روایت جوان‌ترین فرماندار دولت از وحدت بین شیعه و سنی/ بیشترین حمایت‌ را از برادران تشیع می‌گیرم

ایسنا/گلستان فرماندار مراوه‌تپه وحدت و برادری بین شیعه و سنی در کشور از جمله گلستان را ستودنی خواند و گفت: وحدت بین ما برگرفته از قرآن کریم و رهبری هوشمندانه حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) است.

لقمان قربانی شامگاه پنج شنبه ۳۰ تیر در نشست با جمعی از علما و اندیشمندان کشور سوریه اظهار کرد: حضور هیئت دینی سوریه به کشورمان نشانه عمق همدلی، دوستی و برادری دو کشور دوست و برادر ایران و سوریه است چراکه وجه اشتراک دینی این دو کشور ریشه در تاریخ دارد.

وی وحدت و همدلی حاکم در کشور از جمله استان گلستان را ستودنی دانست و افزود: وحدت بین ما برگرفته از قرآن کریم و رهبری هوشمندانه حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) است، همچنین در سطح استان نیز مسئولان به ویژه استاندار گلستان به طور عملی و علمی به چنین مهمی اهتمام می‌ورزند که این درایت و هوشمندی خود عامل تداوم وحدت است.

فرماندار مراوه‌تپه به واگذاری برخی از پست‌های مدیریتی سیاسی و امنیتی به مدیران اهل تسنن در سطح کشور و استان اشاره کرد و یادآور شد: بنده از جامعه اهل تسنن به عنوان جوان‌ترین فرماندار دولت سیزدهم انتخاب شدم و یکی از عالی‌ترین مقام‌های سیاسی و امنیتی به بنده واگذار شد، همچنین در راستای رفع مشکلات مردم مراوه‌تپه بیشترین حمایت را از جانب برادران اهل تشیع می‌گیرم که این مهم بیانگر نگرش مثبت مسئولان کشوری نسبت به مردم اهل سنت است.

قربانی، شهرستان مراوه‌تپه را نمونه‌ای از وحدت دانست و بیان کرد: حضور هئیت دینی سوریه در این جلسه الگویی از در کنار هم بودن شیعه و اهل سنت است به ویژه اینکه حضور برادران سوری در این جلسه، به آن بُعد بین المللی هم داده است، از سویی دیگر اینکه ده‌ها تن از اتباع بلندپایه سیاسی، دانشگاهی و دینی یک کشور در مرزی‌ترین شهرستان جمهوری اسلامی ایران حضور یابند بیانگر کذب بودن تبلیغات دشمنان و بیگانگان درباره عدم وجود امنیت و وحدت و همدلی بین شیعه و سنی در این کشور است.

گفتنی است؛ ملبس شدن مدیر حوزه علیمه ربانیه چنارلی به لباس روحانیت شام و تجلیل از امام جمعه تشیع گنبدکاووس از دیگر برنامه های این نشست بود.

همچنین در ادامه این مراسم به رسم مهمان نوازی و به رسم یادبود کمربند دستبافت بانوان ترکمن که منقش به پرچم مقدس دو کشور ایران و سوریه بود و یکی از صنایع دستی شهرستان مراوه تپه به شمار می‌رود توسط فرماندار این شهرستان بر دوش مهمانان آویخته شد.

هیئت مذکور ساعت یک بامداد جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ حوزه علمیه ربانیه روستای چنارلی شهرستان مراوه تپه را به مقصد مرکز استان گلستان ترک کرد.
انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

اعلام اسامی اعضای هیأت رئیسه سنی مجلس دوازدهم-پیام امروز

مهدی عبدالملکی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره فعالیت قوه مقننه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner