زمان برای دستیابی به اهداف آب و هوایی رو به اتمام است

به گفته رئیس کنفرانس تغییرات آب و هوایی ۲۰۲۱ سازمان ملل علیرغم برخی پیشرفت های مثبت در جهت کاهش انتشار کربن، تلاش‌های جهانی در این رابطه باید تسریع شود.

به گزارش ایسنا، رئیس کنفرانس تغییرات آب و هوایی ۲۰۲۱ سازمان ملل که بیشتر به عنوان COP۲۶ شناخته می‌شود، گفت: علیرغم برخی پیشرفت‌های مثبت در جهت کاهش انتشار کربن، تلاش‌های جهانی دراین رابطه باید تسریع شود زیرا پیشرفت بسیار محدود و کند بوده است.

آلوک شارما تاکید کرد: زمان برای برداشتن گام‌های ملموس‌ جهت جلوگیری از تغییرات آب ‌و هوایی و کاهش انتشار کربن رو به اتمام و جهان با رویدادهای شدید جوی مواجه است.

وی در پاسخ به این پرسش که جهان به چه میزان به هدف توافق پاریس جهت کاهش ۵۰ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ نزدیک شده، گفت: نشست اقلیمی گلاسگو (۲۰۲۱) که در میان نزدیک به ۲۰۰ کشور برگزار شد، تاریخی بود. بر اساس تعهدات آن پیمان و در واقع خارج از اتاق های مذاکره، معتقدم که ما توانستیم با اطمینان بگوییم چشم انداز محدود کردن گرمایش جهانی تا ۱.۵ درجه بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن زنده نگه داشته ایم و از آسیب پذیرترین‌ گروه‌ها حمایت کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رئیس کنفرانس تغییرات آب و هوایی افزود: در مجموع، پیشرفت‌ها بسیار محدود و بسیار کند بوده است. در حالی‌که شواهد به ما می‌گویند که زمان رو به اتمام است و این موضوع  از وقوع آتش‌سوزی‌ها، خشکسالی‌ها و سیل‌هایی که متاسفانه جهان شاهد آن است، مشخص است.

انتهای پیام

فیلتر سرامیکی

حتما ببینید

کنترل تب دنگی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است/ نیازمند اختصاص یک همت برای مقابله با بیماری هستیم – خانه ملت

گزارش شده است که تنها ۱۲ مورد بومی بوده اند و الباقی پس از سفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner