تازه ها
سوله آکام فلز

رفع مسائل حقوقی و قضایی کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل زنجان

ایسنا/زنجان وزیر دادگستری گفت: طی جلساتی که با مسئولان استان زنجان داشتیم، برای راه‌اندازی مجدد برخی کارخانجات تعطیل و نیمه‌تعطیل تصمیماتی گرفته و مشکلات قضایی این واحدها رفع شده و برخی از این واحدها نیز به بهره‌برداری مجدد رسیده‌اند.

امین‌حسین رحیمی صبح امروز (۶ شهریورماه) در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن غرب زنجان و کلنگ‌زنی اجرای ۷ مدرسه هم‌زمان با این عملیات در جمع خبرنگاران، با اشاره به موانع موجود بر سر راه واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح کشور، عنوان کرد: متاسفانه طی سالیان گذشته کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی زیادی به دلیل شرایط اقتصادی و موانع قضایی به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآمده‌اند اما دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرده است تا این واحدهای اشتغال‌آفرین را به عرصه کار بازگرداند.

وی افزود: بسیاری از مشکلات این واحدها نشات گرفته از پرونده‌های حقوقی و قضایی بوده و فقط بحث تامین سرمایه مورد نیاز نیست، لذا برای رفع این موانع ابتدا باید مشکلات حقوقی پرونده گره‌گشایی شود.

رحیمی با اشاره به تلاش ستاد اقتصاد مقاومتی برای حل موانع تولید کشور، تصریح کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی واقع در قوه قضائیه این دسته از مشکلات حقوقی واحدهای سطح کشور بررسی و حل و فصل می‌شود و نیز مشکلات سرمایه در گردش و یا برخی مسائلی که ممکن است سازمان‌های دیگر را دخیل کند، از طریق ارگان‌های دولتی رفع خواهد شد.

این مسئول با اشاره به وضعیت استان زنجان به لحاظ آمار واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل، بیان کرد: خوشبختانه در استان زنجان تعداد کثیری از این واحدها به چرخه تولید بازگشتند و برخی از واحدها نیز مشکلات خود را مطرح کردند. این مسئله بسیار حائز اهمیت است، زیرا با بهره‌برداری مجدد از این واحدها برای قشر جوان استان اشتغال‌آفرینی می‌شود و نیروهای تعدیل شده نیز به عرصه کار بازمی‌گردند.

وزیر دادگستری با اشاره به وضعیت استان زنجان در بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان زنجان در این حوزه بسیار فعال است و توانسته رتبه اول کشوری به لحاظ تهیه زمین و فرآیند ساخت را کسب کند و از این نظر توانسته از بسیاری استان‌های هم‌جوار سبقت بگیرد که امیدواریم در بحث احداث مدارس و مکان‌های آموزشی، خدماتی و فرهنگی در طرح نهضت ملی مسکن نیز بتواند به عنوان اولین استان کشور، عملیات اجرایی را به بهره‌برداری برساند.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!-پیام امروز

بامداد ۲۶ فروردین، ۱۳ روز بعد از حمله ۱۳ فروردین اسرائیل به کنسولگری ایران در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *