سوله آکام فلز

در راستای اجرایی سازی سند توسعه تعاون باید مشوق‌های لازم طراحی شود-پیام امروز


احمد محمودزاده ، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در نشست تخصصی که با حضور معاونین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان دو وزارتخانه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور فقید شهید باتفاق همراهان شهیدشان و گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره ) ؛ گفت : انشاالله همه ما بتوانیم در مسیر شهدا، گام های مثبتی در آموزش وپرورش و تعاون برای آینده ایران عزیز برداریم.

محمودزاده ادامه داد: اکنون در عزای بزرگ مردی هستیم که ایران قوی را در پرتو تعلیم و تربیت قوی برنامه ریزی کرده بود و اهتمام و جدیتی که برای تربیت نیروی انسانی کشور به عنوان زیرساخت های حفظ و گسترش دستاوردهای نظام داشتند، ستودنی بود. بنابراین همه ما باید در ادامه مسیر مجریان موثری، در اجرا و برنامه ریزی اندیشمندانه امور دولت بوده تا به امید خدا شاهد دستاوردهای خوبی برای کشور باشیم.

محمودزاده ضمن قدردانی از تلاش مستمر نمایندگان آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای یکی از مهم ترین اسناد مدنظر رئیس جمهور شهید گفت: سند توسعه تعاون کشور از جمله مواردی است که شهید جمهور بر آن تاکید و اهتمام داشتند. زیرا این سند هم مانند سندتحول بنیادین آموزش و پرورش جزو اسناد مهم بالادستی است و درصورت اجرای جدی سند توسعه تعاون، می توان شاهد گشایش موثر اقتصادی در سطح کشور بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: واگذاری کار به دست مردم در موضوعات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی و آموزشی به گشایش در عرصه های مختلف کشور کمک خواهد کرد زیرا زمینه ساز پیشرفت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

به گفته محمودزاده، طبق بررسی های بعمل آمده در مجموعه های آموزش و پرورش ؛ برآن شدیم که فرهنگ سازی و ادبیات مشترکی در موضوع تعاون و مشارکت ایجاد کنیم، زیرا این موضوع زمینه ساز ایجاد تحول و اقدامات موثری در آینده نزدیک خواهد شد.

محمودزاده با اشاره به اینکه برای اجرای این مهم ، تناقضات باید مرتفع شود، ادامه داد: این سند در مرحله اجرا مغایرت هایی دارد که می بایست رفع شود. به عنوان مثال در حکم شماره ۲۹ رویکرد تشکیل تعاونی ها و اجاره فضای مازاد آموزش و پرورش باید تعریف شود زیرا درحال حاضر تحت تاثیر موضوعاتی از قبیل مولدسازی در آموزش و پرورش قرار می گیرد. همچنین در حکم شماره ۳۰ تشکیل تعاونی های آموزشگاهی، مشکلات قانونی وجود دارد و شیوه های انگیزشی و مشوق برای مخاطبین تعریف نشده است. تشکیل تعاونی ها در مدارس دولتی مطابق با قوانین و مقررات ساری و جاری باید اتفاق بیفتد، یعنی مناقصه و در چارچوب قانون باید برگزار شود.

به گفته محمود زاده یکی از وظایف دبیرخانه اجرای سندتوسعه تعاون این است که مغایرت های قانونی برای اجرای احکام آن را مرتفع سازد و سیاست های انگیزشی برای توسعه تعاونی ها را طراحی کند.

وی ادامه داد: هم اکنون؛ تعداد قابل توجهی از مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی از قبیل آموزشگاه های زبان و علمی مشغول فعالیت هستند که به دلیل مغایرت های قانونی نمی توان از فضای بعدازظهر مدارس دولتی برای تشکیل تعاونی ها توسط موسسان مراکز مذکور، استفاده کرد ؛ بنابراین ابتدا باید این مغایرت ها و موانع حذف شود.

به گفته محمودزاده، درخصوص ماده ۳۱ سند نیز باید ۲۵ درصد از سرفصل های آموزشی مرتبط در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی به موضوع ترویج و تبلیغ موضوع تعاون و فرهنگ سازی مشارکت درجامعه اختصاص یابد که می توان با برنامه ریزی منطقی این موضوع را در کتاب های مدارس به تناسب سال تحصیلی گنجانده شود .


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تصاویر موزاییکی محصولات سامسونگ برای گلکسی آنپکد بعدی فاش شد-پیام امروز

یک منبع آگاه تصاویر دیگری از این دو گوشی، گلکسی رینگ و گلکسی واچ ۷ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *