سوله آکام فلز

طراحی نانوذراتی که شانس از بین بردن تومور‌های بدخیم را افزایش می‌دهند-پیام امروز


نتایج یافته‌های محققان نشان داد که نانوذرات PLGA اصلاح شده با ATP می‌توانند به آرامی دارو‌های ضدسرطان آزاد کنند و سلول‌های ایمنی را برای مبارزه با تومور‌ها به خدمت بگیرند.

این نانوذرات به آرامی دارو‌هایی را آزاد می‌کنند که باعث مرگ سلولی ایمونوژنتیکی یا ICD در تومور‌ها می‌شود. ICD آنتی ژن‌های تومور و برخی دیگر از ترکیبات را تولید می‌کند تا سلول‌های ایمنی را به ریزمحیط تومور برساند. محققان ATP را به نانوذرات متصل کرده‌اند که این کار سلول‌های ایمنی را برای شروع پاسخ‌های ایمنی ضد تومور به تومور جذب می‌کند.

یون یئو از محققان موسسه تحقیقات سرطان پوردو مسئول این تیم تحقیقاتی است که به دنبال توسعه این نانوذرات هستند.

محققان نتایج کار خود را با استفاده از پاکلیتاکسل، نوعی داروی شیمی درمانی، تأیید کردند. آنها دریافتند که رشد تومور‌ها در موش‌های تحت درمان با پاکلیتاکسل محصور در نانوذرات اصلاح‌شده با ATP نسبت به موش‌هایی که با پاکلیتاکسل در نانوذرات اصلاح‌نشده درمان شده‌اند، کندتر می‌شوند.

یئو می‌گوید: «هنگامی که این نانوذرات با یک داروی ایمونوتراپی ترکیب شود، نانوذرات بارگذاری شده با پاکلیتاکسل اصلاح شده با ATP، تومور‌ها را در موش‌ها از بین می‌برد و از مانع از عود مجدد سلول‌های تومور می‌شود.»

نتایج این تحقیق در مجله ACS Nano منتشر شده است.

ایمونوتراپی یک رویکرد امیدوارکننده برای مبارزه با سرطان است، اما یئو معتقد است که این روش برای جمعیت زیادی از بیماران سودی ندارد، زیرا آنها سلول‌های ایمنی قدرتمند مورد نیاز برای مبارزه با تومور‌ها را ندارند. وی می‌افزاید: «عوامل دارویی برای فعال کردن سلول‌های ایمنی را می‌توان به طور مستقیم به تومور‌ها داد. سپس سیستم ایمنی می‌تواند با تومور‌ها مبارزه کند، زیرا سلول‌های ایمنی فعال شده در سیستم خون گردش حرکت می‌کنند.»

یئو و همکارانش از نانوذرات پلیمری زیست سازگار برای ارائه ترکیبات ایمونوتراپی استفاده کردند و آنها را برای فعال کردن ایمن سیستم ایمنی اصلاح کردند. این پلیمر پیش از این برای استفاده در محصولات مختلف تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کرده است.

یئو گفت: «ما در حال حاضر روی بهبود انتقال نانوذرات به تومور‌ها و ترکیب آنها با سایر دارو‌ها کار می‌کنیم. ما همچنین آماده مشارکت بخش صنعت برای انتقال این فناوری به کلینیک‌ها هستیم.»


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

صداگذاری فیلم با تعداد کاراکتر بالا سخت است-پیام امروز

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ جدیدترین ساخته حسین نمازی، با الگوبرداری کامل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *