سوله آکام فلز

راه‌اندازی ۲ هزار و ۶۵۰ فضای ورزشی در طرح شهید سلیمانی-پیام امروز


صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، در گردهمایی مدیران کل استان ها، از عملکرد بی‌نظیر استان‌ها در اجرای طرح‌های شهید سلیمانی و شهید طوقانی تقدیر کرد و گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی استان ها شاهکار کردند. در کل کشور، در ۲۷ ماه اجرای این طرح، ۲ هزار و ۶۵۰ فضای ورزشی ایجاد شد.

وی افزود: در اجرای طرح شهید طوقانی نیز با محوریت مهارت‌آموزی و آموزش شنا، عملکرد برخی استان‌ها بسیار خوب بوده است. البته برخی استان‌ها هنوز عملکرد خود را در سامانه ثبت نکرده‌اند و لازم است تا پایان شهریور  به نقطه مطلوب برسند.

معاون وزیر ادامه داد: در دیگر طرح‌ها نیز عملکردها بیش از حد انتظار بوده و در برخی استان‌ها حتی بیش از ۱۰۰ درصد اهداف تعیین شده محقق شده است. در رشته‌های طناب زنی، تنیس روی میز، دومیدانی و فوتبال برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی دوم، نتایج بسیار خوبی به دست آمده است.

وی همچنین به طرح پایش آمادگی کودکان اشاره کرد و گفت: طرح پاک در برخی استان‌ها بسیار خوب اجرا شده و تاکنون حدود ۸ میلیون دانش‌آموز مورد سنجش قرار گرفته‌اند. داده‌های به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که وضعیت آمادگی جسمی دانش‌آموزان در برخی استان‌ها نگران‌کننده است.

در ادامه، معاون وزیر به آزمون استخدامی اشاره کرد و گفت: از آنجا که موضوع گزینش و احراز صلاحیت‌ها متفاوت از موضوعات آموزشی است مهمترین برنامه ای که باید اتخاذ شود در بخش انتخاب ارزیاب‌هاست، ما در جذب کیفیت بخشی دنبال نیروی متعهد هستیم و بین تعهد و تخصص اولویت ما با نیروی متعهد است و انتظار می‌رود که نتایج خوبی به دست آید. همچنین توانمندسازی معلمین تربیت بدنی از اولویت‌های ماست و برنامه‌های ویژه‌ای برای این منظور در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: در حوزه کانون‌های فوق برنامه تربیت بدنی، امیدواریم بتوانیم کانون‌های درون مدرسه‌ای را تقویت کنیم. همچنین تامین تجهیزات ورزشی با اعتبار ۴۶۰ میلیارد تومان در هفته اول مهر در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و خواهشمندیم این تامین تجهیزات ورزشی به اطاله زمان منجر نشود.

معاون وزیر در پایان گفت: بهسازی فضاهای ورزشی و بهداشتی نیز در دستور کار قرار دارد و در قانون بودجه ردیف مستقلی به نام بهداشت مدارس پیش‌بینی شده است. همچنین برنامه مهارت‌آموزی که قبلاً آن را بصورت آزمایشی انجام دادیم برای تمامی پایه‌ها از مهر  آغاز خواهد شد.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سپاهان به پلی‌آف لیگ نخبگان رسید/ تراکتور به سطح ۲ آسیا-پیام امروز

تیم‌های  فوتبال سپاهان و مس رفسنجان با برد برابر حریفان خود به فینال جام حذفی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *