سوله آکام فلز

رقابت ۹۰ شطرنج باز ناشنوا در انتخابی تیم ملی

رییس انجمن شطرنج ناشنوایان از رقابت ۹۰ شطرنج باز در دو بخش زنان و مردان برای تشکیل تیم ملی بعد از ۲ سال خبر داد.

مجتبی دانشفر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی شطرنج ناشنوایان با حضور ۹۰ ورزشکار زن و مرد از ۱۳ استان در حالی در فدراسیون شطرنج در حال برگزاری است که پس از ۲ سال به دلیل کرونا و تعطیلی اردوها، فعالیت این رشته دوباره از سر گرفته شد.

او گفت: این مسابقات در ۴ روز و در ۷ مرحله برگزار می‌شود که در پایان نفرات برتر به تیم ملی دعوت خواهند شد. با توجه به این که تاکنون شطرنج‌بازان ناشنوا هیچ اعزامی به مسابقات برون مرزی نداشتند، سعی داریم پس از تشکیل تیم ملی و تقویت ورزشکاران شرایط حضور آنان را در مسابقات برون مرزی فراهم کنیم و کم کم جایگاه شطرنج ناشنوایان را همانند افراد سالم در آسیا و جهان مطرح کنیم.

رییس انجمن شطرنج ناشنوایان در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای تقویت تیم شطرنج ناشنوایان دارید؟ افزود: در جهت تقویت شطرنج بازان ناشنوا سعی داریم با جذب مربیان طراز اول آنان را تحت آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای قرار دهیم و سپس با اعزام به تورنمنت‌های برون مرزی و ارزیابی از وضعیت‌شان، تیم خوبی را برای مسابقات آینده و به ویژه المپیک تشکیل دهیم.

وی افزود: چون هنوز از مربیان و داوران خاص ناشنوا در این رشته برخوردار نیستیم، ابتدا باید از تجارب مربیان و داوران فدراسیون شطرنج بهره‌مند شویم و کم کم در مسیری پیش برویم که در خصوص مربیان و داوران ناشنوا به خودکفایی لازم برسیم.

دانشفر در پایان اظهار کرد: بعد از تشکیل تیم ملی سعی داریم با جذب مربیان خوب هر چه سریع‌تر برنامه‌های اجرایی خود را در استان‌ها نیز عملیاتی کنیم و با آموزش حرفه‌ای کم کم جایگاه شطرنج ناشنوایان را نیز همانند افراد سالم در میادین آسیایی و بین‌المللی پررنگ کنیم.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کامبک لیورپول نیمه تمام ماند/ رم از میلان عبور کرد و لورکوزن با رکوردشکنی صعود کرد+ فیلم-پیام امروز

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا پنجشنبه شب برگزار شد و تیم‌های صعود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *