درخشش ملی پوشان در مسابقات آسیایی با بی توجهی مسئولان روبرو شد

درخشش ملی پوشان در مسابقات آسیایی با بی توجهی مسئولان روبرو شد

ایسنا/قم مربی تیم ملی هندبال جوانان ایرانی از عملکرد مسئولان در قبال درخشش ملی پوشان دختر این رشته انتقاد کرد.

زهرا احمدی نیا، مربی قمی تیم ملی جوانان هندبال کشور، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بازیکنان تیم ملی بزرگسالان، در مسابقات آسیایی بسیار خوش درخشیدند، ولی پس از بازگشت با عدم استقبال و قدردانی مسئولین مواجه شدند و هیچگونه تقدیر شایسته ای از آنان صورت نگرفت.
وی ادامه داد: الناز قاسمی و فاطمه خلیلی در بیشتر مسابقات جایزه بهترین و موثرترین بازیکن زمین را دریافت می کردند، به طوریکه نام الناز قاسمی در پایان رقابت ها در بین هشت بازیکن برتر مسابقات آسیایی قرار گرفت، ولی پس از ورود به کشور هیچ تقدیر و توجهی از سوی مسئولین انجام نشد.
احمدی نیا خاطرنشان کرد: بازیکنان ما کاملا بی انگیزه شده اند و بعد از سال ها ورزش و تلاش و افتخار آفرینی برای کشور، باوجود آسیب دیدگی و… هنوز ورزش به منبع درآمدی برایشان تبدیل نشده است، ولی درآمد شغل های دیگر که به مراتب تلاش و تجربه کمتری نیاز دارد، با هندبالیست های ما قابل مقایسه نیست.
وی تاکید کرد: دختران ما مادران آینده این مملکت هستند و نیاز به سلامتی و نشاط دارند، مسئولین باید با حمایت از ورزشکاران انگیزه ی روی آوردن بانوان به ورزش را در آنان ایجاد کند. بطوریکه دختران و بانوان در کنار ورزش و افتخار آفرینی بتواند به عنوان یک شغل و منبع مالی نیز به این حوزه روی آورند. ولی عدم توجه به این نکته باعث شده که بانوان برای کسب درآمد بیشتر به شغل های دیگر مثل آرایشگری و خیاطی و… روی بیاورند.
وی افزود: سال های قبل ملی پوشان از امتیازات خوبی در کشور برخوردار بودند و برای آنان سهمیه هایی در خصوص استخدام و… در نظر گرفته می شد ولی مدتی است که دیگر این مسئله وجود ندارد و همین باعث عدم امنیت شغلی بازیکنان و در نتیجه نگرانی برای آینده و بی انگیزگی آنان شده است.
احمدی نیا در خصوص ملی پوشان استان اظهار داشت: الناز قاسمی، فاطمه خلیلی و نوریه عباسی ملی پوشان تیم بزرگسالان و زهرا فتوتی و گودرزی، ملی پوشان نوجوان ما در استان هستند. همچنین زهرا افشاری، نوجوان ۱۶ ساله ما به عنوان بهترین دروازه بان کشور انتخاب و از سوی فدراسیون هندبال بورسیه المپیک شد.
وی ادامه داد: بازیکنان بزرگسال ما به علت عدم حضور تیم استان در لیگ برتر، سال گذشته در لیگ کشور ترکیه حضور داشتند. حتی فاطمه خلیلی نیز برای فصل بعد در حال مذاکره با تیمی فرانسوی می باشد و احتمال لژیونر شدن وی وجود دارد.
احمدی نیا در پاسخ به این سوال که چرا استان برخلاف سال های گذشته تیمی در لیگ برتر ندارد، عنوان کرد: تیم باشگاه هدف پویان در لیگ برتر حضور پرقدرت و درخشانی داشت ولی به دلیل عدم حمایت مالی، ناچار به به کناره گیری از مسابقات شدیم. سال بعد تیم را برای حضور در مسابقات دسته یک که کوتاه و متمرکز بوده و هزینه بر نیست، آماده کردیم و پس از قهرمانی مجددا سهمیه لیگ برتر گرفتیم ولی بازهم به دلیل نداشتن حامی مالی نتوانستیم در لیگ برتر حضور پیدا کنیم. مسابقات لیگ برتر هزینه های زیادی دارد که ما توان پرداخت آن را نداریم و در حال حاضر تنها در رده نوجوانان تیم لیگ برتری داریم.
وی در خصوص برنامه های هیات هندبال استان برای فصل تابستان نیز اظهار کرد: فعلا نمیتوانیم برنامه ریزی منسجم و دقیقی داشته باشیم و باید منتظر برگزاری مجمع و انتخاب رییس هیات باشیم.
مربی تیم ملی جوانان کشور خاطر نشان کرد: خانم ها فتوتی و گودرزی از استان به اردوی تیم ملی جوانان، که هفته آینده جهت آمادگی برای شرکت در مسابقات جهانی اسلوونی برگزارخواهد شد، دعوت شده اند.
انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کمیته استیناف محکومیت استقلال و پرسپولیس را تایید کرد-پیام امروز

۱۱:۲۷ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ آرای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است: *در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner