رسالت نویسندگان حوزه ایثار و شهادت برای امیدآفرینی در جامعه

ایسنا/قزوین معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: یکی از اقدامات امروز دشمن ناامید کردن مردم و هدف قرار دادن ارزش‌های ماست و در این برهه میدان عظیمی پیش‌روی نویسندگان حوزه شهدا قرار دارد تا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند.

محمد صادق هاشمی در آیین افتتاحیه همایش نویسندگان نو قلم استان‌های قزوین، تهران، البرز، همدان، گیلان، قم و شهرستان‌های استان تهران که با حضور مسئولان کشوری و استانی ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در مجموعه توانبخشی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تقدس قلم، موضوعی است که خداوند در قرآن کریم به آن اشاره کرده و امروز در این برنامه عزیزانی قرار دارند که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قلم می‌زنند و برای اینکه بتوانند دراین مسیر موفق باشند باید به گفتمان، سیره و سبک زندگی شهدا نزدیک شوند.

وی افزود: نویسندگان حوزه دفاع مقدس، گامی ارزشمند در راه رسیدن به شهدا برداشتند و این توفیق نصیب ما شده است تا در راستای ترویج نگاه شهدا، ایثار و شهادت در کنار فعالان این حوزه باشیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: تمام آثار هنرمندان و نویسندگان دفاع مقدس ارزشمند است و فرقی نمی‌کند این آثار شعر یا فیلمنامه باشد به هرحال وقتی نویسنده و هنرمند با وضو، نیت و توسل به شهید در میدان حضور پیدا می‌کند و به قصد قربه‌الی‌الله گام بر می‌دارد به سمت راه شهید و شهادت حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ۲ جبهه ایجابی و سلبی باید ورود پیدا کنیم که اولین قدم در این مسیر معرفی راه و نگاه شهدا با قلم نویسندگان است.

این مسئول بیان کرد: یکی از اقدامات امروز دشمن ناامید کردن مردم و هدف قرار دادن ارزش‌های ماست و در این برهه میدان عظیمی پیش‌روی نویسندگان حوزه شهدا قرار دارد تا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند.

وی افزود: در جامعه ما فداکاری‌های‌ گسترده‎ای توسط مردم اتفاق می‌افتد و در همین راستا در ۲ سال اخیر در ایام کرونا شاهد ایثارگری ویژه مردم بوده‌ایم.

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه امروزه کشور نیازمند همه نوع فداکاری است، افزود: اکنون که دشمن قصد دارد ناامیدی در جامعه ما رواج دهد اگر مردم به نظام، انقلاب و مکتب شیعه امیدوار باشند حماسه‌ای مؤثر رقم خواهد خورد.

وی عنوان کرد: میزان جمعیتی که برای سرود سلام فرمانده دورهم جمع شدند نشان از روح امیدوار مردم به مکتب شیعه و امام عصر(ع) است.

هاشمی در پایان بیان کرد: ویژه برنامه‌ای‌ برای تاریخ تولد فرزندان شهدای مدافع حرم در دستور کار قرار دارد و این موارد اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کارگاه آموزشی با هدف توجه به رویش‌های تازه در حوزه ادبیات ایثار و شهادت به میزبانی استان قزوین و نویسندگان ۶ استان همجوار قزوین از جمله تهران، شهرستان‌های تهران، البرز، قم، گیلان و همدان به مدت سه روز در این همایش حضور خواهند داشت.

در پایان این افتتاحیه از کتاب «عشق بی پایان» که مجموعه‌ زندگینامه شهید نجف محمدی است رونمایی شد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner