تازه ها

رشد ۱۰۲ درصدی در بازنگری برنامه‌های درسی-پیام امروز


رضا نقی‌زاده، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی بر تحقق نهضت بازنگری رشته‌های تحصیلی در سه سال اخیر تاکید کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی، بازنگری محتوای رشته‌های تحصیلی را از برنامه‌های مهم وزارت علوم در ارتقای کیفیت آموزشی اعلام کرد.

نقی‌زاده در ادامه، سیاست‌های بازنگری برنامه‌های درسی را چنین تشریح کرد: هدف از به روزرسانی برنامه‌های درسی روزآمدی دانش تخصصی در هر رشته، تطبیق با نیازهای بومی و فرهنگی و همچنین اجرایی‌سازی بسته‌های ارتقاء توان مهارتی و اشتغال‌پذیری است. همچنین برای اولین بار نیازهای آمایشی و ماموریتی نیز در برنامه‌های درسی مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی با اشاره به رشد ۱۰۲ درصدی بازنگری برنامه‌های درسی در ۳ سال اخیر از تحقق نهضت بازنگری محتوای رشته‌های تحصیلی خبر داد.

وی با توجه به راهبرد معاونت آموزشی در مشارکت اعضای هیئت علمی در تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی، بر اهتمام دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی بر مشارکت اعضای هیئت علمی در بازنگری برنامه‌های درسی مرجع وزارت علوم و برنامه‌های اختصاصی دانشگاه‌ها تاکید کرد.

نقی‌زاده یکی از مهمترین دستاوردهای وزارت علوم در حوزه تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی را ابلاغ آیین‌نامه چارچوب تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی دانست که بر اساس استانداردهای روز دنیا و با توجه به مقتضیات بومی کشور تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و علاوه بر ساماندهی برنامه‌های درسی مرجع وزارت علوم، به دانشگاه‌های برتر کشور نیز اختیار بازنگری برنامه‌های درسی در قالب برنامه‌های درسی اختصاصی دانشگاه داده شده است.

وی توجه به فناوری‌های روز دنیا همچون هوش مصنوعی و تحول دیجیتال را از نقاط تحولی در بازنگری برنامه‌های درسی قلمداد کرد.

به گفته وزارت علوم؛ مطابق آمار منتشر شده، بازنگری برنامه‌های درسی در سه سال اخیر رشد ۱۰۲ درصدی و تدوین برنامه‌های درسی مرتبط با رشته‌های جدید ۳۰ درصد رشد داشته است. علاوه بر موارد فوق، کلیه رشته‌های کارشناسی رشته‌های فنی و مهندسی و بخش مهمی از رشته‌های علوم پایه برای شروع سال تحصیلی ۱۴۰۳ به روزرسانی شده است.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در المپیاد است-پیام امروز

۰۷:۵۵ – ۲۴ تير ۱۴۰۳ سید رضا حسینی، رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در گفتگو با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *