دوومیدانی اسیر ناکارآمدی مدیران!

مدیریت نادرست فدراسیون دوومیدانی در برگزاری اردوی کنترل شده همانگونه که دوپینگ رکورددار پرتاب وزنه ایران مثبت شد، خطر افزایش دوپینگ در این رشته را نیز بالا برده است.

به گزارش ایسنا، به تازگی خبری در مورد دوپینگ شاهین مهردلان رکوردار پرتاب وزنه ایران منتشر شد که این ورزشکار به دلیل استفاده از ماده ممنوعه اُکساندرولون به مدت ۷ سال از تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ تا ۱۴۰۸/۰۴/۲۰محروم شد.

مهردلان که یکی از امیدهای فدراسیون برای کسب سهمیه المپیک توکیو و در ادامه مدال بازی‌های آسیایی بود، در مسابقات مختلفی شرکت کرد تا بتواند سهمیه را کسب کند. این ورزشکار حتی چندین بار رکودشکنی کرد اما بعد از مدتی دیگر خبری از او نشد و حتی در مسابقات هم حضور نداشت. همین موضوع ماجرای دوپینگ را پررنگ‌تر کرد و اکنون هم که دلیل غیبتش مشخص شد.

فدراسیون دوومیدانی در ماجرای کنترل دوپینگ ورزشکاران نقشی مهم دارد، چرا که بارها به عدم برگزاری اردوی درست و تحت نظارت انتقاد شده است اما فدراسیون با این توجیه که ورزشکاران مختلف در شهرهای خودشان در اردو هستند و حمایت می‌شوند از برگزاری اردوهای سازمان یافته سر باز زده است.

اینکه دوومیدانی ماده‌های زیادی دارد و نمی‌توان برای تمام این ماده به صورت یکجا اردوی متمرکز برگزار کرد، درست است اما رها کردن ورزشکاران به حال خودشان و دادن پول به آنها تا در شهر و محل زندگی خود و یا بعضا در خارج از کشور اردو برگزار کنند، باعث می‌شود هیچ نظارت و کنترلی روی آنها وجود نداشته باشد.

اگر فدراسیون دوومیدانی برای ورزشکاران ماده‌های مختلف در شهرهایی که شرایط آب و هوایی مناسب آن ماده را دارد اردوی متمرکز برگزار می‌کرد، اردویی که سرپرست داشته باشد و بر کار و تمرینات نظارت شود، دوپینگ تا حد زیادی کنترل می‌شد.

مسئولان فدراسیون بی‌توجه به این موضوع فکر می‌کنند که اگر به ورزشکار مبلغی پول بدهند تا تمرین کند و انتقاد نکند، یعنی وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند اما این اتفاق نشان داد که نظارت فدراسیون بر ورزشکاران ملی خود اصلا خوب نیست. از طرفی ورزشکاران را بدون هیچ سرپرستی به خارج از کشور می‌فرستند تا خودشان تمرین کنند اما آیا واقعا در جریان دقیق تمام کارهای آنها قرار دارند؟ اینکه گاهی از روند تمرین خود گزارشی ارائه بدهند و فیلمی برای فدراسیون بفرستند یعنی نظارت؟

حال می‌بینیم بی‌توجهی و نداشتن نظارت به اینجا رسیده که ورزشکاری به راحتی دوپینگ کند و هزینه‌هایی که از بیت‌المال برایش شده تا رشد کند و در میادین مهم پرچم ایران را بالا ببرد، ‌ دود شود و به هوا برود.

به نظر می‌رسد حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که خود از قهرمانان دوومیدانی است و با فضای این رشته به طور کامل آشنایی دارد، بهتر است به دوومیدانی ورود کند تا شاید اوضاع سرو سامان پیدا کند. دوپینگ، نتایج ضعیف در مسابقات مختلف و انتقادات پیشکسوتان تنها بخشی از مشکلات دوومیدانی است که شاید با ورود سجادی اوضاع تغییر کند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کمیته استیناف محکومیت استقلال و پرسپولیس را تایید کرد-پیام امروز

۱۱:۲۷ – ۲۳ تير ۱۴۰۳ آرای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است: *در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner