سوله آکام فلز

رئیس دانشگاه اصفهان: در اجرای طرح همه پرسی، باید تغییر و تحول جدی در بحث ساختاری شکل گیرد

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه باید تغییر و تحولات جدی برای اجرایی شدن طرح همه‌پرسی شکل گیرد، گفت: باید راهکارهای پایدار برای حل بحران و تنش در این منطقه و خاورمیانه اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا، حسین هرسیج عضو کمیته علمی همایش بین المللی همه پرسی فلسطین در افتتاحیه این مراسم با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی و مسئله فلسطین اظهار داشت: این بحران و تنش در این منطقه وجود دارد. باید بینیم که چرا نتوانستیم به یک راه حل پایدار برسیم و همچنان این تنش وجود دارد.

وی تصریح کرد: باید برای منشأ این تنش ها و بحران ها راهکارهایی اتخاذ شود که منجر به حل جدی و ریشه ای این بحران در خاورمیانه گردد. یکی از منشأهای این بحران مباحث فرهنگی و ذهنی است. علاوه بر ساختارهای تبعیض آمیزی که در جهان حاکم است. در واقع رژیم صهیونیستی به صورت خشونت تلاش کرده اهداف خود را پیش ببرد و جنایاتی را در رابطه با مردم فلسطین مرتکب شود.

رئیس دانشگاه اصفهان همچنین بیان کرد: اگر به دنبال این هستیم که مسئله به صورت پایدار و مداوم حل شود راهی نیست که ریشه آن را به صورت ادراکی و ساختاری حل کنیم تا از تنش هایی که وجود دارد جلوگیری شود.

وی با اشاره به مسئله قدرت نرم و تهدید نرم اظهار داشت: جبهه استکباری از طریق فریب افکار عمومی و مهندسی ذهن تلاش می کند اهداف خود را پیش ببرد. در واقع آن بسیاری از اقدامات خود را از طریق فریب افکار عمومی انجام می دهد تا بتواند تفرقه ایجاد کرده و اهداف خود را پیاده سازی کند.

هرسیج ادامه داد: متناسب با این اقدامات ببینیم که جمهوری اسلامی ایران چه راهکارهایی را مطرح کرده است. در کلام اخیر رهبری تحت عنوان جهاد تببین این موضوع مطرح شده است. باید تلاش کنیم افکار عمومی منطقه و حتی داخل کشور خودمان اقناع شوند تا بتوانیم تغییر و تحولی را ایجاد کنیم و متناسب با آن مسائل را به کار گیریم.

رئیس دانشگاه اصفهان در ادامه اظهار داشت: روز قدس از سوی امام (ره) در حمایت از فلسطین مطرح شد. بیداری اسلامی، تقریب مذاهب، تقویت روحیه ایثار و جهاد، تجلیل از شهدای مجاهدت و از آن طرف شناساندن دشمن اصلی در دستور کار قرار گرفت و جمهوری اسلامی ایران همچنان تلاش کرده مسئله اصلی در خاورمیانه را مسئله فلسطین عنوان کند و بنابراین در این جبهه و در این بُعد از تنش و بحران جهاد تبیین را مطرح کرده است.

این عضو کمیته علمی همایش بین المللی همه پرسی در ادامه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و مقاومت از این حیث با رسانه هایی که در اختیار دارند حتی مجازی باید افکار عمومی را هدایت و ارشاد کنند. یعنی نوع نیاز به قدرت نرم مبتنی بر ارشاد داریم تا به صورت فعال تر برخورد کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه تنش ساختاری نسبت به سیاست های ظالمانه ای که در ساختار بین المللی وجود دارد قابل طرح است که نظام سیاسی و کمونیستی حمایت می کرده و باید تغییر و تحولات جدی رخ دهد. تا زمانی که ساختارهای تبعیض آمیز داریم نمی توانیم اقداماتی را در مواجهه با استکبار جهانی و صهیونیست ها انجام دهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح همه پرسی فلسطین در راستای بخش ساختاری است و اگر بخواهیم تغییر و تحول جدی دهیم باید با توجه به بسیج افکار عمومی، ذهنیات هم روشنفکران، هم مردم عادی و هم دیپلمات ها آماده شود.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی-پیام امروز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ایرادت شورای نگهبان در طرح مالیات بر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *