سوله آکام فلز

دولت خسارات ناشی از خشکسالی را جبران کند

ایسنا/لرستان نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پرداخت خسارات ناشی از خشکسالی به کشاورزان از سوی دولت تاکید کرد.

سیدحمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در چند سال اخیر بارندگی بسیار کم شده و خشکسالی امسال نیز ناشی از این موضوع است.

وی بر ضرورت احداث سدهای در دست مطالعه شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: مطالعات این سدها در حال انجام است و احداث آنها زمانبر بوده و چندین سال به طول می‌انجامد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: موضوع کشاورزانی که متحمل خسارت ناشی از خشکسالی شدند باید در دستور کار قرار گیرد و دولت بایستی به طور جدی این موضوع را در نظر بگیرد و به نحوی این خسارات را جبران کند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: قشر کشاورز آسیب‌پذیر و زحمتکش هستند و خشکسالی و نبود نزولات آسمانی سبب ایجاد خسارات زیادی به آنان شده است.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشت غالب در پلدختر به صورت دیم بوده هر آنچه دیم‌کاری در منطقه است قطعا خسارت می‌بینند.

وی اظهار کرد: باغات شهرستان نیز به علت کم‌آبی رودخانه کشکان در حال حاضر با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خسارت قطعی کشاورزان شهرستان‌های پلدختر و معمولان باید توسط جهاد کشاورزی با توجه به میزان هکتار و اراضی دیم تعیین تکلیف شود.

کاظمی تصریح کرد: با ادامه روند خشکسالی و کمبود بارش‌ها امسال آب رودخانه‌های بزرگ و دائمی کشکان  و مادیان رود پلدختر بدون شک خشک خواهد شد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود-پیام امروز

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان _ حسین قربانی؛ برای در امان ماندن از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *