دانشگاه فرهنگیان باید در مسند تحول‌آفرینی و گفتمان‌سازی باشد

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه این دانشگاه باید در مسند تحول‌آفرینی و گفتمان‌سازی باشد، اظهارکرد: دانشگاه فرهنگیان اگر می‌خواهد، دانشگاهی تاثیرگذار و ایفاگر نقشی مهم باشد، باید دانشگاه آینده کشور شود.

به گزارش ایسنا، رضا مراد صحرایی در نشست مشترک هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان با شورای مدیران معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه و دانشگاه فرهنگیان را اجزاء یک سیستم و متاثر از یکدیگر دانست و بر ضرورت نگاه فرآیندی و نظام‌مند به فعالیت‌ها در این حوزه برای ارتقاء کیفی و اثربخشی تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت تعامل مستمر و موثر با معاونت آموزش ابتدایی، گفت: بیش از نیمی از کل دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در رشته آموزش ابتدایی تحصیل می‌کنند و میان دانشگاه و معاونت ابتدایی زمینه کار جدی وجود دارد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، ارتقاء کشور را از مسیر آموزش و پرورش دانست و افزود: نظریات بهره‌وری و مدیریت آینده، همواره بر اهمیت آموزش و پرورش و نقش آن در ارتقاء کشور تاکید دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید در مسند تحول‌آفرینی و گفتمان‌سازی باشد، اظهارکرد: این دانشگاه اگر می‌خواهد، دانشگاهی تاثیرگذار و ایفاگر نقشی مهم باشد، باید دانشگاه آینده کشور شود.

صحرایی، با اشاره به برنامه‌های مشترک دانشگاه و معاونت آموزش‌ابتدایی با تاکید بر تعامل و همراهی در اجرای شایسته آن، افزود: از برنامه های مهم و مشترک با معاونت ابتدایی، بازنگری برنامه درسی آموزش ابتدایی با نگاه آینده‌نگرانه است.

وی با تاکید بر اهتمام در راستای ارتقاء کیفیت فعالیت‌ها، گفت: رویکرد دانشگاه، تربیت معلم آینده است، باید توجه داشت که این معلم نیازمند چه ویژگی و توانمندی هایی است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، بر کیفی‌سازی کارورزی دانشجومعلمان طی اقدامی مشترک با معاونت آموزش ابتدایی اشاره و تصریح کرد:  همچنین بر اساس طرحی، ۱۵ هزار دانشجو معلم آموزش ابتدایی ورودی ۱۳۹۸ پس از گذراندن ۶ ترم و یک برنامه ویژه آماده‌سازی یک ماهه، به مدرسه می‌روند، این آماده‌سازی با حضور معلمان سرآمد و شناخته شده، مولفان کتاب‌های درسی و گروه‌های علمی در پردیس‌های محل تحصیل دانشجومعلمان اجرا خواهدشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، وی در سخنانی همچنین به تولید منابع آموزشی متناسب با رشته، سطوح آموزشی و رسالت دانشجومعلمان اشاره کرد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

زمان حمله پشه آئدس به انسان + فیلم-پیام امروز

۰۹:۵۲ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی در برنامه تلویزیونی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner