سوله آکام فلز

روند توسعه مشاغل آینده مبتنی بر مهارت‌ها و رشته‌های فناوری اطلاعات است

سخنران سی و هفتمین نشست آینده مشاغل و مشاغل آینده جهاد دانشگاهی گفت: روند توسعه مشاغل آینده مبتنی بر مهارت‌ها و رشته‌های فناوری اطلاعات است و دیگری هیچ کسب‌وکاری و شغلی نمی‌تواند بدون توجه به فناوری اطلاعات توسعه پیدا کند، به‌عبارت‌دیگر موج دیجیتال موجب شده شغلی بدون نیاز به سیستم‌های آنلاین امکان تداوم ندارد.

به گزارش ایسنا، سی و هفتمین نشست آینده مشاغل و مشاغل آینده جهاد دانشگاهی با عنوان آینده مشاغل IT و IT در مشاغل آینده  و با سخنرانی مهندس فرشاد اسماعیلیان مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و نایب‌رئیس کمیسیون نظام صنفی توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

مهندس فرشاد اسماعیلیان مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و نایب‌رئیس کمیسیون نظام صنفی در سی و هفتمین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده به بررسی آینده مشاغل و مشاغل آینده پرداخت و گفت: درگذشته جنس مشاغل کارکنان فیزیکی و ابزاری بود به‌گونه‌ای که ابزارکار و وسایل در محل کار بود و در شرکت باقی می‌ماند اما به‌مرور خود انسان به ابزار کار بدل گشت و مشاغل سنتی منقرض شد و مشاغل جدید مبتنی بر مهارت و فناوری نو جایگزین شد.

وی با تأکید بر اهمیت مهارت‌های رو به رشد آینده فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: تحلیل کلان داده با ابزاری مثل spork ، ابزارهای بر پایه رایانش ابری، ابزارهای کار باکلان داده ، ابزارهای CRM  و Cloud از مهارت‌های رو به رشد آینده فناوری اطلاعات است.

مهندس اسماعیلیان با تأکید بر اینکه بسترها و زیرساخت‌های خوبی برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور فراهم‌شده است تصریح کرد: نظام آموزشی اعم از رسمی و غیررسمی در تدوین دوره‌های آموزشی و ایجاد رشته‌های دانشگاهی مبتنی بر فناوری اطلاعات و مشاغل جدید در این حوزه، کم‌کار و کم‌توجه بوده‌اند بنابراین با متقاضیان و علاقه‌مندان مشاغل و رشته‌های فناوری  اطلاعات می‌توانند از فضای مجازی برای توسعه مهارت‌ها، آموزش‌ها و یافتن مشاغل آی تی محور استفاده کنند؛ امروز فیلم‌های آموزشی مجود در اینترنت می‌تواند جایگزین خوبی برای بسیاری از آموزش‌ها باشد.

وی به مشاغل رو به رشد آینده اشاره کرد و گفت: مشاغلی مثل network administrator ، big data engineer، network architects ، son engineer ، vr engineer  ، developer و … می‌تواند از مشاغل جذاب فناوری اطلاعات برای متقاضیان کار در این حوزه باشد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، سخنران نشست آینده مشاغل و مشاغل آینده جهاد دانشگاهی از توسعه‌دهندگان حرفه‌ای نرم‌افزار، مدیریت پروژه، امنیت سایبری، متخصص شبکه، آزمایش و تضمین کیفیت و … به‌عنوان مهارت‌های مهم در صنعت IT یاد کرد.

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا-پیام امروز

طباطبایی، مدیر روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *