سوله آکام فلز

دشمن نمی‌تواند پیشرفت گردشگری ایران را ببیند-پیام امروز


سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خداوند می‌فرماید از کسانی نباشید که متفرق شدند و اختلاف کردند. علامه طباطبایی نیز در جایی گفته است که تفرقوا به معنای تفرقه ابدان است و ابدان نیز جمع کلمه بدن است. به این معنا که آدم‌ها وقتی از هم دور می‌شوند با یکدیگر دچار اختلاف می‌شوند.

ضرغامی با بیان اینکه برخی از افکار تندرو گمان می‌کنند بعضی از دعوا‌ها و اختلافات فقط در حوزه فکر و اندیشه است، ادامه داد: این افراد اشتباه می‌کنند چراکه خدا در قرآن فرموده کنار هم باشید و اختلافات را حل کنید. شهید مطهری نیز در جایی عنوان کرده که بسیاری از این مکتب‌ها ساختگی است. بسیاری از جناح‌های سیاسی درگیر شایعه و حرف‌های نادرست در یک رسانه هستند. اما اگر کنار هم قرار بگیرند و با هم وقت بگذرانند متوجه می‌شوند که اصلا اختلاف و مشکلی وجود ندارد.

وزیر میراث‌فرهنگی همچنین اظهار کرد: دفاتر خدمات مسافرتی کشور همواره خواستار همکاری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و ما نیز در پاسخ به آنها می‌گوییم که این وزارتخانه کاملاً آماده است. تمام کار‌هایی که بر عهده حوزه گردشگری کشور است، به نوعی به این جامعه نیز ارتباط دارد. این وزارتخانه آماده هر نوع تشریک مساعی و همکاری است.

جلسات با منتقدین برای قانون بودجه برگزار می‌شود

او با اشاره به جلسه اخیری که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته است، گفت: قانون بودجه روز چهارشنبه به دولت آمد و من در کنار عده‌ای از دوستان انتقادات خود را به آن مطرح کردیم. قرار شد با منتقدین جلسات مستقل برگزار شود و مسائل بررسی شود. دیروز این جلسه در سازمان برنامه و بودجه با ما برگزار شد و هم‌فکری‌های بسیار مهمی نیز صورت گرفت و بیشتر درخواست‌ها و پیشنهادات ما نیز مورد استقبال قرار گرفت و تصویب شد. 

ضرغامی با بیان اینکه روحیه دولت مردمی شنیدن و استقبال از نقد و انتقاد سازنده است، خطاب به حضار، افزود: اگر به خاطر داشته باشید گردشگری در ایام نه چندان دور موضوع رده چندم کشور بود، اما الان این حوزه تبدیل به مسأله اصلی بسیاری از بزرگان کشور شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی این تغییر را اولین قدم برای تحول در کشور دانست و اظهار کرد: درخواست ما از فعالان حوزه گردشگری این است که مشکلات، موانع و انتقادات خود را مطرح کنند تا ما چالش‌ها را برطرف کنیم. 

او با اشاره به اینکه حدود ۴۰ مانع جدی هنوز بر سر گسترش گردشگری کشور وجود دارد، مطرح کرد: درخواست من از جامعه گردشگری کشور و دیگر دست‌اندرکاران این حوزه این است که هر نوع چالش و مانعی که بر سر راه می‌بینند به این لیست اضافه کنند.

ضرغامی با استقبال از نزدیکی و گسترش ارتباط میان تمامی بخش‌های حوزه گردشگری، افزود: باید تمامی اختلافات میان بخش‌های مختلف نظیر آژانس‌های گردشگری، هتلداران و دیگر فعالان این عرصه با افزایش ارتباط حل شود. 

او با انتقاد از رویه موجود در آژانس‌های گردشگری، گفت: متاسفانه برخی از آژانس‌ها عادت کردند که مسافران را به خارج از کشور رهسپار کنند. درخواست ما از آنها این است که تعدادی از گردشگران را نیز به داخل کشور بیاورند. آژانس‌ها بسیار فعال هستند و ما از آنها قدردانی هم می‌کنیم، اما درخواست ما این است، حال که دیوار محدودیت میان ۳۰ کشور برداشته شده است، تبلیغ حضور در ایران را افزایش دهند.

از رئیس‌جمهور برای همراهی با گردشگری سپاسگزارم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که ما در دولت برای اینکه همه را با خود همراه کنیم، خیلی شمشیر زدیم، اظهار کرد: جا دارد از رئیس جمهور برای همراهی و حمایت‌های لازم تقدیر کنم چراکه درنتیجه این تلاش‌ها نیمی از مردم دنیا می‌توانند امروز به ایران سفر کنند و نگرش‌ها نسبت به ایران تغییر کرد.

او با بیان اینکه بسیاری از جاذبه‌های گردشگری کشور آرام آرام در حال شناسایی بیشتر از پیش است، افزود: برخی از دفاتر مسافرتی باید به صورت تخصصی ورود کنند و ما نیز باید این نوع تفکر رایج در مردم را که شادی و نشاط در خارج از کشور است، معکوس کنیم. 

دشمن توسعه گردشگری در سیستان و بلوچستان را برنمی‌تابد

ضرغامی با بیان اینکه امسال که در جمع خبرنگاران گفتم سیستان و بلوچستان در حوزه سفر‌های نوروزی در رتبه اول قرار دارد، گروهک تروریستی جیش‌الظلم تحمل نکرد و عملیات کور تروریستی خود را در این استان انجام داد. چراکه دید مردم سراسر کشور این استان را امسال بیشتر از همیشه دوست داشتند و از نظر سفر و اقامت سیستان و بلوچستان نسبت به گذشته رشد داشته است. دشمن تحمل نکرد مردم به این استان بروند و آن را ببیند و تلاش کرد تا به همه بگوید اینجا ناامن است. 

او با بیان اینکه یک عده نمی‌خواهند گردشگری گسترش پیدا کند، تاکید کرد: انشالله با کمک و همکاری یکدیگر بتوانیم کار‌های بزرگی را در مسیر پیشرفت گردشگری انجام دهیم و موانع موجود را با هم‌افزایی برطرف کنیم.


Source link

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت-پیام امروز

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی گفت: ایران یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *