سوله آکام فلز
مشاور حقوقی املاک

مشاور حقوقی املاک چه می گوید؟

مشاور حقوقی املاک کیست

مشاور حقوقی املاک کسی است که از قوانین و مقررات مربوط به مسائل حقوقی زمین و ملک کاملا آگاه بوده و با داشتن تجربه کافی در موضوع از قدرت تحلیل بالایی برای حل مسائل مختلف برخوردار است و با داشتن تجربه و دانش می‌تواند راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهد؛ بنابراین مشاور حقوقی املاک با داشتن درک درستی از قوانین و برخورداری از تجربه کافی از روند موضوعات املاک می‌تواند گره از کار هر فردی اعم از حقیقی یا حقوقی بردارد.

انواع دعوی حقوقی و کیفری در مشاوره حقوقی املاک و در موضوعات ملکی در اراضی اعم از مسکونی، صنعتی ، کشاورزی و تجاری قابل بحث می‌باشند و با توجه به نوع دعاوی مانند احراز مالکیت و اثبات مالکیت، تجربه و علم کافی وکیل حقوقی املاک (وکیل ملکی) مورد نیاز است. از موارد پر کاربرد دیگر که در آن نیاز مبرم به وکیل حقوقی املاک و در مشاوره حقوقی املاک در جامعه حس می‌شود؛ تنظیم قرارداد ملکی، انجام امور ثبتی و قانونی ملک می‌باشد.

وظیفه اصلی وکیل حقوقی املاک (وکیل ملکی) این است که با دارا بودن اطلاعات کافی در مشاوره حقوقی املاک و مستغلات و در مورد موضوعات ملکی با قانون‌مداری حق موکل خود را با اقدام به درست و موقع در مراجع قضایی پیگیری کند. لازم به ذکر است خود وکلای ملکی نیز می‌توانند، پس از ارائه مشاوره حقوقی املاک و با در نظر گرفتن شرایط؛داوری اختلافات ملکی را بر عهده بگیرند.

مشاور حقوقی املاک

وکیل متخصص املاک

از جمله دعاوی مرتبط با املاک می تواند خلع ید، تصرف عدوانی، الزام به تنظیم سند رسمی، ابطال مبایعه نام، تخلیه عین مستاجر، فک رهن، ممانعت از حق و … می باشد که هر کدام بحث کاملا حرفه ای و نیازمند وکیل ملکی می باشند.برخی از این دعاوی در صلاحیت محل وقوع ملک ( اصل ) می باشد و برخی دیگر در صلاحیت دادگاه های دیگری از جمله محل انعقاد قرار داد و … ( خلاف اصل ) می باشد.بهترین موسسه وکیل متخصص املاک در زمینه حقوق خصوصی معمولا در مورد پرونده های مربوط به املاک فعالیت می نمایند، بنابراین در مورد انتخاب وکیل ملکی بهتر است به تخصص وکیل مربوطه و رشته تحصیلی و تجربه وی در خصوص این چنین پرونده ها دقت نمود.

مهمترین مسائل حقوقی حوزه املاک

در هنگام عقد قرارداد یا در طول قرارداد امکان دارد که طرفین با مشکلاتی مواجه شوند. مشاوران املاک، کارشناسان حقوقی و در نهایت وکلا و مراجع قضایی می‌توانند به مشتریان در این مورد مشاوره و یاری بدهند. افراد در زمان تنظیم قرارداد یا در طول قرارداد ممکن است با مسائل حقوقی بسیار زیادی روبرو شوند. بنابراین مشاورهٔ حقوقی املاک با یک کارشناس حقوقی متخصص در این حوزه می‌تواند آن‌ها را با این مسائل آشنا کند. در ادامه مهم‌ترین مسائل حقوقی در حوزه املاک را بررسی می‌کنیم.

تنظیم قرارداد

مشاوران املاک، متخصص تنظیم قرارداد فروش و اجاره هستند. آن‌ها به واسطهٔ تجربه‌ای که دارند، اصول نوشتن یک قرارداد صحیح را می‌دانند. اما گاهی امکان دارد که در طول عقد قرارداد ناخواسته اشتباهی رخ دهد. به همین دلیل، حضور یک کارشناس حقوقی در کنار مشاور املاک می‌تواند بهترین مشاوره حقوقی املاک را به شما ارائه دهد و امکان بروز چنین مشکلاتی را به صفر برساند.

کارشناس حقوقی می‌تواند به خوبی دربارهٔ مواد موجود در قرارداد به مشتریان توضیح مفصل ارائه دهد. وی قادر است، آن‌ها را با اصطلاحات حقوقی پیچیدهٔ حوزهٔ املاک آشنا کند. در آژانس‌های بزرگ، اغلب کارشناسان حقوقی با مباشر املاک شاغل در آژانس همکاری می‌کنند تا قراردادها به بهترین نحو مدیریت شوند.

سند اوقافی

مشکلات موجود دربارهٔ سندهای اوقافی یکی از معضلات مهم حقوقی حوزه املاک است. افراد در هنگام معامله یک ملک باید به این موضوع توجه داشته باشند که آیا این ملک سند رسمی دارد یا وقفی. از طرفی مشاوران املاک باید مشتریان خود را از این موضوع آگاه کنند.

با وجود سند وقفی، خریدار باید مبلغی را به عنوان قسط در زمان مشخصی به اداره اوقاف (وب‌سایت رسمی سازمان اوقاف)، پرداخت کند. خانه‌های دارای سند وقفی، ارزان‌تر از دیگر خانه‌ها هستند. بنابراین افراد باید بدانند که سند در چه دسته‌بندی قرار می‌گیرد. با این آگاهی، مبلغ گزافی برای خرید ملک مورد نظر خود نمی‌پردازند. کارشناسان به دلیل آشنایی با معضلات موجود در حوزهٔ املاک، می‌توانند با مراجعهٔ افراد اطلاعات دقیقی درباره سندهای وقفی به آن‌ها ارائه دهند.

قوانین حاکم بر تحویل ملک

طرفین در هنگام تنظیم و عقد قرارداد، زمانی را برای تحویل ملک مشخص می‌کنند. این تاریخ در قرارداد نوشته می‌شود؛ اما اصولی بر آن حاکم است. اگر طرفین این اصول را ندانند، قطعا در حین قرارداد با مشکل مواجه خواهند شد. به طور مثال شاید برخی از افراد ندانند که اگر طرف مقابل در معامله، از تحویل ملک در زمان مشخص شده، خودداری کند، باید خسارتی را روزانه یا ماهیانه به شخص متضرر پرداخت کند.

استفاده از یک مشاورهٔ حقوقی درست توسط مشاوران املاک و کارشناسان حقوقی، می‌تواند راهنمایی بسیار درستی را در رابطه با قوانین حاکم بر تحویل خانه به مشتریان بدهد. نکته مهم اینکه آشنایی مشاوران و مدیران آژانس با مفاد قراردادها هم در چنین مواردی راهگشا خواهد بود. به‌عنوان مثال، قرارداد اجاره خانه یکی از مواردی است که قطعا سوال‌های زیادی از سمت مشتریان برای شما به‌همراه دارد.

چه افرادی برای ارائه مشاور حقوقی املاک رایگان صلاحیت دارند؟

مشاورین حقوقی فارغ التحصیلان رشته حقوق یا فقه و حقوق هستند. مشاورین لزوما در دسته وکلا قرار نمیگیرند. در مواردی آژانس های املاک مشاورین حقوقی را برای اطمینان از قانونی بودن روند معاملات به کار میگیرند اما بعضی از آن ها با سوءاستفاده از ناآگاهی خریدار و فروشنده تلاش میکنند حقوق قانونی افراد را پایمال کنند. مشاوره حقوقی امری تخصصی و نیازمند تجربه است. برای دریافت مشاوره حقوقی از مجرب و متخصص بودن مشاور حقوقی خود اطمینان حاصل کنید.

منبع : ملکیفا

 

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

محصولات غذایی ارگانیک مثل دانه چیا

نقش مصرف محصولات غذایی ارگانیک مانند دانه چیا در حفظ سلامتی

مصرف بیش از حد کودها و سموم شیمیایی باعث گردیده تا محصولات تولیدشده‌ی آب‌های زیرزمینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *