سوله آکام فلز

روزهای پرترافیک در سعدآباد

سعدآباد این روزها میزبان مقامات سیاسی مختلف از کشورهای منطقه تا آمریکای لاتین است.

به گزارش ایسنا، از ابتدای خردادماه تاکنون روسای جمهور ترکمنستان، ونزوئلا و تاجیکستان و همچنین وزیر خارجه پاکستان با حضور در تهران با آیت الله رئیسی دیدار کردند. در این سفرها اسناد مختلف همکاری میان ایران و سه کشور ترکمنستان، ونزوئلا و تاجیکستان به امضا رسید.

سردار عشق آباد در تهران

سردار بردی محمداف رییس‌جمهور ترکمنستان روز چهارشنبه ۲۵ خرداد مورد استقبال رئیس جمهور واقع شد. با حضور او در تهران ۹ یادداشت تفاهم  میان ایران و ترکمنستان به امضا رسید.

در این سفر یادداشت تفاهم تجاری – اقتصادی، علمی – فنی و فرهنگی بین استان خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان، استان گلستان و استان بالکان ترکمنستان، استان خراسان رضوی و استان مرو ترکمنستان، یادداشت تفاهم همکاری بین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و کمیته دولتی رادیو و تلویزیون ترکمنستان، برنامه مبادلات علمی فرهنگی، هنری و آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان، یادداشت تفاهم تشکیل کارگروه مشترک سرمایه‌گذاری، تفاهم‌نامه جامع توسعه همکاری‌های حمل و نقلی و ترانزیتی و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه حفاظت محیط زیست از اسنادی بود که به امضا وزرا، استانداران و مسئولین مربوطه در حضور سران ایران و ترکمنستان رسید.

زرداری، فرزند پاکستان و ایران در تهران

بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان در روز سه شنبه ۲۴ خرداد به رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد. او در این دیدار گفت که «من به همان اندازه که فرزند پاکستان هستم،‌ فرزند ایران نیز هستم.»

در این دیدار طرفین بر لزوم تقویت همکاری ها در حوزه های انرژی،‌ همکاری‌های ترانزیتی، گردشگری و همکاری و هماهنگی در مسائل و بحران‌های منطقه‌ای تاکید کردند.

سفر دوست قدیمی به تهران

شنبه ۲۱ خرداد نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پس از شش سال به تهران آمد و با رئیس جمهور دیدار کرد. مادورو همچنین به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت.

در این سفر اسناد همکاری راهبردی ۲۰ ساله دو کشور امضا شد. این اسناد در حوزه انرژی، نیروگاه‌های حرارتی و صادرات خدمات فنی و مهندسی و همچنین همکاری در حوزه‌های دفاعی و حوزه کشاورزی است. همچنین ایران دومین نفتکش ساخت داخل را به ونزوئلا تحویل داد.

مهمانی از دوشنبه در تهران

۹ خرداد آیت آلله رئیسی در کاخ سعدآباد از امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان استقبال کرد. در این سفر ۱۷ سند همکاری میان ایران و تاجیکستان در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، حمل و نقل، سرمایه گذاری، تکنولوژی‌های نو، محیط زیست، ورزشی، انرژی، قضایی، آموزشی و تحقیقاتی و گردشگری به امضا رسید.

رئیسی همچنین یکشنبه ۹ خرداد با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق درباره معضل ریزگردها گفت و گوی تلفنی داشت. در روز۱۰  خرداد رئیس جمهور با همتای  سنگالی خود و ۱۲ خرداد با همتای ارمنستانی خود گفت و گوی تلفنی داشت. ۱۸ خرداد هم رئیسی با پوتین درباره مذاکرات هسته ای تلفنی صحبت کرد.

همچنین الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه چهارشنبه ۴ خرداد با محمد مخبر، معاون اول رییس جمهوری دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه-پیام امروز

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *