روزنوشت‌های جنگی گلعلی بابایی رسید

کتاب «ستاره‌های سوخته» نوشتۀ حسین بهزاد منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب که روزنوشت‌های جنگی گلعلی بابایی در فاصلۀ زمستان ۱۳۶۱ تا تابستان ۱۳۶۷ است، در ۲۹۶ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۸۵هزار تومان توسط انتشارات ایران منتشر شده است.

در مقدمۀ ناشر درخصوص کتاب «ستاره‌های سوخته» می‌خوانیم: کتاب «ستاره‌های سوخته» روزنوشت‌های یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از حضورش در صحنه‌های مختلف جنگ هشت ساله است. گلعلی بابایی، رزمندۀ دیروز گردان مالک و نویسندۀ صاحب سبک ادبیات دفاع مقدس که در بسیاری از عملیات‌های لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) حضور داشته، علاوه‌بر تصویر شرایط سخت حاکم بر صحنه‌های نبرد، به بیان حالات و دغدغه‌های خود و هم‌رزمانش در این روزنوشت‌ها پرداخته است. 

محتوای این دست‌نوشت‌ها به‌عنوان سندی دست‌اول و معتبر، حتماً بخشی از روایت کارنامۀ عملیاتی گردان مالک نیز به حساب می‌آید. این روزنوشت‌ها به همت حسین بهزاد، پژوهشگر و نویسندۀ صاحب سبک حوزۀ تاریخ‌نگاری دفاع مقدس و همکار آقای بابایی در تاریخ‌نگاری نبردهای لشکر ۲۷، تنظیم و آماده چاپ شده است. 

بخشی از کتاب که در پشت‌جلد نیز آمده است: 

رنگ صورتش مثل گچ سفید شده بود. من هم دلشوره داشتم و التهاب، امانم نمی‌داد تا چیزی بگویم. عباس مثل باد می‌دوید. با آن جثۀ کوچک و لاغر، چنان می‌دوید که شاید هیچ دوندۀ ماراتونی نمی‌توانست به گرد پایش برسد. از معبر، وارد میدان مین که شدیم، چشم‌مان به بدن‌های زخم‌خورده و بی‌حرکت صیاد و ترکیان افتاد. عباس خشکس زده بود. دهانش کف‌آلود بود و روی لب‌هایش ماسیده بود. رنگ رخساره‌اش، زرد زرد شده بود. مات و مبهوت، داشت نگاه‌شان می‌کرد. از دیدن نگاه رمیده‌اش وحشت کردم. بغضم گرفته بود. کاری نمی‌شد کرد، جنگ بود دیگر. 

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

سفر بدون ویزا به چین تمدید شد-پیام امروز

به نقل از یورونیوز، چین سفر بدون روادید را برای مالزی و ۱۱ کشور اروپایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner