دبیرکل کمیته ملی المپیک: دولت گزینه‌ای معرفی نکرد و هیچ فشاری نبود

کیکاووس سعیدی در مورد انتخاب خبرگان ورزشی برای انتخابات کمیته ملی المپیک توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، کیکاووس سعیدی در مورد جلسه هیات اجرایی گفت: قبلا از فرایند انتخابات مقرر شد کارشناسان خبره انتخاب شوند. رییس کمیته ملی المپیک دو برابر افراد مورد نیاز برای کارشناسان خبره، نفراتی را به هیات اجرایی معرفی کرد. پس از چهار ساعت بحث و گفت و گو اعضای هیات اجرایی نهایتا براساس آرای اکثریت، کارشناسان خبره را انتخاب و تصویب کرد. در نهایت مجید شایسته، مجید کیهانی، مهین فرهادی زاد، فریبا محمدیان و نصرالله سجادی انتخاب شدند.

او ادامه داد: نماینده مربیان و داوران المپیکی پیمان فخری سرمربی تیم ملی شمشیربازی در المپیک توکیو انتخاب شد و انتخاب نماینده زن مربیان نیز به طاهره طاهریان نایب رییس تفویض اختیار شد. فرد مورد نظر از سوی ایشان به عنوان نماینده زن مربیان انتخاب می‌شود و تا قبل از آغاز ثبت نام ها این کار باید انجام شود. نماینده باشگاه ها نیز آرارات و نساجی مازندران انتخاب شدند.

او با گلایه از اصحاب رسانه‌ گفت: از برخی اصحاب رسانه گلایه دارم که در مورد انتخاب خبرگان پیش داوری کردند. تعللی صورت نگرفت و کمیته ملی المپیک در زمان مقرر طبق برنامه به وظیفه قانونی خود عمل کرد. ثبت نام از کاندیداها از  آغاز وقت اداری پنجم مرداد شروع می شود و تا پایان وقت اداری بیستم مرداد ادامه دارد. برای پست های رییس، نواب رییس و هفت عضو اجرایی ثبت نام می‌شوند. براساس دستورالعمل و دعوتنامه ارسالی به اعضای مجمع، داوطلبان باید با  مدارک لازم به کمیته ملی المپیک مراجعه کنند. پس از پایان مهلت قانونی مقرر هیچ‌گونه ثبت نامی انجام نمی‌شود. پس از بررسی فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان، بیوگرافی کاندیداها برای اعضای مجمع ارسال می شود. زمان قطعی برای انتخابات نیز یکشنبه ششم شهریور است.

او در مورد درخواست برخی از اعضای کمیسیون ورزشکاران برای بازنگری نمایندگان ورزشکاران نیز گفت: ما به وظیفه قانونی خود در خصوص فرایند انتخاب اعضای کمیسیون ورزشکاران در زمان مقرر عمل کردیم و بعد از آن هیچ‌گونه دخالتی در امور کمیسیون نداشته و نخواهیم داشت. این کمیسیون یکی از کمیسیون های ۱۸ گانه کمیته ملی المپیک است که به عنوان نمایندگان ورزشکاران و قهرمانان ملی فعالیت دارد.

او در مورد حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک و اینکه حق رای دارد یا خیر، گفت: ۲ مسئولیت دارم. دبیر کل در مجمع حق رای ندارد اما مسئول آکادمی حق رای دارد. هیات اجرایی مصوب کرد من به عنوان رییس آکادمی ملی المپیک در مجمع باشم.

او در مورد به حد نصاب رسیدن تعداد اعضای المپیکی مجمع انتخاباتی گفت: الان نمی توان قضاوت کرد و در روز مجمع قابل ارزیابی است. چنانچه تعداد اعضای المپیکی غالب باشد، مجمع قانونی است‌.

سعیدی در مورد حضور هیات رییسه فدراسیون های بدون رییس گفت: فدراسیون هایی که سرپرست دارند نماینده‌ای در مجمع انتخاباتی نخواهند داشت.

او در پاسخ به این پرسش که دولت گزینه ای برای خبرگان ورزشی داشت یا خیر، گفت: دولت هیچ گزینه‌ای معرفی نکرد و هیچ فشاری از هیچ مرجع و ارگانی نبود. دولت با وجود حمایت خوب از ورزش قهرمانی و مالی که تاکنون داشته اما هیچ مداخله‌ای رخ نداد.

سعیدی در مورد اینکه صالحی امیری در انتخابات شرکت می کند یا خیر گفت: از خودشان سوال کنید.

او در مورد حضور جودو و سوارکاری در مجمع انتخاباتی بیان کرد: دعوتنامه برای هر دو فدراسیون ارسال شده است و تعلیق جودو مربوط به حضور در رویداد است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کمیته استیناف محکومیت استقلال و پرسپولیس را تایید کرد-پیام امروز

۱۱:۲۷ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ آرای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است: *در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner