد، آنچه که محققان بررسی کردند مفاهیم متفاوتی در نامه‌ها وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرند، اما موضوعات اسلام هراسی و شناخت تروریسم واقعی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که محوریت اصلی را تشکیل می‌دهد.

وی درباره اینکه چرا جوانان در نامه‌های رهبری مورد تاکید قرار گرفته اند؟ گفت: باید در این موضوع تفکر کنیم و از آن تببین درستی داشته باشیم.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

مذاکرات اوسمار و بوریرام هنوز نهایی نشده است-پیام امروز

پویان جباری مدیر برنامه اوسمار لوس ویه را سر مربی تیم فوتبال پرسپولیس از جدایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *